Με στάση πληρωμών και ακινησία των λεωφορείων σε όλο το νομό από τη Δευτέρα απειλεί ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, εάν δεν δοθεί μέρος των οφειλών του δημοσίου προς τον Οργανισμό, οι οποίες σύμφωνα με τη διοίκηση ανέρχονται σε 80 εκατ. ευρώ.
Του Φώτη Κουτσαμπάρη
Η διοίκηση απέστειλε έγγραφο στο γ.γ. Μεταφορών Νίκο Σταθακόπουλο και το κοινοποίησε στον προϊστάμενο εισαγγελίας Θεσσαλονίκης, ζητώντας να καταβληθούν μέχρι σήμερα 15 εκατ. ευρώ για τα τρέχοντα έξοδα Μαΐου, ειδάλλως θα σταματήσει το έργο του.
«Οι οφειλές του δημοσίου είναι 80 εκατ. ευρώ με αποφάσεις διαιτησίας υποχρεωτικά εκτελεστέες. Εμείς ζητούμε 15 εκατ. ευρώ, για να καλύψουμε τις δαπάνες του Μαΐου. Δεν έχουμε χρήματα να πληρώσουμε τα καύσιμα των λεωφορείων. Έχουμε ειδοποιήσει το υπουργείο Μεταφορών, τους δημάρχους του νομού και τους παραγωγικούς φορείς ότι θα διακόψουμε τα δρομολόγια», αναφέρει στη «Μ» ο πρόεδρος του ΣΑΣΘ Χρήστος Στεφανίδης, υπογραμμίζοντας ότι «ο προϋπολογισμός του νέου έτους είναι ίδιος με τον περσινό, παρότι είχαμε αυξήσεις στις δαπάνες μας. Το κράτος με νόμο επιδοτεί τους επιβάτες, για να διατηρείται το εισιτήριο στα 0,80 ευρώ, διότι, εάν κοπεί η επιδότηση, το κόστος εισιτηρίου πρέπει να φτάσει στα 1,75 ευρώ».
Ο προϋπολογισμός του ΟΑΣΘ για το 2013 συντάχθηκε με βάση τις παραδοχές ότι η τιμή του πετρελαίου θα διατηρηθεί στα ίδια επίπεδα, ενώ οι μισθοί, τα τέλη ταξινόμησης, οι δαπάνες υπέρ των δημοσίων υπηρεσιών και γενικά κάθε δαπάνη του Οργανισμού δεν θα αυξηθούν.
ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΒΕΘ
Τον κώδωνα του κινδύνου για το μέλλον του ΟΑΣΘ εξαιτίας των σοβαρών ταμειακών προβλημάτων του κρούει το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης. «Ο ΟΑΣΘ αποτελεί το μοναδικό μέσο αστικής συγκοινωνίας για τη Θεσσαλονίκη. Το μετρό που όλοι αναμένουμε καθυστερεί, ενώ άλλα μεγαλεπήβολα σχέδια, όπως η υποθαλάσσια, έχουν μείνει στα συρτάρια. Παρ’ όλα αυτά ο ΟΑΣΘ, που έχει 56 χρόνια παρουσίας στην πόλη, απαξιώνεται συνεχώς, με αποτέλεσμα να τίθεται εν αμφιβόλω η λειτουργία του από την επόμενη εβδομάδα», τονίζει ο πρόεδρος του ΒΕΘ Παναγιώτης Παπαδόπουλος και επισημαίνει: «Με τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ καθημερινά μετακινούνται χιλιάδες συμπολίτες μας, είτε από επιλογή, είτε επειδή αποτελεί την πιο οικονομική λύση. Όλοι αυτοί πρέπει να αναζητήσουν άλλους τρόπους μεταφοράς, αν ο ΟΑΣΘ αναστείλει τη λειτουργία του».