Πέμπτη 25 Ιουλίου 2013

Νίκο Χουντή: "Την «κολοκυθιά» παίζει και η Κομισιόν με το θέμα της προκλητικής απαλλαγής της Τράπεζας Πειραιώς από την υποχρέωση καταβολής των φόρων μεταβίβασης ακίνητης περιουσίας, όταν απέκτησε την Αγροτική Τράπεζα"

Απάντηση Όλι Ρεν σε Νίκο Χουντή
Η Κομισιόν, με διάφορα «ήξεις-αφήξεις», εξακολουθεί να αρνείται να εμπλακεί στο θέμα της μη-φορολόγησης των περιουσιακών στοιχείων που μεταβιβάστηκαν από την Αγροτική Τράπεζα στην Τράπεζα Πειραιώς.
Αυτό προκύπτει από νέα απάντηση του Ευρωπαίου Επίτροπου Όλι Ρεν, σε σχετική ερώτηση του ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Νίκου Χουντή.
Υπενθυμίζεται ότι, ο Νίκος Χουντής είχε αναδείξει, με προηγούμενες ερωτήσεις του,  το θέμα της μη καταβολής του φόρου μεταβίβασης ακινήτων από την Τράπεζα Πειραιώς, κατά τη διαδικασία μεταβίβασης σε αυτήν, των περιουσιακών στοιχείων της ΑΤΕ.

