Παρασκευή 8 Μαρτίου 2013

ΑΙΓΙΝΙΟ «Όχι» στα διόδια


Παλλαϊκό συλλαλητήριο «για τη μόνιμη απελευθέρωση κυκλοφορίας και την παύση λειτουργίας διοδίων» διοργανώνουν φορείς της Πιερίας στο Αιγίνιο.

 Του Φώτη Κουτσαμπάρη
fkoutsamparis@makthes.gr

Η επιτροπή αγώνα απηύθυνε πρόσκληση σε όλους τους κατοίκους να συγκεντρωθούν την Κυριακή στις 12 το μεσημέρι στον σταθμό διοδίων, ώστε «να ευοδωθεί ο αγώνας μας και να διορθωθεί το οδυνηρό για την Πιερία λάθος χωροθέτησης διοδίων», όπως αναφέρουν.
Στο συλλαλητήριο συμμετέχουν και οι τρεις δήμοι του νομού, φορείς και σύλλογοι.

«Έχουμε καλέσει το σύνολο του ελληνικού κοινοβουλίου, το σύνολο των εκπροσώπων της περιοχής, των δήμων, του περιφερειακού συμβουλίου, και ήδη έχουμε πολλές συμμετοχές. Προβλέπεται μαζική προσέλευση κόσμου. Πιστεύουμε μέχρι την Κυριακή να πάρει η κυβέρνηση την απόφαση αναστολής ή μπροστά στην αποφασιστικότητά μας να μην παρατάξει δυνάμεις καταστολής και να απελευθερώσουμε μόνιμα τα διόδια», περιγράφει στη «Μ» ο Αντώνης Νταγλιούδης, μέλος της επιτροπής αγώνα. «Δεν υπάρχει μέλλον για την Πιερία αν δεν κλείσει ο σταθμός», υποστηρίζει ο ίδιος.
Ο σταθμός διοδίων Αιγινίου ξεκίνησε τη λειτουργία του στις 28 Ιανουαρίου. Οι κάτοικοι από την πρώτη ημέρα προχώρησαν σε αντιδράσεις με καθημερινές συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας και συμβολικό ολιγόωρο άνοιγμα του σταθμού. Εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης και άλλων φορέων, με επισκέψεις στην Αθήνα, έχουν ζητήσει κατ’ επανάληψη από το υπουργείο Ανάπτυξης την τροποποίηση της σύμβασης, ωστόσο δεν έλαβαν θετική απάντηση στο αίτημά τους.
Ο δήμος Πύδνας - Κολινδρού χαρακτηρίζει αποτυχημένη τη χωροθέτηση διοδίων Αιγινίου και «εμφανέστατο χονδροειδές λάθος», αφού, όπως υποστηρίζει, δεν έλαβε υπ’ όψιν:
α) την ύπαρξη διοδίων σε απόσταση 12 χιλιομέτρων,
β) τον ενιαίο χαρακτήρα του οδικού δικτύου εθνικής οδού,
γ) τη μη ύπαρξη -παρά την κρατική υποχρέωση αλλά και το τεράστιο κόστος κατασκευής- παράπλευρων οδών, αφού δίπλα στα διόδια είναι ο Αλιάκμονας,
δ) τη διπλή συμφόρηση-μποτιλιάρισμα στις ώρες και μέρες αιχμής στα δύο διόδια, που δημιουργούν επί της ουσίας συνθήκες παρακώλυσης της ελεύθερης κυκλοφορίας πολιτών,
ε) την επιβάρυνση της παλαιάς εθνικής οδού, κυρίως με βαριά κυκλοφορία, λόγω επιλογής αποφυγής των διοδίων Αιγινίου (κυρίως από δυτική Εγνατία και από Ευζώνους), κάτι που δεν αντέχει η μη κατάλληλη υποδομή και γεωμετρία της, αλλά και δημιουργεί μεγάλους κινδύνους, αφού διέρχεται μέσω οικισμών, με οδυνηρό ενδεχόμενο τροχαίων ατυχημάτων ακόμα και με κόστος ανθρώπινες ζωές.

ΟΙ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ
Οι συνέπειες της λειτουργίας του σταθμού, σύμφωνα με τη δημοτική αρχή, είναι οδυνηρές και περιγράφονται ως εξής:
1. Η μεγάλη μείωση επισκεψιμότητας από το πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης προς την Πιερία θα πλήξει καίρια τον τουρισμό και την εστίαση, με αποτέλεσμα κλείσιμο επιχειρήσεων και απώλεια χιλιάδων θέσεων εργασίας.
2. Χιλιάδες Πιεριείς που εργάζονται στη Θεσσαλονίκη θα εγκαταλείψουν τον νομό και θα εκμηδενιστεί η υπάρχουσα τάση εγκατάστασης άλλων.
3. Το διπλό διόδιο (Μάλγαρα, Αιγίνιο) θα αυξήσει το κόστος και τον χρόνο μεταφοράς και μετακίνησης, με πολλαπλασιαστικές οικονομικές και κοινωνικά οδυνηρές επιπτώσεις.