Σάββατο 29 Ιανουαρίου 2011

Αύξηση έως και 80% στα εισιτήρια του ΟΣΕ

Την ερχόμενη εβδομάδα θα εφαρμοστούν οι αυξήσεις στα εισιτήρια του κεντρικού άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη με τη μεγαλύτερη αύξηση που θα κυμανθεί στο 50% να αφορά στο «τρένο του λαού»

ΤΗΣ ΜΑΡΙΑΣ ΜΟΣΧΟΥ

Τη νέα τιμολογιακή πολιτική που περιλαμβάνει αυξήσεις μέχρι και 80% σε ορισμένα εισιτήρια περιφερειακών κυρίως δρομολογίων εφαρμόζει σταδιακά η διοίκηση του ΟΣΕ. Την ερχόμενη εβδομάδα θα εφαρμοστούν οι αυξήσεις στα εισιτήρια του κεντρικού άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη με τη μεγαλύτερη αύξηση που θα κυμανθεί στο 50% να αφορά στο «τρένο του λαού», το οποίο αναβαθμίζεται με νέους συρμούς και μείωση του χρόνου διάνυσης που άγγιζε τις 7 ώρες. Με την αύξηση που θα εφαρμοστεί, τα εισιτήρια αυτής της διαδρομής θα φτάσουν το 60% της τιμής των εισιτηρίων των ΚΤΕΛ.

Εκπτώσεις στους συνεπείς

Η διοίκηση του ΟΣΕ ταυτόχρονα προχωρεί σε εκπτώσεις εισιτηρίων, με στόχο να επιβραβεύσει τους τακτικούς και συνεπείς επιβάτες.

Συγκεκριμένα:

• Έκπτωση 20% έχουν οι επιβάτες που κλείνουν το εισιτήριό τους 3 ημέρες πριν από τη διεξαγωγή του δρομολογίου.

• Εκπτωση 5% έχουν όσοι κλείνουν ηλεκτρονικά το εισιτήριό τους.

• Μέχρι το Πάσχα θα εφαρμοστεί στον Οργανισμό ένα σύστημα καταγραφής του προφίλ του επιβάτη επιβραβεύοντας αυτούς που χρησιμοποιούν συχνά το σιδηρόδρομο προσφέροντας επιπλέον εκπτώσεις.

• Την ίδια στιγμή έχουν καθοριστεί και οι γραμμές οι οποίες θα ενταχθούν στο πρόγραμμα των άγονων που χρηματοδοτούνται από το Δημόσιο με 50 εκατ. ευρώ. Σε αυτές περιλαμβάνονται οι γραμμές:

• Θεσσαλονίκη - Αλεξανδρούπολη και Αθήνα - Αλεξανδρούπολη που κάθε χρόνο δημιουργεί «μαύρη τρύπα» στον ΟΣΕ 16 εκατ. ευρώ.

• Ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος που η ζημιά του φτάνει τα 12 εκατ. ευρώ.

• Κατάκολο - Ολυμπία

• Διακοφτό - Καλάβρυτα.
• Οι γραμμές προς Καλαμπάκα, Βόλο και Έδεσσα. Χθες η διοίκηση του Οργανισμού ανακοίνωσε το νέο πλέγμα δρομολογίων του ΟΣΕ μέσα από αναστολή λειτουργίας του μεγαλύτερου μέρους του δικτύου της Πελοποννήσου αλλά και του περιφερειακού δικτύου της Θεσσαλονίκης.
Ωστόσο μεγάλο «αγκάθι» για την τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων που έχουν τεθεί από την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών όσον αφορά στην υλοποίηση του σχεδίου εξυγίανσης του ΟΣΕ αποτελούν οι μετατάξεις του προσωπικού για τις οποίες οι εργαζόμενοι αντιδρούν με συνεχείς κινητοποιήσεις.
Παρ’ όλο που το αρχικό χρονοδιάγραμμα προέβλεπε ότι η διαδικασία θα έπρεπε να έχει ήδη ολοκληρωθεί, ωστόσο οι εργαζόμενοι ξεκινούν νέο κύκλο διαλόγου με τις διοικήσεις ύστερα από παρέμβαση του υπουργείου Υποδομών.
Σημειώνεται ότι κυβέρνηση και υπουργείο Υποδομών έχουν υποσχεθεί βάσει του Μνημονίου ότι ο ΟΣΕ θα παράγει μηδενικά ελλείμματα από την 1η Μαρτίου, ωστόσο η υλοποίηση του σχεδίου αναδιάρθρωσης «σκοντάφτει» στους εργαζόμενους, οι οποίοι ακόμα δεν έχουν συμφωνήσει ούτε στις νέες Συμβάσεις Εργασίας.

Παράταση

Αν και ήδη έχει περάσει ο ένας μήνας που ο νόμος εξυγίανσης του ΟΣΕ έδινε ως διορία για την υπογραφή των νέων συμβάσεων εργασίας, το υπουργείο αποφάσισε ύστερα από αίτημα της διοίκησης του ΟΣΕ να δώσει παράταση στη διαδικασία χωρίς ωστόσο ακόμα να έχει υπάρξει αποτέλεσμα. Υπενθυμίζεται πως σε περίπτωση που οι δύο πλευρές δεν καταλήξουν σε συμφωνία, τότε η πρόταση της εργοδοσίας θα νομοθετούνταν από την κυβέρνηση.
Η ΠΟΣ θεωρεί ότι με την πρόταση που έχουν καταθέσει οι διοικήσεις ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ επέρχεται μείωση της τάξης του 40% και στη σύνταξη του προσωπικού που κατέθεσε τα χαρτιά του για συνταξιοδότηση μετά την 1η Ιανουαρίου.
Ανοιχτό παραμένει και το θέμα των μετατάξεων, αφού οι περίπου 1.300 αιτήσεις που κατατέθηκαν από το προσωπικό του Ομίλου ΟΣΕ για εθελοντική μετάταξη δεν ήταν αρκετές, προκειμένου να συμπληρωθεί ο αριθμός των εργαζόμενων που σύμφωνα με το σχέδιο εξυγίανσης πρέπει να αποχωρήσει, προκειμένου ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ να μειώσουν τα μισθοδοτικά τους κόστη.
Στο πλαίσιο αυτό προχωρούν και υποχρεωτικές μετατάξεις προσωπικού που κρίνεται ως πλεονάζον στο νέο σχήμα.