Ερώτηση βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ
Σύμφωνα
με την υπουργική απόφαση 107922/Γ7/03.10.2003 (ΦΕΚ1497/2003) κατά τις ημέρες
λειτουργίας των Καλλιτεχνικών σχολείων προβλέπεται η εξασφάλιση της μεταφοράς
των μαθητών με λεωφορεία. Επίσης σύμφωνα με το νόμο 3852/2010 (άρθρο 94, παρ.4)
η μεταφορά μαθητών από τον τόπο διαμονής τους στα Μουσικά και Καλλιτεχνικά
σχολεία όπου φοιτούν, είναι ευθύνη των
Δήμων, οι οποίοι με την υπ’ αριθμόν
35415/28-7-2011 Κοινή Υπουργική Απόφαση υποχρεώνονται να πραγματοποιούν σχετική
δημοπράτηση για το έργο αυτό της μαθητικής μεταφοράς. Η συγκεκριμένη Κ. Υ. Α. αποδείχθηκε, όπως είχε προβλεφθεί,
αλλά και στην πράξη, εξαιρετικά προβληματική Σε πολλές περιπτώσεις η χρηματική
αποζημίωση που προκύπτει από την Κ. Υ. Α. δεν αντιστοιχεί στο πραγματικό κόστος
της μεταφοράς αλλά είναι χαμηλότερο, ενώ υπήρξαν στο παρελθόν περιπτώσεις που
είχαμε σοβαρές ατασθαλίες αναφορικά με
τις διαδρομές και τον τρόπο που υπολογίζονταν. Το αποτέλεσμα πάντως είναι πως όχι μόνο αναφορικά με τα Μουσικά και
Καλλιτεχνικά σχολεία αλλά πανελλαδικά οι περισσότεροι σχετικοί διαγωνισμοί που
γίνονται να κηρύσσονται άγονοι. Η επιλογή της πρόχειρης λύσης της προσωρινής
ανάληψης του κόστους από τις Περιφέρειες,
λύση που επαναλήφθηκε και τη νέα σχολική χρονιά, έλυσε για λίγο καιρό το πρόβλημα
αλλά τα συσσωρευμένα χρέη λόγω μη απόδοσης αντίστοιχων οικονομικών πόρων στις
Περιφέρειες και η πρόσφατη μείωση κατά
17% των αμοιβών των μεταφορέων (σε ορισμένες περιπτώσεις απολύτως
δικαιολογημένη μείωση, σε άλλες περιπτώσεις αδικαιολόγητη) οδήγησε στην άρνηση των
λεωφορειούχων να συνεχίσουν την μετακίνηση των μαθητών.
Κατόπιν
των εξελίξεων αυτών οι μαθητές, οι οικογένειες τους και η εκπαιδευτική
κοινότητα των σχολείων αυτών αντιμετωπίζουν οξύτατο πρόβλημα και η εκπαιδευτική
διαδικασία στα σχολεία αυτά υπονομεύεται. Σημαντικός αριθμός μαθητών
αναγκάζεται να εγκαταλείψει το Μουσικό ή το Καλλιτεχνικό του σχολείο και οι
υπόλοιποι υφίστανται εξαιρετική ταλαιπωρία αφού οι γονείς τους αναλαμβάνουν την
μετακίνηση και τα έξοδα της ή εξαναγκάζονται να μετακινούνται με τα μέσα
μαζικής μεταφοράς, αλλάζοντας συχνά δυο και τρία μέσα, κουβαλώντας εκτός από τη
σχολική τσάντα και ένα ή δυο μουσικά όργανα. Όλα τα παραπάνω συνεπάγονται πως
οι μαθητές των σχολείων αυτών βιώνουν καθημερινά μια πραγματικότητα που τους τιμωρεί επειδή
αγαπούν και θέλουν να ασχοληθούν με τις τέχνες, μετακινούμενοι με τρόπο
χρονοβόρο και επικίνδυνο- στις 26/9 είχαμε τροχαίο ατύχημα με θύμα έναν 12χρονο
μαθητή της α’ γυμνασίου του Μουσικού Σχολείου Θεσσαλονίκης, το ατύχημα συνέβη
κατά την αποβίβασή του από λεωφορείο του ΟΑΣΘ, κατά την επιστροφή του από το
σχολείο.
