Στις αρχές του φθινοπώρου αναμένεται να αρχίσουν οι εργασίες για την αναβάθμιση της δυτικής εσωτερικής περιφερειακής οδού Θεσσαλονίκης, από τον κόμβο της Λαχαναγοράς στην ΠΑΘΕ μέχρι τον κόμβο Ευκαρπίας.
Του Φώτη Κουτσαμπάρη
Του Φώτη Κουτσαμπάρη
Η προκήρυξη του έργου θα γίνει μέσα στις τρεις επόμενες εβδομάδες και κύριο αντικείμενο των εργασιών θα είναι η βελτίωση και αναβάθμιση της περιφερειακής σε μήκος έξι χιλιομέτρων, μέσω της κατάργησης των σηματοδοτούμενων ισόπεδων κόμβων και της δημιουργίας ανισόπεδων κόμβων. Στόχος είναι η αύξηση της κυκλοφοριακής ικανότητας της οδού εξασφαλίζοντας τη συνεχή ροή των οχημάτων και βελτιώνοντας τις συνθήκες οδικής ασφάλειας. Η χρηματοδότηση του έργου έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ με προϋπολογισμό 155,5 εκατ. ευρώ, που αφορά την κατασκευή των έργων, τις μελέτες, τις δαπάνες αρχαιολογικών μελετών και απαλλοτριώσεων.
Η κατάργηση των σηματοδοτών και η παράλληλη αναμόρφωση του παράπλευρου οδικού δικτύου, σύμφωνα με τον υφυπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννη Μαγκριώτη, θα συνεισφέρει "στην ανεμπόδιστη και μη διακοπτόμενη διαμπερή κυκλοφορία των οχημάτων, στην εξασφάλιση υψηλού επιπέδου εξυπηρέτησης και βελτίωση κυκλοφοριακής ταχύτητας, στην βελτίωση των τεχνικών χαρακτηριστικών του δρόμου. Θα υπάρξει όφελος χρόνου διέλευσης, μείωση των οδικών ατυχημάτων, ενώ κατά τη διάρκεια της κατασκευής θα δημιουργηθούν 930 θέσεις εργασίας".
Τα σημαντικότερα τεχνικά έργα που προβλέπονται για την αναβάθμιση της δυτικής εσωτερικής περιφερειακής είναι: ανισοπεδοποίηση πέντε κόμβων, τέσσερις πεζογέφυρες (25ης Μαρτίου, Ολυμπιάδος, Ευόσμου, 3ης Σεπτεμβρίου) και αντικατάσταση στηθαίων ασφαλείας και κεντρικής νησίδας, στρώση ασφαλτοτάπητα σε όλο το μήκος του τμήματος.