Οι αντιδράσεις για το πολυνομοσχέδιο κλιμακώνονται, καθώς εικοσιτετράωρη απεργία για την ίδια ημέρα, αποφάσισαν και οι πολιτικοί υπάλληλοι του υπουργείου Ναυτιλίας, ενώ στάση εργασίας, από τις 12 το μεσημέρι έως τις 5 το απόγευμα, θα πραγματοποιήσουν οι υπάλληλοι των λιμανιών.
Την απόσυρση του νομοσχεδίου του υπουργείου Ναυτιλίας, έστω και την τελευταία στιγμή, ζήτησαν σήμερα εκπρόσωποι συνδικαλιστικών φορέων, από τα ναυτεργατικά σωματεία, τους λιμενεργάτες, τους υπαλλήλους του ΟΛΠ, του ΝΑΤ, του υπουργείου Ναυτιλίας, αλλά και της πλοηγικής υπηρεσίας, οι οποίοι πραγματοποίησαν κοινή σύσκεψη στα γραφεία της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας.
Πέντε ναυτεργατικά σωματεία (μηχανικοί, κατώτερα πληρώματα μηχανής, μάγειροι, πληρώματα ρυμουλκών και συνταξιούχοι του ΝΑΤ) σε ανακοίνωσή τους, αναφέρουν ότι με το πολυνομοσχέδιο καταργούνται οι συλλογικές συμβάσεις εργασίας των ναυτικών, ανατρέπονται οι οργανικές συνθέσεις των πλοίων, με αποτέλεσμα να οδηγηθούν στην ανεργία και άλλοι ναυτεργάτες, ενώ απαξιώνεται η Δημόσια Ναυτική Εκπαίδευση, καθώς προωθείται η λειτουργία ιδιωτικών σχολών.
Βασικό στοιχείο της πολιτικής που καταγράφεται στο Σχέδιο Νόμου είναι οι ιδιωτικοποιήσεις των λιμανιών, είτε με παραχώρηση του μετοχικού κεφαλαίου είτε με παραχωρήσεις λιμενικών δραστηριοτήτων τύπου Cosco, παραβιάζοντας συνταγματικές επιταγές και θεσμικούς κανόνες, τονίζει σε ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜ.Υ.Λ.Ε).
Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, Γιάννης Χαλάς, μιλώντας στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής και αναφερόμενος σε ρύθμιση του νομοσχεδίου που δίνει το δικαίωμα σύναψης ατομικών συμβάσεων εργασίας στα κατώτερα πληρώματα των ποντοπόρων πλοίων, είπε ότι με αυτόν τον τρόπο επέρχεται ευθεία κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας, διότι όπως ανέφερε, η Ομοσπονδία υπογραφεί σύμβαση για όλο το πλήρωμα και δεν ξεχωρίζει το κατώτερο πλήρωμα από το ανώτερο.
Πρόσθεσε, επίσης, ότι η σύνθεση του πλοίου, με το νέο σχέδιο νόμου, δεν θα βγαίνει με βάση το μέγεθος του καραβιού, την ιπποδύναμη, τις κλίνες και τους επιβάτες αλλά με τον αριθμό που απαιτείται για τα σωστικά μέσα. Αυτό τόνισε θα σημάνει τεράστια μείωση προσωπικού, ενώ οι ναυτικοί δεν θα μπορούν να αντεπεξέλθουν στις απαιτήσεις του πλοίου με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
Σημειώνεται ότι μετά την εισαγωγή του πολυνομοσχεδίου στην ολομέλεια της Βουλής, η ΠΝΟ θα αποφασίσει για την περαιτέρω στάση της.
newsit