Πέμπτη 3 Αυγούστου 2023

Αθανάσιος Καραφυλέας - Νυμφόπετρα: Είμαι υπερήφανος για τον Μακεδονομάχο παππού μου.


Δίκαια υπερηφανεύεται για το Μακεδονομάχο παππού του ο κ. Αθανάσιος Καραφυλέας κάτοικος Νυμφόπετρας και με θαυμασμό αναφέρεται σε αυτόν.

«Ο παππούς μου Χρήστος Καραφυλέας συμμετείχε στον Μακεδονικό αγώνα κατά των Βουλγάρων κομιτατζήδων στη δυτική Μακεδονία και συγκεκριμένα στη περιοχή της Φλώρινας. Κατόρθωσε να εξουδετερώσει μια ομάδα κομιτατζήδων. 

Για τη πράξη του αυτή και την γενναιότητα του το Υπουργείο Εσωτερικών ζήτησε από τότε Δήμαρχο Εγνατίας Γεώργιο Αθανασιάδη να στηθεί η προτομή του σε πάρκο και να μετονομαστεί η οδός Καραβαγγέλη σε Μακεδονομάχο Χρήστου Καραφυλέα» ανέφερε ο εγγονός του ήρωα του Μακεδονικού αγώνα

Η οικογένεια του όπως και οι οικογένειες των κτηνοτροφών της Νυμφόπετρας βίωσε και αυτή τις μετακινήσεις των κοπαδιών από περιοχή σε περιοχή δυο φόρες το χρόνο.

Το 1945 οι μετακινήσεις σταματούν και εγκαθίστανται μόνιμα στη παλιά Νυμφόπετρα και στη συνέχεια μετά το κάψιμο του χωριού το 1948 από τους αντάρτες, εγκαθίστανται για δυο χρόνια στο Προφήτη και μικρό διάστημα στις παράγκες μέχρι που δόθηκαν τα οικόπεδα στο νέο χωριό.

«Η καταγωγή των παππούδων μου ήταν από το Συρράκο της Ηπείρου» μας είπε ο κ. Καραφυλέας

Με ιδιαιτέρα υπερηφάνεια μας μίλησε για τον Μακεδονομάχο παππού της η κ. Δόμνα Καραφυλέα, εξιστορώντας μας τα κατορθώματα του κατά την περίοδο του μακεδονικού αγώνα.

«Δεν είμαι μονό εγώ υπερήφανη για τον παππού μας αλλά και όλη η οικογένειά μας. Εδώ έρχονται πολλοί άνθρωποι  από διάφορα  μέρη της Ελλάδα για να δουν το σπίτι που έζησε ο Μακεδονομάχος ο παππού μας» μας είπε κ. Δόμνα Καραφυλέα.


Χρήστος Γιαννακίδης
emvolimanea.blogspot.com