Ανάδοχο ο οποίος θα αναλάβει τη λειτουργία και την υποστήριξη των οκτώ σταθμών διοδίων του αυτοκινητόδρομου μέχρι την παραχώρηση ολόκληρου του άξονα σε ιδιώτη αναζητά η «Εγνατία Οδός Α.Ε.».
Η εταιρεία προκήρυξε το σχετικό διεθνή διαγωνισμό ανεξάρτητα από το πρόγραμμα ιδιωτικοποίησης, που μένει κολλημένο από το ΤΑΙΠΕΔ.
Ο διαγωνισμός για τα διόδια έχει χρονική διάρκεια τεσσάρων ετών «ή μέχρι την παραχώρηση της Εγνατίας οδού, και στην περίπτωση που το επιθυμεί ο παραχωρησιούχος, η σύμβαση λύεται αζημίως για την αναθέτουσα αρχή», όπως αναφέρεται στην προκήρυξη. Ο προϋπολογισμός είναι 48 εκατ. ευρώ και με βάση το σχεδιασμό της «Εγνατίας Οδού Α.Ε.» ο ανάδοχος θα κριθεί από την οικονομική και χρηματοοικονομική επάρκεια αλλά και την τεχνική ικανότητά του. Ειδικότερα στα απαιτούμενα προσόντα ορίζεται ότι η χρηματοοικονομική επάρκεια καθορίζεται από το μέσο όρο του ετήσιου κύκλου εργασιών κατά τις χρήσεις 2011-2013 και πρέπει να είναι τουλάχιστον 15 εκατ. ευρώ, ενώ υπάρχει η υποχρέωση καταβολής εγγύησης ύψους 960.000 ευρώ. Αναφέρεται επίσης ότι οι τραπεζικές βεβαιώσεις συνολικής ευχέρειας του προσφέροντος, ο οποίος επιβάλλεται να έχει προηγούμενη τριετή εμπειρία σε υπηρεσίες που αφορούν τη λειτουργία τουλάχιστον 30 λωρίδων κυκλοφορίας ανά έτος, πρέπει να είναι τουλάχιστον 3 εκατ. ευρώ. Σε περίπτωση ένωσης ή κοινοπραξίας την εμπειρία αρκεί να την εξασφαλίζει τουλάχιστον ένα μέλος της ένωσης ή κοινοπραξίας. Η ημερομηνία λήξης υποβολής των αιτήσεων-χορήγησης στοιχείων του διαγωνισμού είναι η 5η Σεπτεμβρίου, ενώ ημερομηνία διεξαγωγής η 11η Σεπτεμβρίου, στις 11 το πρωί. Η ευθύνη της λειτουργίας των διοδίων μέχρι το τέλος του έτους ανήκει με προηγούμενη σύμβαση στην εταιρεία «Αττικές Διαδρομές», η οποία διαχειρίζεται τον άξονα της Αττικής οδού.
Σήμερα στο μήκος των 670 χλμ. του οδικού άξονα της Εγνατίας, από την Ηγουμενίτσα μέχρι τους Κήπους του Έβρου, λειτουργούν επτά σταθμοί διοδίων, στα Τύργια Θεσπρωτίας, στο Μαλακάσι (Μέτσοβο), στο Πολύμυλο Κοζάνης, στα Μάλγαρα Θεσσαλονίκης, στην Ανάληψη Θεσσαλονίκης, στη Μουσθένη Καβάλας και στον Ίασμο Κομοτηνής.
ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ Εκτός χρονοδιαγράμματος
Μεγάλη καθυστέρηση σημειώνεται στις διαδικασίες προκήρυξης διαγωνισμού για την παραχώρηση του οδικού άξονα της Εγνατίας οδού, γεγονός που σύμφωνα με πληροφορίες προκαλεί τη δυσφορία της Ε.Ε. Η τρόικα φέρεται να πιέζει την ελληνική κυβέρνηση να προχωρήσει τις διαδικασίες εντός του Σεπτεμβρίου. Ο διαγωνισμός σύμφωνα με το αναθεωρημένο μνημόνιο επρόκειτο να προκηρυχθεί εντός του πρώτου εξαμήνου του 2014, κάτι που δεν έγινε τελικά.
"Μ"