Η Κομισιόν, στις απαντήσεις της, παρέπεμπε τον έλληνα ευρωβουλευτή στις ελληνικές φορολογικές αρχές, ζητώντας του παράλληλα, «εάν έχει ουσιαστικές πληροφορίες εκ των οποίων συνάγει ότι δεν έχουν καταβληθεί στο Ελληνικό Δημόσιο τυχόν οφειλόμενοι φόροι και ότι ενδεχομένως παραβιάστηκε η απαγόρευση της καταβολής κρατικών ενισχύσεων που προβλέπεται στο άρθρο 107 παράγραφος 1 της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, να διαβιβάσει τις σχετικές πληροφορίες στην Επιτροπή».
Κατόπιν αυτών, ο Νίκος Χουντής απέστειλε στην Κομισιόν τροπολογία της ελληνικής κυβέρνησης που είχε κατατεθεί στο Νομοσχέδιο 4141/2013 και στην οποία η κυβέρνηση ομολογούσε ότι δεν εφαρμόζεται η πάγια νομοθεσία που εφαρμόζεται για κάθε φυσικό ή νομικό πρόσωπο κατά τη μεταβίβαση περιουσιακών στοιχείων, αλλά κατά παρέκκλιση προωθούσε χαριστικές διατάξεις, με αποτέλεσμα η Τράπεζα Πειραιώς να απαλλάσσεται από φόρους δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ. Παρά το γεγονός μάλιστα ότι η εν λόγω τροπολογία, μετά από διαμαρτυρίες της αντιπολίτευσης, αποσύρθηκε, η Τράπεζα Πειραιώς εξακολουθεί να μην έχει καταβάλει τους φόρους που υποχρεούται από την ελληνική νομοθεσία.
Τόνιζε μάλιστα, ότι, «αν ήταν γνωστό στους υποψήφιους αγοραστές της ΑΤΕ ότι θα απαλλάσσονταν από το φόρο μεταβίβασης των περιουσιακών στοιχείων, το πλήθος των ενδιαφερομένων θα ήταν πολύ μεγαλύτερο, ενώ το τίμημα της πώλησης θα ξεπερνούσε κατά πολύ τα 95 εκατομμύρια ευρώ, που τελικά πουλήθηκε η Τράπεζα».
Ο Όλι Ρεν στην νέα του απάντηση, παρά τα στοιχεία που του παρέθεσε ο Νίκος Χουντής, αρνήθηκε για άλλη μία φορά να απαντήσει επί της ουσίας, σημειώνοντας ότι, «η φορολογική μεταχείριση των μεταβιβάσεων ακινήτων σε περίπτωση εκκαθάρισης εμπίπτει στην αρμοδιότητα των ελληνικών φορολογικών αρχών», παραπέμποντας εκ νέου τον έλληνα ευρωβουλευτή στις ελληνικές φορολογικές αρχές!
Η πλήρης ερώτηση του Νίκου Χουντή και η απάντηση του Όλι Ρεν, έχουν ως εξής:
Ερώτηση Νίκου Χουντή:
«Σε συνέχεια της απάντησής σας στην ερώτησή μου Ε-002405/2013, σας ενημερώνω ότι την 5.4.2013 ψηφίστηκε από το ελληνικό κοινοβούλιο ο Νόμος 4141/2013 «Επενδυτικά εργαλεία ανάπτυξης, παροχή πιστώσεων και άλλες διατάξεις».
Στο Νομοσχέδιο υπήρχε το άρθρο 22, «Διαδικασία ανάκτησης κρατικών ενισχύσεων», στο οποίο οριζόταν ότι «Κατά παρέκκλιση από κάθε αντίθετη διάταξη, η σύμβαση μεταβίβασης που καταρτίζεται με ιδιωτικό έγγραφο αποτελεί τον τίτλο κτήσης από το προς η μεταβίβαση πιστωτικό ίδρυμα των μεταβιβαζόμενων σε αυτό περιουσιακών στοιχείων, χωρίς την τήρηση οποιασδήποτε άλλης διατύπωσης».
Η ρύθμιση αυτή θα τροποποιούσε το άρθρο 63 του Ν.3601/2007, αναφορικά με το ισχύον καθεστώς μεταβίβασης περιουσιακών στοιχείων και, ουσιαστικά, θα απάλλασσε αναδρομικά την Τράπεζα Πειραιώς από την καταβολή φόρου μεταβίβασης για την ακίνητη περιουσία που απέκτησε από την Αγροτική Τράπεζα της Ελλάδας (ΑΤΕ).
Κατόπιν έντονων αντιδράσεων από βουλευτές της αντιπολίτευσης, η ρύθμιση αυτή αποσύρθηκε!
Η προσπάθεια ψήφισης αυτής της ρύθμισης αποδεικνύει ότι η Τράπεζα Πειραιώς όχι μόνο δεν έχει καταβάλει τους φόρους μεταβίβασης ακίνητης περιουσίας στο ελληνικό Δημόσιο, αλλά και ότι επιχειρείται η απαλλαγή της από την υποχρέωση αυτή.
Είναι σαφές ότι, αν ήταν γνωστό στους υποψήφιους αγοραστές της ΑΤΕ ότι θα απαλλάσσονταν από το φόρο μεταβίβασης των περιουσιακών στοιχείων, το πλήθος των ενδιαφερομένων θα ήταν πολύ μεγαλύτερο, ενώ το τίμημα της πώλησης θα ξεπερνούσε κατά πολύ τα 95 εκατομμύρια ευρώ, που τελικά πουλήθηκε η Τράπεζα. Καταστρατηγείται δηλαδή η παράγραφος 1 του άρθρου 107 της ΣΛΕΕ, αφού «νοθεύεται ο ανταγωνισμός δια της ευνοϊκής μεταχειρίσεως» της Τράπεζας Πειραιώς έναντι των υπόλοιπων δυνητικών της ανταγωνιστών, κατά την διαδικασία πώλησης της ΑΤΕ.
Ερωτάται η Επιτροπή:
Γνωρίζει εάν καταβλήθηκε ο συγκεκριμένος φόρος ακίνητης περιουσίας στο ελληνικό δημόσιο;
Με βάση πλέον τα ανωτέρω δεδομένα, τι προτίθεται να πράξει η Επιτροπή;»
Απάντηση Όλι Ρεν:
«Η Επιτροπή παραπέμπει το Αξιότιμο Μέλος του Κοινοβουλίου στην απάντησή της στη γραπτή ερώτηση P-011701/2012[1]. Η φορολογική μεταχείριση των μεταβιβάσεων ακινήτων σε περίπτωση εκκαθάρισης εμπίπτει στην αρμοδιότητα των ελληνικών φορολογικών αρχών. Το Αξιότιμο Μέλος μπορεί να απευθύνει ερώτημα άμεσα στις ελληνικές φορολογικές αρχές».

25/7/2013                                                                                                                                                   Το Γραφείο Τύπου



[1]     http://www.europarl.europa.eu/plenary/el/parliamentary-questions.html