Κατόπιν
των προαναφερθέντων,
· Επειδή,
σε εποχές έντονης οικονομικής κρίσης δεν είναι δυνατόν να υποχρεώνονται οι
γονείς να πληρώνουν οι ίδιοι τη μεταφορά των παιδιών τους στο σχολείο,
επιβαρύνοντας τον οικογενειακό προϋπολογισμό, ούτε είναι δυνατόν η μετακίνηση
των μαθητών να γίνεται με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, πράγμα προδήλως χρονοβόρο, κουραστικό και επικίνδυνο
· Επειδή
ουσιαστικά με τέτοιες μεθοδεύσεις τα Μουσικά και Καλλιτεχνικά σχολεία της χώρας
οδηγούνται σε μαρασμό και στο οριστικό τους κλείσιμο
· Επειδή
η Πανελλήνια Ένωση Γονέων & Κηδεμόνων
Μουσικών και Καλλιτεχνικών σχολείων αλλά και οι Σύλλογοι Γονέων των
σχολείων αυτών κατ’ επανάληψη έχουν ενημερώσει τα συναρμόδια υπουργεία και έχουν
στείλει υπομνήματα αναφορικά με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα
συγκεκριμένα σχολεία, ενώ σχετικά ψηφίσματα διαμαρτυρίας, έχουν κοινοποιηθεί
και από τους καθηγητές των σχολείων αυτών και με δεδομένο ότι η Καλλιτεχνική
Επιτροπή Μουσικών σχολείων έχει ζητήσει πληροφόρηση για το θέμα από 17/8 (αρ.
εγγράφου 94401/Γ7), συνεπώς δεν υφίσταται δικαιολογία για τη μη γνώση του
προβλήματος εκ μέρους των Υπουργείων
· Επειδή
τέλος το ζήτημα είναι εξαιρετικά επείγον καθώς η νέα σχολική χρονιά έχει
ξεκινήσει ήδη εδώ και ένα μήνα
Ερωτώνται οι κ. κ. Υπουργοί:
1.
Τι
προτίθενται να κάνουν για την βιώσιμη άμεση επίλυση του οξύτατου προβλήματος
της μεταφοράς των μαθητών των Μουσικών και των Καλλιτεχνικών σχολείων;
2.
Πότε
προτίθενται να αναθεωρήσουν την Κοινή Υπουργική Απόφαση, ορίζοντας νέο τρόπο
υπολογισμού της χρηματικής αποζημίωσης των αυτοκινητιστών, που να
ανταποκρίνεται στα πραγματικά δεδομένα, προκειμένου οι σχετικοί διαγωνισμοί
ανάθεσης να μην αποβαίνουν άκαρποι;
3.
Είναι
στις προθέσεις τους να δημιουργηθεί ενιαίος φορέας μεταφοράς των μαθητών
σχολικών μονάδων, όπως δηλώθηκε, κατά την συνάντηση με την Πανελλήνια Ένωση
Γονέων Καλλιτεχνικών και Μουσικών σχολείων; Αν ναι, πότε προτίθενται να προχωρήσουν
στην υλοποίηση αυτού του φορέα;
Οι ερωτώντες Βουλευτές:
Μαρία Κανελλοπούλου
Χρήστος Μαντάς
Γιώργος Πάντζας
Τάσος Κουράκης
Αϊχάν Καρά Γιουσούφ
Παναγιώτα Δριτσέλη
Τζένη Βαμβακά
Γιάννης Αμανατίδης
Έφη Γεωργοπούλου- Σαλτάρη
Μαρία Τριανταφύλλου
Θεανώ Φωτίου
Μιχάλης Κριτσωτάκης
Ευαγγελία Αμμανατίδου-Πασχαλίδου