Τρίτη 9 Απριλίου 2019

Η μηχανική του Ισθμού της Κορίνθου – Πως λειτουργούν οι βυθιζόμενες γέφυρες.



Η γέφυρα βρίσκεται στα άκρα της Διώρυγας της Κορίνθου και διευκολύνει την κίνηση των οχημάτων μέχρι 3 τόνους μεταξύ Λουτρακίου και Κορίνθου. Βυθίζεται κάθε φορά που πρόκειται να περάσει πλοίο...
Από το 1893 στον πλάτους 6,3 χιλιομέτρων Ισθμό έχει διανοιχτεί η Διώρυγα της Κορίνθου, που στην πράξη καθιστά την Πελοπόννησο νησί. Σήμερα δύο οδικές, δύο σιδηροδρομικές και δύο βυθιζόμενες γέφυρες στα δύο άκρα της διώρυγας συνδέουν την ηπειρωτική πλευρά του ισθμού με εκείνη της Πελοποννήσου. Στο δυτικό άκρο της διώρυγας βρίσκεται επίσης μια στρατιωτική γέφυρα έκτακτης ανάγκης.

Οι βυθιζόμενες γέφυρες του Ισθμού της Κορίνθου είναι δύο.

Η μια βρίσκεται στην Ποσειδωνία (έτσι αναφέρεται αυτή που ενώνει την Κόρινθο με το Λουτράκι) και η άλλη στα Ίσθμια. Η γέφυρα της Ποσειδωνίας είναι αυτή και με την περισσότερη κίνηση αφού οι κάτοικοι των δύο πόλεων την χρησιμοποιούν για να γλιτώσουν μερικά… χιλιόμετρα..

Η γέφυρα της Ποσειδωνίας επίσης είναι και αυτή που έχει την μεγαλύτερη τουριστική κίνηση, καθώς χιλιάδες τουρίστες την επισκέπτονται και περιμένουν καρτερικά να βυθιστεί προκειμένου να πραγματοποιηθεί ο διάπλους ενός πλοίου και στην συνέχεια να αναδυθεί.
Το βάθος που βυθίζεται η κάθε γέφυρα είναι περίπου 11 μέτρα.

newsit.gr