Πέμπτη 2 Οκτωβρίου 2014

ΟΑΣΘ Ουρές στα εκδοτήρια για την κάρτα

Πρεμιέρα των νέων αυξημένων εισιτηρίων του ΟΑΣΘ έγινε χθες με μικρές κινητοποιήσεις διαμαρτυρίας αλλά και με μεγάλες ουρές στα εκδοτήρια του οργανισμού αστικών συγκοινωνιών, όπου έσπευδαν και χθες οι πολίτες. για να προμηθευτούν ως επί το πλείστον κάρτες απεριορίστων διαδρομών.

Του Φώτη Κουτσαμπάρη
fkoutsamparis@makthes.gr
Φωτ. Αλ. Αβραμίδης

Οι περισσότεροι επιβάτες που βρίσκονταν στην αναμονή των στάσεων διαμαρτύρονταν για την αύξηση του βασικού εισιτηρίου από 0,80 ευρώ στο 1 ευρώ και δήλωναν ότι θα περιορίσουν στο ελάχιστο τις μετακινήσεις τους με τα αστικά λεωφορεία. Στην Καμάρα, περί τις 11 το πρωί συγκεντρώθηκαν μέλη του Δικτύου Ανέργων και Επισφαλώς Εργαζομένων φωνάζοντας συνθήματα ενάντια στις αυξήσεις των κομίστρων. Κινητοποιήσεις προγραμματίζονται τις επόμενες ημέρες στο πλαίσιο της δράσης “Λέμε ΟΧΙ στις αυξήσεις των εισιτηρίων” από τις Λαϊκές Επιτροπές Δυτικών Συνοικιών, ενώ χθες μερικά μέλη των επιτροπών συγκεντρώθηκαν στο τέρμα των λεωφορείων σε δυτικές περιοχές.
Οι ουρές στα εκδοτήρια του ΟΑΣΘ που εμφανίστηκαν από προχθές, μία ημέρα μετά την εφαρμογή του νέου τιμολογίου, επαναλήφθηκαν χθες. Οι πολίτες έσπευδαν να εκδώσουν κάρτες απεριορίστων διαδρομών, οι οποίες διατήρησαν την ίδια τιμή ή μειώθηκαν οι τιμές τους. Ειδικότερα, οι μηνιαίες κάρτες διατηρήθηκαν στα 30 ευρώ (15 ευρώ οι μειωμένες). Οι τριμηνιαίες κάρτες μειώθηκαν στα 84 ευρώ (από 86 ευρώ) και στα 42 ευρώ οι μειωμένου κομίστρου. Εκδίδονται επίσης εξαμηνιαίες κάρτες, με κόμιστρο 150 ευρώ για τις κανονικές και 75 ευρώ για τις μειωμένου κομίστρου. Η ετήσια κάρτα μειώθηκε από τα 320 ευρώ στα 270 (135 ευρώ οι κάρτες μειωμένου κομίστρου). Προχθές η μεγάλη ουρά στο εκδοτήριο της Μητροπόλεως στην πλατεία Ελευθερίας έγινε αιτία να κλείσει ο δρόμος και χρειάστηκε η επέμβαση των ανδρών της ιδιωτικής φύλαξης του ΟΑΣΘ, για να ρυθμίσουν την κυκλοφορία. Ανάλογη κατάσταση προκλήθηκε χθες, χωρίς να προκληθούν προβλήματα.
Υπενθυμίζεται ότι από χθες το απλό εισιτήριο μονής μετακίνησης κοστίζει 1 ευρώ, ενώ το μειωμένο εισιτήριο 0,50 ευρώ. Το εισιτήριο των δύο μετακινήσεων, από και προς κάθε κατεύθυνση 1,20 ευρώ και το μειωμένο δύο μετακινήσεων 0,60 ευρώ. Η χρονική διάρκεια του συγκεκριμένου εισιτηρίου είναι 70 λεπτά. Το εισιτήριο τριών μετακινήσεων κοστίζει 1,5 ευρώ και έχει ισχύ 90 λεπτά. Το εισιτήριο τεσσάρων μετακινήσεων έχει 2 ευρώ (1 ευρώ το μειωμένο) ισχύος 120 λεπτών (αφορά και τις γραμμές επαρχίας Λαγκαδά). Όσοι έχουν παλιά εισιτήρια μπορούν να τα χρησιμοποιούν μέχρι τέλος του Οκτώβρη.

ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΠΕΙΡΑΤΩΝ
“Αναιμική” χαρακτηρίζει την αντίδραση των φορέων της πόλης απέναντι στις αυξήσεις των εισιτηρίων του ΟΑΣΘ η δημοτική παράταξη “Πειρατές στη Θεσσαλονίκη”, ενώ τονίζει ότι “η απόφαση του ΟΑΣΘ και της κυβέρνησης να αυξηθεί η τιμή των εισιτηρίων και να διακοπούν τα νυχτερινά δρομολόγια αποτελεί ξεκάθαρο πλήγμα για την πόλη”.
“Οι Πειρατές στη Θεσσαλονίκη δεν πήραμε καμιά απάντηση στα ζητούμενα από τον πρόεδρο του ΟΑΣΘ Χρήστο Στεφανίδη κατά την (προχθεσινή) παρέμβαση στο δημοτικό συμβούλιο. Υποσχέσεις εν καιρώ για τα νυχτερινά δρομολόγια και για τη θέσπιση ενιαίου εισιτηρίου”, αναφέρουν σε ανακοίνωση. Η παράταξη περιγράφει ότι η εικόνα τον Σεπτέμβριο που κόπηκαν τα νυχτερινά δρομολόγια είναι η εξής: Εργαζόμενοι στη νύχτα, μαθητές μετά το φροντιστήριο, φοιτητές που κυκλοφορούν στο κέντρο της πόλης μέχρι τις πρώτες πρωινές ώρες δεν μπορούν να επιστρέψουν σπίτι τους με το λεωφορείο. Πρέπει να πάρουν ταξί ή να βρουν κάποιον άλλον τρόπο, γεγονός που μειώνει το ήδη τσεκουρεμένο εισόδημα-χαρτζιλίκι τους.
“Οι Πειρατές στη Θεσσαλονίκη θεωρούμε το ζήτημα με τον ΟΑΣΘ πρωτεύον για την πόλη, καθώς μιλάμε για το μοναδικό μέσο συγκοινωνίας στη Θεσσαλονίκη” υποστηρίζουν και επισημαίνουν ότι “δεν είναι δυνατόν τη μείωση της κρατικής χρηματοδότησης να τη χρεωθεί ο επιβάτης. Ταυτόχρονα με την αύξηση του κομίστρου έχουμε και μείωση των υπηρεσιών που προσφέρει το ‘μονοπώλιο’ του ΟΑΣΘ. Αυτό είναι απαράδεκτο. Η αντίδραση των φορέων της πόλης για όλα αυτά είναι αναιμική. ‘Όλοι μούγκα’ παραφράζοντας το παλιό τηλεοπτικό σλόγκαν”, όπως ισχυρίζεται στην ανακοίνωση της δημοτικής παράταξης.

ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΓΙΑ ΤΑ ΝΥΧΤΕΡΙΝΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ
Αίτημα αδειοδότησης για τη διεξαγωγή νυχτερινών δρομολογίων στη Θεσσαλονίκη κατέθεσε στο υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων το γραφείο τουρισμού “Crazy Holidays”, με έδρα την οδό Αριστοτέλους 10 στη Θεσσαλονίκη. Σε επιστολή του προς τη Γενική Διεύθυνση Μεταφορών του υπουργείου, ο υπεύθυνος του γραφείου Μιχάλης Πεζικόγλου δηλώνει ότι “η εταιρεία μας ενδιαφέρεται για τη διεξαγωγή των νυχτερινών δρομολογίων που κατήργησε ο ΟΑΣΘ στο νομό Θεσσαλονίκης. Παρακαλούμε όπως μας ενημερώσετε για τη νομότυπη αδειοδότηση του έργου της αστικής συγκοινωνίας του νομού Θεσσαλονίκης”. Στελέχη του ΟΑΣΘ πάντως υπενθύμιζαν ότι η σύμβαση που έχει ο οργανισμός με το δημόσιο προβλέπει την αποκλειστική εκμετάλλευση των αστικών συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη μέχρι δύο χρόνια μετά τη λειτουργία του μετρό Θεσσαλονίκης. “Κατά συνέπεια, ουδείς άλλος μπορεί να λειτουργήσει αστική συγκοινωνία στην πόλη”, ανέφεραν στη “Μ”.
Ο ιδιοκτήτης του γραφείου τουρισμού κ. Πεζικόγλου πάντως σε δηλώσεις του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ επισημαίνει ότι “ο ΟΑΣΘ έχει πράγματι το μονοπώλιο μέχρι το 2020 περίπου. Από τη στιγμή όμως που δεν θα πραγματοποιούνται από τον ΟΑΣΘ αυτά τα δρομολόγια, γιατί να μην τα αναλάβουμε εμείς; Τα νυχτερινά δρομολόγια που καταργούνται είναι πολλά και μερικά -σε περιοχές για παράδειγμα όπου υπάρχει τουριστική κίνηση- είναι απολύτως απαραίτητα”. Πρόσθεσε ότι αν με την έγκριση και του ΟΑΣΘ γίνει τροποποίηση της σύμβασης και η “Crazy Holidays” λάβει από το υπουργείο το πράσινο φως για να αναλάβει τα νυχτερινά δρομολόγια, έστω ορισμένα από αυτά που καταργούνται, η εταιρεία θα κάνει το καλύτερο δυνατόν για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.
Για το ζήτημα της διακοπής των νυχτερινών δρομολογίων, στελέχη του ΟΑΣΘ επανέλαβαν στη “Μ” ότι έγινε με τη σύμφωνη γνώμη των υπουργείων Οικονομικών και Υποδομών και ότι, παρά την έγκριση, η διοίκηση του ΟΑΣΘ εξετάσει σενάριο επαναφοράς των νυχτερινών δρομολογίων, το οποίο αναμένεται να παρουσιάσει στη δημοτική αρχή το επόμενο δεκαήμερο.