ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΥΡΙΑΚΟΥΛΗΣ
Πρόταση - «βόμβα» κάνει ο εισαγγελέας για την υπόθεση
των υπερβάσεων στο έργο κατασκευής του δρόμου Θεσσαλονίκης - Ωραιοκάστρου.
Ο εισαγγελέας εισηγείται στο δικαστικό συμβούλιο όχι
μόνο την παραπομπή σε δίκη 29 ατόμων, αλλά ζητά τη σύλληψη και την προφυλάκισή
τους! Μεταξύ των κατηγορουμένων είναι ο αδερφός του Παναγιώτη Ψωμιάδη,
Διονύσης, νυν αντιπεριφερειάρχης, ο πρώην νομάρχης Κώστας Παπαδόπουλος, ο
Γιώργος Τσαμασλής, ο Λευτέρης Τζιόλας, ο Ιωάννης Λεμπετλής και άλλα άτομα που
διετέλεσαν νομαρχιακοί σύμβουλοι, καθώς και υπάλληλλοι.
Τι αντιμετωπίζουν
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι εμπλεκόμενοι στη
συγκεκριμένη υπόθεση είχαν απολογηθεί στον ανακριτή και αφέθηκαν ελεύθεροι με
περιοριστικούς όρους και καταβάλλοντας χρηματικές εγγυήσεις που δεν ξεπέρασαν
τις 5.000 ευρώ. Το αδίκημα που αντιμετωπίζουν είναι απιστία με τις
επιβαρυντικές διατάξεις του νόμου 1608/1950 περί καταχραστών του Δημοσίου,
σύμφωνα με τον οποίο προβλέπεται ακόμη και η ποινή της ισόβιας κάθειρξης.
Η πρόταση υποβλήθηκε από τον αντιεισαγγελέα Εφετών
Αλέξανδρο Κωνσταντίνου στο Συμβούλιο Εφετών, τα μέλη του οποίου θα αποφασίσουν
τελικά αν θα γίνει δεκτή. Ο εισαγγελέας στην πρότασή του κάνει λόγο για
«αμετανόητη στάση μη εμφαίνουσας μεταμέλειας», επισημαίνοντας ότι η ποινική
συμπεριφορά των 29 εμπλεκομένων στην υπόθεση «αξιολογήθηκε ανεξάρτητα του
βαθμού συμμετοχής του καθενός».
Καταγγελία υπαλλήλου
Σύμφωνα με τη δικογραφία που έχει σχηματιστεί, η
υπόθεση παραπέμφθηκε στη Δικαιοσύνη ύστερα από καταγγελία υπαλλήλου και
ακολούθησε έρευνα των Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης, στα πορίσματα των οποίων
στηρίζεται η ογκώδης δικογραφία. Οι κατηγορίες που αποδόθηκαν αφορούν την
υπέρβαση του κόστους κατασκευής που έγινε για το έργο της οδού Ωραιοκάστρου,
κατά την περίοδο 1997 - 2007. Σύμφωνα με την εισαγγελική πρόταση που υποβλήθηκε
στο δικαστικό συμβούλιο, η υπέρβαση του κόστους έφτασε το ποσό των 515.000
ευρώ, ενώ υπογραμμίζεται ότι η νομαρχία Θεσσαλονίκης ζημιώθηκε με περίπου
300.000 ευρώ.
Παρατυπίες και υπερβάσεις
Στη δικογραφία περιγράφονται παρατυπίες και υπερβάσεις
στο κόστος των μελετών αλλά και στην ανάθεση του έργου. Οπως αναφέρεται για το
θέμα των μελετών, οι εισηγήσεις αφορούσαν τη σύνδεση του δρόμου με την Εγνατία
οδό, το έργο χαρακτηρίστηκε «κατεπείγον» και έτσι ανατέθηκαν οι μελέτες, ωστόσο
η σύνδεση αυτή δεν έγινε ποτέ, όπως σημειώνεται. Κατά τη διάρκεια των απολογιών
τους, όλοι οι εμπλεκόμενοι αρνήθηκαν τις κατηγορίες που τους αποδίδονται,
υποστηρίζοντας ότι ακολούθησαν τις εισηγήσεις των αρμόδιων υπηρεσιακών
παραγόντων. Είναι χαρακτηριστικό ότι ένας υπάλληλος της νομαρχίας Θεσσαλονίκης,
κατά τη διάρκεια της ανακριτικής διαδικασίας, στην απολογία του, υποστήριξε ότι
παράτυπα διορίστηκε σε αρμόδια επιτροπή, καθώς -όπως ο ίδιος δήλωσε- δεν είχε
τις σχετικές γνώσεις! Οπως είπε, δεν μπορούσε να συμφωνήσει με τις εισηγήσεις
των ειδικών, που ήταν πολιτικοί μηχανικοί.