Σάββατο 28 Φεβρουαρίου 2015

ΜΑΦΙΑ ΧΑΛΚΟΥ “Μπλακ άουτ” στην περιφερειακή οδό

Ολόκληρο τμήμα της περιφερειακής οδού Θεσσαλονίκης βυθίστηκε στο σκοτάδι, αφού μέλη της αποκαλούμενης “μαφίας του χαλκού” είχαν αποσυνδέσει 20 κολόνες φωτισμού κλέβοντας τα καλώδια για να τα πουλήσουν στην παράνομη αγορά του χαλκού.

Του Κώστα Καντούρη
ckantouris@yahoo.gr

Αστυνομικοί της ομάδας πρόληψης και καταστολής εγκληματικότητας (ΟΠΚΕ) και της ασφάλειας Πολίχνης - Ευκαρπίας, σε περιπολία που έκαναν στην περιφερειακή, εντόπισαν τα ξημερώματα της Πέμπτης τρία άτομα που βρίσκονταν στο διάζωμα της περιφερειακής και περιεργάζονταν μια κολόνα φωτισμού. Έγινε επέμβαση και συνελήφθη ένας 32χρονος, ενώ οι συνεργοί του εξαφανίστηκαν. Από την έρευνα των αστυνομικών προέκυψε πως ο 32χρονος μαζί με τους συνεργούς του κατηγορούνται ότι έκοψαν το ρεύμα από είκοσι κολόνες φωτισμού, σε μήκος ενός χιλιομέτρου της περιφερειακής, με συνέπεια να βυθίσουν στο σκοτάδι το τμήμα από τον κόμβο Παπαγεωργίου μέχρι τον κόμβο Νεάπολης. Η ζημιά που προκάλεσαν μόνο στις συγκεκριμένες κολόνες φτάνει τις 22.000 ευρώ, σύμφωνα με τους υπολογισμούς των αρμόδιων φορέων, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση της αστυνομίας. Οι αστυνομικοί κατέσχεσαν από τον 32χρονο έναν κόφτη μετάλλων, έναν κασμά που χρησιμοποιούσε για να φτάσει στην υπόγεια σύνδεση των καλωδίων, δύο κουκούλες και μία κουλούρα με καλώδιο χαλκού. Χθες οδηγήθηκε στον εισαγγελέα ποινικής δίωξης με τις κατηγορίες των διακεκριμένων κλοπών και της παρακώλυσης λειτουργίας κοινωφελών εγκαταστάσεων, ενώ γίνεται έρευνα τόσο για τους συνεργούς του όσο και για το ενδεχόμενο να εμπλέκονται σε άλλες υποθέσεις παρόμοιων κλοπών.

ΚΛΕΒΟΥΝ ΤΑ ΠΑΝΤΑ
Αυτό που προκαλεί εντύπωση είναι πως μέλη συμμοριών που απαρτίζουν τη “μαφία του χαλκού” στη Βόρεια Ελλάδα προχωρούν σε πρωτοφανείς κλοπές, αρκεί να προωθήσουν στη μαύρη αγορά ποσότητες μετάλλων, κυρίως χαλκού που είναι ακριβότερος, ειδικά την περίοδο της οικονομικής κρίσης.
Έτσι, πέραν των κλοπών από κολόνες φωτισμού, έχουν παρατηρηθεί κλοπές καλωδίων χαλκού από την ηλεκτροκίνητη σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκης - Ειδομένης, μέχρι και κλοπές μεγάλων τμημάτων μεταλλικών στηθαίων των εθνικών οδών. Οι διωκτικές αρχές στη Βόρεια Ελλάδα έχουν καταγράψει επίσης κλοπές ολόκληρων μεταλλικών σιδηροδρομικών γεφυρών, που ανήκουν στον στρατό και είναι πλέον ανενεργές, ενώ έχουν καταγραφεί δεκάδες κλοπές ακόμη και από νεκροταφεία της περιφέρειας, από όπου κλέβουν μπρούτζινα καντήλια και ανθοδοχεία, αλλά και μεταλλικούς σταυρούς. Σε μία περίπτωση κλάπηκε και μία καμπάνα από εκκλησία.
Μεγάλο πρόβλημα είχε δημιουργηθεί με τα αντλιοστάσια στις αγροτικές περιοχές της Βόρειας Ελλάδας. Για λίγα μέτρα καλωδίων χαλκού, που περιείχαν τα πηνία των εγκαταστάσεων, οι δράστες προκαλούσαν ζημιές χιλιάδων ευρώ, ενώ παράλληλα διακοπτόταν η υδροδότηση μεγάλων αγροτικών εκτάσεων.