Πέμπτη 30 Αυγούστου 2012

ΟΑΣΘ Μέτρα για τους τσαμπατζήδες



Διαστάσεις επιδημίας έχει λάβει το φαινόμενο της λαθρεπιβίβασης στα λεωφορεία του ΟΑΣΘ, με συνέπεια ο Οργανισμός να έχει απώλειες περίπου 20 εκατ. ευρώ σε διάστημα ενός έτους.


 Εκτιμάται ότι 20 στους 100 επιβάτες δεν κόβουν εισιτήριο, ενώ από τον Ιανουάριο έως σήμερα έχουν επιβληθεί 30.000 πρόστιμα.

 Κουτσαμπάρη 

Το υπουργείο Ανάπτυξης, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Κωστής Χατζηδάκης, σε συνεργασία με τους εμπλεκόμενους φορείς θα προχωρήσει στην αναδιάταξη των μηχανισμών ελέγχων στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, για να αντιμετωπιστεί η εισιτηριοδιαφυγή.
«Πρέπει να ληφθούν άμεσα μέτρα. Από τα δεκαπέντε περιστατικά που καταγράφουν οι άνδρες της ασφάλειας στον ΟΑΣΘ τα δέκα αφορούν εισιτηριοδιαφυγή», αναφέρει στη «Μ» ο Χρήστος Στεφανίδης, πρόεδρος του ΟΑΣΘ. «Στο ποσοστό της εισιτηριοδιαφυγής δεν υπολογίζεται η μετεπιβίβαση. Κάποιοι κόβουν εισιτήριο και κατεβαίνοντας σε μία στάση το παραδίδουν σε άλλον επιβάτη, που συνεχίζει τη μετακίνηση. Αυτό δεν μπορούμε να το ελέγξουμε», προσθέτει ο ίδιος. Εκτός αυτού μεγάλος αριθμός επιβατών που εντοπίζονται χωρίς εισιτήριο δηλώνουν ψευδή στοιχεία, για να μην πληρώσουν το πρόστιμο. «Μέχρι πρότινος το 80% των προστίμων πληρωνόταν μετρητοίς και το 20% επί πιστώσει. Τώρα αντιστράφηκαν οι όροι και το 80% είναι επί πιστώσει».
Ο ΟΑΣΘ από το Φεβρουάριο έχει λάβει μέτρα για την αντιμετώπιση του φαινόμενου, τα οποία απέδωσαν. «Το Φεβρουάριο στις γραμμές 10 και 31, που έχουν τη μεγαλύτερη πληρότητα, εντατικοποιήσαμε τους ελέγχους. Έτσι, ενώ τον Ιανουάριο στη γραμμή 31 κόπηκαν συνολικά περίπου 100 πρόστιμα, από το Φεβρουάριο έως τον Απρίλιο κόπηκαν 950. Το ίδιο συνέβη και στη γραμμή Χαριλάου», σημειώνει ο κ. Στεφανίδης. Επίσης τον Απρίλιο εφαρμόστηκε πιλοτικά το μέτρο της επιβίβασης από την μπροστινή πόρτα σε δύο γραμμές, 87 και 70, με τη μικρότερη πληρότητα (κάτω από 25%), ώστε ο οδηγός να ελέγχει αν οι επιβάτες ακυρώνουν το εισιτήριο. «Είχαμε αύξηση των εσόδων σε αυτές τις δύο γραμμές για δύο μήνες της τάξης του 35%», λέει ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ. Η διοίκηση του Οργανισμού έχει έτοιμο σχέδιο για την αντιμετώπιση του φαινομένου των λαθρεπιβατών, το οποίο δεν αποκαλύπτει προς το παρόν και για την υλοποίηση του οποίου ο κ. Στεφανίδης θα ζητήσει χρηματοδότηση από τον υπουργό Ανάπτυξης, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.