Τετάρτη 15 Φεβρουαρίου 2012

Ξεπέρασαν τις 100.000 οι κλήσεις για παράνομη στάθμευση

Αυξημένος κατά 127% σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο είναι ο αριθμός των κλήσεων που βεβαίωσε το 2011 η Δημοτική Αστυνομία Θεσσαλονίκης για παράνομο παρκάρισμα πάνω σε πεζοδρόμια, πλατείες και ποδηλατόδρομους, ενώ συνολικά το περασμένο έτος δόθηκαν 102.064 κλήσεις.
 Του Φώτη Κουτσαμπάρη

Η δημοτική αστυνομία εντατικοποίησε την επιτήρηση των δρόμων και έγινε πιο αυστηρή στις παραβάσεις που αφορούσαν την παράνομη στάθμευση το 2011, ακολουθώντας τις δεσμεύσεις της δημοτικής αρχής για την απελευθέρωση των κοινόχρηστων χώρων σε όλα τα σημεία της πόλης που καταλαμβάνονται παράνομα από τα αυτοκίνητα. Όπως προκύπτει από τα στοιχεία του τμήματος Τροχαίας της Δημοτικής Αστυνομίας Θεσσαλονίκης, κατά το έτος 2011 καταγράφηκαν συνολικά 102.064 παραβάσεις σε παράνομα σταθμευμένα οχήματα. Αφαιρέθηκαν 12.536 πινακίδες κυκλοφορίας παράνομα σταθμευμένων οχημάτων (άρθρο 103 του ν. 2696/1999), αριθμός αυξημένος κατά 41% σε σχέση με τον αντίστοιχο του 2010. Βεβαιώθηκαν 6.572 παραβάσεις διπλής στάθμευσης, που αποτελεί βασική αιτία για το κυκλοφοριακό πρόβλημα στο κέντρο της πόλης κατά τις ώρες αιχμής, αριθμός αυξημένος κατά 34% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Σε οδούς στις οποίες υπάρχει σήμανση απαγόρευσης στάθμευσης Ρ40 βεβαιώθηκαν 33.902 παραβάσεις, αύξηση 26,3% σε σχέση με το 2010. Στο πλαίσιο της προσπάθειας για την απελευθέρωση των κοινόχρηστων χώρων βεβαιώθηκαν 13.801 παραβάσεις σε οχήματα που βρίσκονταν σταθμευμένα σε πεζοδρόμια, πλατείες και ποδηλατοδρόμους. Ταυτόχρονα καταχωρήθηκαν άλλες 4.985 παραβάσεις σε πεζοδρόμους, καθώς και στις εισόδους ή εξόδους αυτών. Τα αποτελέσματα εμφανίζονται αυξημένα κατά 127% σε σχέση με το 2010. Βεβαιώθηκαν επίσης 4.731 παραβάσεις σε παράνομα σταθμευμένα οχήματα σε ράμπες-διαβάσεις ή χώρους στάθμευσης ΑΜΕΑ. Στις ζώνες ελεγχόμενης στάθμευσης Θ1 και Θ2 διαπιστώθηκαν 26.436 παραβάσεις που αφορούσαν τη μη καταβολής τέλους. Με βάση τα στοιχεία, φαίνεται πως αποδίδει καρπούς η συστηματική αστυνόμευση των περιοχών όπου εφαρμόζεται το μέτρο της ελεγχόμενης στάθμευσης, καθώς σημειώνεται μείωση της παραβατικότητας κατά 45%.
"Η δημοτική αρχή αναγνώρισε άμεσα το κυκλοφοριακό ως ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι της πόλης στην καθημερινότητά τους", δήλωσε η αντιδήμαρχος Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Προστασίας του Πολίτη Καλυψώ Γούλα, σημειώνοντας ότι παρ’ όλες τις προσπάθειες του δήμου Θεσσαλονίκης απαιτούνται επιπλέον προσπάθειες τόσο στο επίπεδο της πρακτικής της αστυνόμευσης όσο και στο επίπεδο των θεσμικών παρεμβάσεων προς την κεντρική διοίκηση, ώστε να προχωρήσουν σχεδιασμοί, όπως η αύξηση και επέκταση λεωφορειολωρίδων, που θα ανακουφίσουν το κυκλοφοριακό. «Ο δήμος Θεσσαλονίκης δεν προβαίνει στην αφαίρεση πινακίδων κυκλοφορίας ή σε πρόστιμα για την παράνομη στάθμευση με λογική κατασταλτική, πολύ περισσότερο εισπρακτική. Ως δημοτική αρχή επιθυμούμε κατά κύριο λόγο τα μέτρα που προβλέπει η κείμενη νομοθεσία να λειτουργήσουν αποτρεπτικά για την παράνομη στάθμευση και την κατάληψη του δημόσιου χώρου. Ζητούμε την ενεργό σύμπραξη των συμπολιτών μας, ώστε η πόλη να ανασάνει και τελικά να γίνει βιώσιμη και φιλική για όλους μας», τόνισε η κ. Γούλα.