Πέμπτη 13 Ιουνίου 2013

Λεωφορειολωρίδες: Αμφίδρομη ροή σε κεντρικούς δρόμους

Λεωφορειολωρίδες αμφίδρομης κυκλοφορίας για τα αστικά του ΟΑΣΘ στους οδικούς άξονες της Τσιμισκή και της Βασιλίσσης Όλγας σχεδιάζει να δημιουργήσει η αντιπεριφέρεια Θεσσαλονίκης.

Των Βαρβάρας Ζούκα - Φανής Σοβιτσλή
Vzouka@makthes.gr - fanisovi@gmai.com

Στόχος είναι να αποτραπεί η στάθμευση των Ι.Χ. στους δύο κεντρικούς δρόμους της πόλης και να αποσυμφορηθεί η Μεγάλου Αλεξάνδρου, η υφιστάμενη λεωφορειολωρίδα της οποίας θα δοθεί προς χρήση των ποδηλάτων.
Μάλιστα με το τελευταίο σκέλος της πρότασης κλείνει και ένα μέτωπο που είχε ανοίξει μεταξύ περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και δήμου Θεσσαλονίκης, ο οποίος ζητούσε επιτακτικά να διαμορφωθεί ποδηλατόδρομος στη Μεγάλου Αλεξάνδρου.
Οι κυκλοφοριακές αλλαγές στους κεντρικούς οδικούς άξονες της πόλης βασίζονται σε παλαιότερο σχεδιασμό, τον οποίο σήμερα σκοπεύει να επικαιροποιήσει η περιφέρεια, προκειμένου να διασφαλίσει μεγαλύτερη ροή για τα διερχόμενα οχήματα. Βασικός στόχος είναι να δοθεί κυκλοφοριακή ανάσα στην παραλιακή οδό από τα λεωφορεία, η διέλευση των οποίων γίνεται μετ’ εμποδίων σε ώρες αιχμής λόγω των υπό εξέλιξη έργων.
Επιπλέον η περιφέρεια εκτιμά ότι με την αμφίδρομη κυκλοφορία των αστικών σε όλο το μήκος της Τσιμισκή και της Βασιλίσσης Όλγας, μέχρι το ύψος της Θεμιστοκλή Σοφούλη, θα αποτραπεί η παράνομη στάθμευση των Ι.Χ., που σήμερα καταλαμβάνουν και μέρος των πεζοδρομίων.
Η πρόταση για την αμφιδρόμηση των λεωφορειολωρίδων θα συζητηθεί σήμερα σε έκτακτη σύσκεψη που συγκαλεί ο αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης Γιώργος Τσαμασλής παρουσία εκπροσώπων του κεντρικού δήμου, του ΟΑΣΘ, του ΣΑΣΘ, του Οργανισμού Ρυθμιστικού Θεσσαλονίκης, του ΤΕΕ/ΤΚΜ, της αστυνομίας, της τροχαίας και του Ινστιτούτου Μεταφορών και Βιώσιμης Κινητικότητας. «Με την εφαρμογή της αμφίδρομης κυκλοφορίας αποκλειστικά των λεωφορείων του ΟΑΣΘ θα διασφαλιστεί μεγαλύτερη ροή και καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού. Επιπλέον θα μπει φρένο στην παράνομη στάθμευση των οχημάτων, ενώ θα δοθεί ζωτικός χώρος για τους ποδηλάτες στη λεωφόρο Μεγάλου Αλεξάνδρου», τόνισε ο αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης.
Σε ό,τι αφορά την πρόταση για την αλλαγή κατεύθυνσης των λεωφορείων, ανέφερε ότι εντάσσεται σε μελέτη που είχε εκπονηθεί από ομάδα εργασίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης με επικεφαλής το συγκοινωνιολόγο Σπύρο Βούγια.

ΚΟΝΤΡΑ ΓΙΑ ΤΑ ΤΑΞΙ
Στην ευρεία σύσκεψη υπό τον Γιώργο Τσαμασλή αναμένεται να τεθεί εκ νέου και το ζήτημα που αφορά την κατάληψη των λεωφορειολωρίδων από τα ταξί, τα οποία τον τελευταίο καιρό σχηματίζουν ουρές στις πιάτσες κομβικών δρόμων και κυρίως της οδού Τσιμισκή, με αποτέλεσμα να προκαλούνται οξύτατα κυκλοφοριακά προβλήματα στο κέντρο της πόλης.
Μία λύση στο πρόβλημα επιχειρήθηκε να δοθεί από το δήμο Θεσσαλονίκης στο πλαίσιο σύσκεψης που συγκλήθηκε προχθές το απόγευμα παρουσία του Γιάννη Μπουτάρη και του Γιώργου Τσαμασλή, των αντιδημάρχων Αστικού Περιβάλλοντος Ανδρέα Κουράκη και Επιχειρηματικότητας-Απασχόλησης Χασδάι Καπόν αλλά και των εντεταλμένων δημοτικών συμβούλων σε θέματα Κυκλοφορίας Γιώργου Δημαρέλου και δημοτικής αστυνομίας Λευτέρη Κιοσέογλου.
Η σύσκεψη αυτή ωστόσο οδηγήθηκε σε ναυάγιο, καθώς το προεδρείο του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί Θεσσαλονίκης «Ο Ερμής» απέρριψε όλες τις προτάσεις που κατατέθηκαν από πλευράς κεντρικού δήμου, επιμένοντας ότι πρέπει να δημιουργηθούν πιάτσες στην αριστερή πλευρά της Τσιμισκή, ενδεχόμενο όμως που βρίσκει αντίθετες τόσο τις δημοτικές όσο και τις υπηρεσίες της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.
Η κόντρα που εδώ και καιρό έχει ξεσπάσει με τους οδηγούς των ταξί οδηγείται στα άκρα, καθώς σε ανακοίνωσή του το προεδρείο του σωματείου «Ο Ερμής» σημειώνει ότι «τίθεται ανοικτά ενάντια στη διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης και στην περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας», κάνοντας λόγο για προκλητικές από μέρους τους επιλογές.
Η κεντρική πρόταση που διατυπώθηκε από πλευράς δήμου Θεσσαλονίκης προβλέπει ότι θα δημιουργηθούν δεκαεπτά νέες πιάτσες, ώστε να παραχωρηθούν επιπλέον 126 θέσεις στάθμευσης για τα ταξί, εκ των οποίων οι 67 στην πρώτη δημοτική κοινότητα. Ωστόσο το σωματείο «Ερμής» απέρριψε τις 37 από τις νέες θέσεις που προτάθηκαν για το κέντρο, θεωρώντας ότι δεν έχουν καμία χρησιμότητα.
«Ο δήμαρχος επιμένει να υπάρξουν πιάτσες ταξί στο λιμάνι και στο Μέγαρο Μουσικής ως ‘δεξαμενή’ με πολλά αυτοκίνητα και αυτά να τροφοδοτούν διάφορες πιάτσες που απέχουν βέβαια παρασάγγας», σημειώνεται στην ανακοίνωση του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί. Στο ίδιο κείμενο επισημαίνεται ακόμη ότι «ο δήμος πρότεινε για 40 θέσεις στάθμευσης των ταξί στην οδό Μητροπόλεως να πληρώνει ‘Ο Ερμής’ χρήματα, με το υπολογιζόμενο ποσό να αγγίζει τις 100.000 ευρώ ετησίως». Οι ιδιοκτήτες των ταξί εξάλλου απέρριψαν κατά τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο και την αντιπρόταση που τους έγινε για την καθιέρωση του συστήματος των μονών ζυγών.