Κυριακή 11 Μαΐου 2014

Κατατέθηκε νομοσχέδιο με τα νέα Ρυθμιστικά Σχέδια για Θεσσαλονίκη - Αθήνα

Σύγχρονα ρυθμιστικά σχέδια, που θα ανταποκρίνονται στις εξελίξεις και θα εκφράζουν τις κατευθύνσεις για την ανάπτυξη, την προστασία του περιβάλλοντος και την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των πολιτών θα αποκτήσουν Θεσσαλονίκη και Αθήνα, όπως υποστηρίζει το υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής.

ΤΟΥ ΦΩΤΗ ΚΟΥΤΣΑΜΠΑΡΗ

Το υπουργείο κατέθεσε χθες στη Βουλή το σχέδιο νόμου για τα νέα Ρυθμιστικά Σχέδια Αθήνας-Αττικής και Θεσσαλονίκης, το οποίο περιλαμβάνει και νομοθετική ρύθμιση για το σχεδιασμό και την πολεοδομική οργάνωση της περιοχής για το γήπεδο της ΑΕΚ. “Τα δύο αυτά ρυθμιστικά σχέδια αποτελούν τον οδικό χάρτη για τα επόμενα 20 χρόνια, με βασική στρατηγική επιδίωξη τη βιώσιμη ανάπτυξη, στο πλαίσιο της οποίας η οικονομική πρόοδος, η κοινωνική συνοχή και η προστασία του περιβάλλοντος αποτελούν αναπόσπαστες, ισότιμες και αλληλοσυμπληρούμενες συνιστώσες”, τονίζεται σε ανακοίνωση του υπουργείου.
Το νέο ρυθμιστικό σχέδιο Θεσσαλονίκης είναι διευρυμένο ως προς τα γεωγραφικά όρια και περιλαμβάνει τα όρια: α) της περιφερειακής ενότητας Θεσσαλονίκης, β) της περιφερειακής ενότητας Χαλκιδικής, γ) της περιφερειακής ενότητας Κιλκίς, δ) του δήμου Πέλλας της περιφερειακής ενότητας Πέλλας, ε) του δήμου Αλεξάνδρειας της περιφερειακής ενότητας Ημαθίας και στ) του δήμου Πύδνας-Κολινδρού της περιφερειακής ενότητας Πιερίας. Χρονικός ορίζοντας για την προώθηση-υλοποίηση των στόχων και μέτρων που προβλέπονται στο ρυθμιστικό ορίζεται η δεκαπενταετία, ενώ προβλέπεται η ανά πενταετία συνολική αξιολόγηση της εφαρμογής του νέου ρυθμιστικού. Στρατηγικοί στόχοι του νέου ρυθμιστικού είναι η προώθηση της ανάπτυξης, της ανταγωνιστικότητας και της καινοτομίας, η προστασία του περιβάλλοντος, η ενίσχυση της διεθνοποίησης, η προώθηση της χωρικής και κοινωνικής συνοχής, η βελτίωση της ποιότητας ζωής, η εξασφάλιση της οικολογικής ισορροπίας και η προστασία φυσικών και πολιτιστικών πόρων.
Βάσει των προβλέψεων του νέου ρυθμιστικού, το πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης (ΠΣΘ) συνιστά και προγραμματίζεται ως ο κυρίως πόλος μητροπολιτικής, περιφερειακής και διεθνούς εμβέλειας. Ο ρόλος του, ο οποίος πρέπει να ενισχυθεί περαιτέρω, είναι αυτός του κέντρου υπηρεσιών, λειτουργιών και αποφάσεων, του επιχειρηματικού κέντρου, του πολιτιστικού και εκπαιδευτικού κέντρου, του πόλου θαλάσσιων μεταφορών και του κεντρικού προορισμού τουρισμού πόλης. Ο πόλος της Ανατολικής Θεσσαλονίκης συνιστά και προγραμματίζεται ως πόλος έλξης μονάδων καινοτομίας, έρευνας και μεταποίησης και ταυτόχρονα υπηρεσιών κλίμακας του αστικού πληθυσμού (όπως εμπορικές εγκαταστάσεις, ξενοδοχειακά συγκροτήματα, νοσηλευτικά ιδρύματα και δραστηριότητες αναψυχής) μέσω και της αξιοποίησης της εγγύτητας της περιοχής στην από αέρα πύλη εισόδου του αερολιμένα. Ο πόλος της Δυτικής Θεσσαλονίκης συνιστά και προγραμματίζεται ως πόλος συγκέντρωσης δραστηριοτήτων μεταποίησης, χονδρεμπορίου, διαμετακόμισης, αξιοποιώντας την προνομιακή του θέση ως προς το εθνικό και διεθνικό μεταφορικό δίκτυο.