Εντός των επόμενων δύο εβδομάδων αναμένεται να υπάρξει συμφωνία μεταξύ του ΟΑΣΘ και του δήμου Θεσσαλονίκης για την επαναφορά των νυχτερινών δρομολογίων των αστικών συγκοινωνιών, τα οποία έχουν διακοπεί εδώ και περίπου δύο μήνες, προκαλώντας σοβαρά προβλήματα στην εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.
Ο πρόεδρος του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) Χρήστος Στεφανίδης σε προχθεσινή συνάντησή του με τον δήμαρχο Γιάννη Μπουτάρη κατέθεσε δύο εναλλακτικά σενάρια για την επανέναρξη των νυχτερινών δρομολογίων. Σύμφωνα με το πρώτο σενάριο, πέραν της γραμμής 78Ν (ΚΤΕΛ - Αεροδρόμιο), η οποία συνεχίζει να λειτουργεί με την πρόσθεση δύο ακόμη λεωφορείων, τα νυχτερινά δρομολόγια θα εξυπηρετούνται και από τις γραμμές 27 (Σταυρούπολη - Πανεπιστήμιο) και 14 (Άνω Τούμπα - Ν.Σ. Σταθμός) μέχρι περίπου τις 2 μετά τα μεσάνυχτα. Στο δεύτερο σενάριο προστίθεται και η γραμμή 3 (ΙΚΕΑ - Ν.Σ. Σταθμός) επίσης περίπου μέχρι τις 2 μετά τα μεσάνυχτα. Τα λειτουργικά κόστη για την επαναφορά των νυχτερινών δρομολογίων υπολογίζονται στο ύψος των 790.000 ευρώ στην πρώτη περίπτωση και στο ύψος των 1,18 εκατ. ευρώ στη δεύτερη.
Εκ μέρους του ΟΑΣΘ αναμένεται να κατατεθεί πρόταση προς τον δήμο Θεσσαλονίκης καθώς και στους δήμους Παύλου Μελά και Πυλαίας-Χορτιάτη, από τους οποίους διέρχονται οι γραμμές 27 και 14 αντίστοιχα, για την κάλυψη μέρους της απαιτούμενης δαπάνης. Ειδικότερα, ο ΟΑΣΘ θα προβεί σε μελέτη με την οποία θα εκτιμηθεί το ύψος των εσόδων από τη λειτουργία των νυχτερινών γραμμών και οι δήμοι θα κληθούν να καταβάλουν αναλογικά τη διαφορά που θα προκύψει.
ΝΕΑ ΠΡΟΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΗΜΟ
Ο εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος σε θέματα κυκλοφορίας Γιώργος Δημαρέλος κατά τη διάρκεια της συνάντησης Στεφανίδη - Μπουτάρη κατέθεσε την άποψη ότι θα πρέπει να εξεταστεί το ενδεχόμενο της δημιουργίας μιας νέας νυχτερινής γραμμής, η οποία θα συνδέει την οδό Λαγκαδά με την οδό Λαμπράκη μέσω της Εγνατίας. “Οι γραμμές 27 και 14 καλύπτουν ένα μεγάλο κομμάτι κοινής διαδρομής στον άξονα της Εγνατίας. Για να αποφευχθούν τα περιττά έξοδα, θα μπορούσε να καθιερωθεί μία νέα νυχτερινή γραμμή αντί των δύο”, εξήγησε στη “Μ” ο κ. Δημαρέλος.
Ο ΟΑΣΘ, σύμφωνα με τον πρόεδρο του οργανισμού κ. Στεφανίδη, βρίσκει εξαιρετικά ενδιαφέρουσα την πρόταση που διατυπώθηκε εκ μέρους του Γιώργου Δημαρέλου και προτίθεται να εξετάσει τη δημιουργία νέας γραμμής. Ο ΟΑΣΘ, όπως είπε ο κ. Στεφανίδης, θα είναι σε θέση να επαναφέρει τα νυχτερινά δρομολόγια σε περίπου δύο εβδομάδες από τη λήψη των τελικών αποφάσεων για τις γραμμές που θα χρησιμοποιηθούν. Η τελική πρόταση του δήμου Θεσσαλονίκης, πάντως, αναμένεται να διατυπωθεί μέσα στο επόμενο δεκαπενθήμερο.