Σάββατο 18 Ιανουαρίου 2014

ΤΕΜΠΗ - ΠΛΑΤΑΜΩΝΑΣ Έτοιμες σε ενάμισι χρόνο οι σήραγγες

Το καλοκαίρι του 2015 θα ολοκληρωθεί η κατασκευή των σηράγγων στον Πλαταμώνα και τα Τέμπη, με τις οποίες θα παρακάμπτονται δύσκολα και επικίνδυνα τμήματα της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης-Αθηνών.

Του Φώτη Κουτσαμπάρη

Οι εργασίες, που μέχρι τώρα γίνονταν με αργούς ρυθμούς, θα αρχίσουν να τρέχουν από το Μάρτιο και υπολογίζεται ότι θα απασχοληθούν συνολικά 1.000 άτομα και θα ωφεληθούν άλλοι 5.000 εργαζόμενοι. Αυτά έγιναν γνωστά κατά τη χθεσινή επιθεώρηση του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλη Χρυσοχοΐδη στα εργοτάξια.
Ο κ. Χρυσοχοΐδης ανέφερε ότι τα δύο οδικά έργα είναι από τα μεγαλύτερα που γίνονται αυτήν την περίοδο στα Βαλκάνια και την Ευρώπη. «Η Ελλάδα της κρίσης σταμάτησε τα έργα το Μάιο του 2011 και σήμερα είμαι στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσω την επανέναρξη των εργασιών σε σύντομο χρονικό διάστημα, σηματοδοτώντας έτσι την Ελλάδα της ανάπτυξης», επισήμανε ο υπουργός, υπογραμμίζοντας επίσης τη σημασία των έργων από οικονομικής άποψης αλλά και τη συμβολή τους στην αντιμετώπιση του προβλήματος της ανεργίας. Όπως τον ενημέρωσαν, αυτήν την περίοδο στα έργα απασχολούνται 600 άτομα και με την επιτάχυνση των εργασιών το Μάρτιο οι εργαζόμενοι θα φτάσουν τους 1.000. Οι τεχνικοί της κατασκευάστριας εταιρείας υποστήριξαν ότι πέραν των 1.000 νέων θέσεων θα επωφεληθούν άλλοι 5.000 εργαζόμενοι διαφόρων επιχειρήσεων της περιοχής.
Ερωτηθείς από τους δημοσιογράφους για την τιμή των διοδίων, που προβλέπεται να αυξηθεί βάσει των αναθεωρημένων συμβάσεων, ο υπουργός απέφυγε να απαντήσει άμεσα, υποστηρίζοντας ότι στις ανάδοχες εταιρείες των μεγάλων αυτοκινητόδρομων δεν δόθηκαν περισσότερα χρήματα από όσα προέβλεπαν οι αρχικές συμβάσεις. Υπενθυμίζεται ότι η κυβέρνηση, προκειμένου να ξεμπλοκάρει τα έργα που είχαν κολλήσει προ διετίας, αναθεώρησε τις συμβάσεις με τους αναδόχους προσφέροντας επιπλέον χρηματοδότηση.
Ο διευθυντής λειτουργίας της κατασκευάστριας εταιρείας «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» Γιάννης Νασιούλης διαβεβαίωσε ότι, εφόσον δεν προκύψουν άλλα προβλήματα στη χρηματοδότηση, το έργο θα είναι έτοιμο σε δεκαοκτώ μήνες. Ο ίδιος έθιξε το ζήτημα των απαλλοτριώσεων στην περιοχή του Πλαταμώνα, εξαιτίας του οποίου έχει κολλήσει σε κάποια σημεία το έργο του αυτοκινητόδρομου. Ο υπουργός υποσχέθηκε να το διευθετήσει εντός δεκαπέντε ημερών. Ο δήμαρχος Τεμπών Κώστας Κολλάτος έθεσε το αίτημα για δημιουργία κόμβου στο ύψος της Ραψάνης, ώστε οι διερχόμενοι από τη Βόρεια Ελλάδα να έχουν εύκολη πρόσβαση στις παραλίες της Λάρισας.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΠΡΟΟΔΟΣ
Η μεγάλη σήραγγα των Τεμπών Τ2, η μεγαλύτερη στα Βαλκάνια, μήκους 6 χιλιομέτρων, έχει διανοιχτεί στο 100% και έγινε η τελική επένδυση (μπετά), ενώ απομένουν τα ηλεκτρομηχανολογικά. Η κατασκευή της άρχισε το Σεπτέμβριο του 2008 και βάσει του αρχικού χρονοδιαγράμματος έπρεπε να ολοκληρωθεί το Μάρτιο του 2013. Θα διαθέτει δύο κλάδους με διάμετρο 14,8 μέτρα ο καθένας, δύο λωρίδες κυκλοφορίας και μία ΛΕΑ. Τα Τέμπη διασχίζουν και μία δεύτερη σήραγγα, μήκους 2 χλμ., η οποία επίσης έχει διανοιχτεί στο 100%, έγινε η τελική επένδυση και απομένουν τα ηλεκτρομηχανολογικά. Στην τρίτη σήραγγα (Τ3) στην περιοχή του Πλαταμώνα βρίσκεται σε εξέλιξη η διάνοιξη της κατεύθυνσης προς Θεσσαλονίκη.
Με την ολοκλήρωση των εργασιών στο τμήμα Ευαγγελισμού-Σκοτίνας ο οδηγός που θα κατευθύνεται από τη Θεσσαλονίκη προς την Αθήνα θα εισέρχεται στη Σκοτίνα στη σήραγγα Πλαταμώνα (2,7 χλμ.) και θα εξέρχεται στον Πλαταμώνα. Από το Ομόλιο θα εισέρχεται στη μεγάλη σήραγγα των Τεμπών και θα εξέρχεται πριν από τα Αμπελάκια, θα συνεχίζει στον αυτοκινητόδρομο για 1,5 χλμ. και θα μπαίνει στη δεύτερη σήραγγα στο ύψος του Ευαγγελισμού και έπειτα από δύο χιλιόμετρα θα εξέρχεται στον ανοικτό αυτοκινητόδρομο.