Μετά από 23 μήνες ανέλπιστης υπομονής, με δελτίο τύπου τους οι Αυτοκινητόδρομοι Αιγαίου ΑΕ δηλώνουν την πρόθεσή τους να ασκήσουν ένδικα μέσα εναντίον κυρίως οδηγών φορτηγών αυτοκινήτων που αρνούνται να καταβάλλουν τα ληστρικά διόδια..
Η κοινοπραξία είναι υποχρεωμένη να υπενθυμίσει στο δελτίο τύπου της δυο φορές ότι η μη καταβολή διοδίων παραβιάζει το νόμο (κερδοσκοπία εναντίον της εταιρείας, του έργου (!), του δημοσίου και του κοινωνικού συνόλου) και ότι η άρνηση καταβολής διοδίων είναι παράνομη συμπεριφορά (προφανώς εννοεί την τροπολογία Ρέππα και τη σχετική τροπολογία του ΚΟΚ).
Τα περί νομιμότητας και ηθικής δεν μας αγγίζουν. Ακόμα και ο Βουλγαράκης αναγκάστηκε να υπαναχωρήσει από την αρχική του θέση πως «ότι είναι νόμιμο, είναι και ηθικό».
Τα περί κερδοσκοπίας εναντίον της εταιρείας όσων δεν πληρώνουν, αξίζει μόνο μια απάντηση: τα τέλη διοδίων για ένα φορτηγό για τη διαδρομή Αθήνα-Θεσ/νίκη-Αθήνα από 42€ το 2008 είναι σήμερα 180€. Αύξηση 328%.
Τα περί κερδοσκοπίας εναντίον του έργου αξίζει μόνο μια απάντηση: δεν είναι οι εργαζόμενοι που ποντάρουν σε CDS αν θα τελειώσει έγκαιρα ή όχι το έργο. Αυτοί που ποντάρουν (αν υπάρχει τέτοιο στοίχημα) είναι οι κερδοσκόποι του κεφαλαίου.
Τα περί κερδοσκοπίας εναντίον του δημοσίου αξίζει μόνο μια απάντηση: το δημόσιο δεν φέρει ευθύνη για τη βεβαίωση της είσπραξης των εσόδων και «η δαπάνη της διαδικασίας βεβαίωσης και είσπραξης των ανωτέρω βαρύνει τον παραχωρησιούχο, ο οποίος δεν δικαιούται να απαιτήσει από το Δημόσιο οποιαδήποτε αποζημίωση για τις ανωτέρω αιτίες, ούτε να απαιτήσει περαιτέρω ανάμιξη του Δημοσίου στα θέματα αυτά». O κίνδυνος του επενδυτή βαφτίζεται κεδροσκοπία εναντίον του δημοσίου.
Τα περί κερδοσκοπίας εναντίον του κοινωνικού συνόλου αξίζει μόνο μια απάντηση: Να επιστραφούν τα 37 εκατομ. Ευρώ μη πιστοποιημένων εργασιών στην ΕΡΓΟΣΕ από μέλος της κοινοπραξίας και να επιστραφούν όλα τα χρήματα που χρωστάει το κατασκευαστικό κεφάλαιο από όλα τα έργα στα οποία τριπλασιάστηκε το κόστος κατασκευής τους (Αττική οδός, Εγνατία, γέφυρα Ρίου).
Τα περί παραβατικής συμπεριφοράς τα αγνοούμε και συνεχίζουμε να περνούμε τα διόδια χωρίς να πληρώνουμε, παρά τη γιγαντιαία επιχείρηση καταστολής και τις πάνω από 3.000 κλήσεις (μόνο στο τμήμα Πελασγία-Λεπτοκαρυά από Πάσχα μέχρι σήμερα) που έχει εκδώσει η τροχαία, όταν μετά την υπόδειξη των 5 κοινοπραξιών το υπουργείο μεταφορών συμπεριέλαβε τη μη πληρωμή των διοδίων στον ΚΟΚ (τροπολογία Ρέππα).
Η εταιρεία αντί να ευχαριστεί τους οδηγούς που πληρώνουν διόδια, πρέπει να ευχαριστήσει το πολιτικό της υπηρετικό προσωπικό και την τροχαία που έχει αναλάβει αντ΄αυτών την είσπραξη των διοδίων μέσω της κρατικής καταστολής.
Η μη πληρωμή των διοδίων δεν οδηγεί σε απολύσεις εργαζομένων όπως ψευδώς ισχυρίζεται η εταιρεία. Η κύρια αιτία διακοπής των έργων είναι η κατάρρευση του χρηματοδοτικού σχήματος των συμβάσεων παραχώρησης, η αποτυχία των μελετών κατασκευής (απαλλοτριώσεις, χάραξη οδών σε απαγορευμένες περιοχές κλπ), η μη καταβολή της κρατικής συμμετοχής με τη μορφή επιστροφής του ΦΠΑ, δηλ. λόγω της κρατικής χρεοκοπίας.
Οι 43 τράπεζες που χρηματοδοτούν τα έργα κατά 38%, βρίσκονται στη δίνη της μεγαλύτερης παγκόσμιας καπιταλιστικής κρίσης. Η επιλεκτική ή όχι χρεοκοπία θα δημιουργήσει δυσμενέστερους όρους για τη χρηματοδότηση των έργων, γι αυτό το μνημόνιο συναντίληψης Ρέππα-κοινοπραξιών προέβλεπε το κλείσιμο των εργοταξίων τουλάχιστον μέχρι το Νοέμβριο, δηλ. την απόλυση τουλάχιστον 7.000 εργαζομένων.
Η υπόθεση των διοδίων δεν κλείνει με τις πιθανές αγωγές της εταιρείας εναντίον αρνητών πληρωμής διοδίων. Αντίθετα το νέο κύμα της δράσης των εργαζομένων θα σαρώσει όλες τις μπάρες στη ζωή μας.
Όσο για τις αγωγές; Ιδού η Ρόδος, ιδού και το πήδημα!
Επιτροπή Αγώνα Θεσσαλίας