Επίσης, µε το Πρωτόκολλο ρητά πλέον προβλέπεται ότι:
- Το προς αίτηση κράτος δεν έχει υποχρέωση να παρέχει τις ζητούμενες πληροφορίες, εάν το αιτούν κράτος δεν έχει λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα της εσωτερικής του νομοθεσίας, εκτός εάν η προσφυγή σε τέτοια μέτρα θα ήταν δυσανάλογα δύσκολη.
- Η χρήση ή µη και ο τρόπος χρήσης πληροφοριών που ανταλλάσσονται µε βάση τη Σύμβαση και αφορούν σε ποινικές φορολογικές υποθέσεις, προβλέπεται αποκλειστικά και µόνο από την εσωτερική νομοθεσία του αιτούντος κράτους και όχι µόνο μετά από σχετική προς τούτο εξουσιοδότηση από το κράτος που παρέχει τις πληροφορίες.
- Για φορολογικές υποθέσεις αστικής φύσεως, η Σύμβαση θα έχει εφαρμογή µόνο για μελλοντικές φορολογικές περιόδους, εκτός αν άλλως συμφωνήσουν τα μέρη, ενώ για φορολογικές υποθέσεις ποινικού χαρακτήρα, θα έχει εφαρμογή και για παρελθούσες φορολογικές περιόδους, εκτός εάν ένα κράτος θέσει επιφύλαξη.
- Η Σύμβαση είναι πλέον ανοιχτή προς υπογραφή και σε τρίτα κράτη, µη µέλη του ΟΟΣΑ και του Συμβουλίου της Ευρώπης.
- Τα κράτη- µέλη της ΕΕ μπορούν να εφαρμόζουν στις αμοιβαίες σχέσεις τους τις δυνατότητες διοικητικής συνδρομής που παρέχονται από τη Σύμβαση, µόνο εφόσον αυτές επιτρέπουν ευρύτερη συνεργασία από εκείνες τις δυνατότητες που παρέχονται από τους ισχύοντες ευρωπαϊκούς κανόνες.
newsit