Παρασκευή 9 Μαρτίου 2012

Αναβαθμίζεται το αεροδρόμιο «Μακεδονία»

Στο τέλος του 2013 αναμένεται να λειτουργήσει στο σύνολό του ο νέος διάδρομος προσαπογειώσεων 10-28 του αεροδρομίου «Μακεδονία» στη Θεσσαλονίκη, ο οποίος θα έχει τη δυνατότητα να εξυπηρετεί και υπερατλαντικές πτήσεις.
 Του Φώτη Κουτσαμπάρη
fkoutsamparis@makthes.gr


Ενώ είναι σε εξέλιξη οι εργασίες επέκτασης του διαδρόμου κατά 1.000 μέτρα στη θάλασσα, το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων προκήρυξε χθες τον διαγωνισμό για την ανάδειξη αναδόχου που θα αναλάβει το έργο αναβάθμισης του υφιστάμενου χερσαίου τμήματος. Το έργο έχει προϋπολογισμό 38,75 εκατ. ευρώ, με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ. Το άνοιγμα των τεχνικών προσφορών των κατασκευαστικών εταιρειών που θα λάβουν μέρος στον διαγωνισμό θα γίνει στις 8 Μαΐου.
Ο υφιστάμενος διάδρομος 10-28, με μήκος 2.440 μέτρα, θα ανακατασκευαστεί πλήρως, ώστε να έχει ομοιόμορφα χαρακτηριστικά, αντοχή και φωτοσήμανση με τον διάδρομο της επέκτασης, στον οποίο θα κουμπώσει. Θα γίνουν εργασίες εξυγίανσης, οδοστρωσίας και κατασκευής νέου αντιολισθηρού τάπητα. «Πρόκειται για ιδιαίτερα σημαντικό έργο για την αναβάθμιση του αεροδρομίου Θεσσαλονίκης. Με το έργο αυτό το υφιστάμενο χερσαίο τμήμα του διαδρόμου 10-28 αποκτά τα ίδια λειτουργικά και τεχνικά χαρακτηριστικά με το νέο τμήμα που κατασκευάζεται στη θάλασσα, ώστε να δημιουργηθεί ένας ενιαίος εκτεταμένος διάδρομος, ο οποίος θα μπορεί να δέχεται με ασφάλεια και τα μεγάλα αεροσκάφη», δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης. Ο ίδιος διαβεβαίωσε ότι «έχει ληφθεί μέριμνα, ώστε η κατασκευή του έργου να μην επηρεάσει τη λειτουργία του αεροδρομίου, καθόσον θα χρησιμοποιηθεί προσωρινά ως διάδρομος ο παράλληλος τροχόδρομος του 10-28. Για τον σκοπό αυτό συμπεριλαμβάνονται στο έργο αυτό και οι απαραίτητες εργασίες για τη λειτουργία του τροχοδρόμου ως διαδρόμου».
Οι εργασίες υπολογίζεται ότι θα ολοκληρωθούν σε διάστημα έξι μηνών από την υπογραφή της σύμβασης με τον ανάδοχο και σίγουρα νωρίτερα από την ολοκλήρωση του έργου της επέκτασης. Ο νέος διάδρομος θα αναβαθμίσει το αεροδρόμιο «Μακεδονία» και αναμένεται να προκαλέσει αύξηση της επιβατικής και εμπορευματικής κίνησης, καθώς θα εξυπηρετεί και πτήσεις μακρινών αποστάσεων. Παράλληλα, θα μειωθεί το φαινόμενο διακοπής της λειτουργίας του αεροδρομίου σε συνθήκες πυκνής ομίχλης, αφού θα αναβαθμιστεί και το σύστημα ενόργανης προσγείωσης ILS 2 που διαθέτει ο 10-28. Εκτός αυτών, τα αεροσκάφη θα προσγειώνονται από την πλευρά της θάλασσας, γεγονός που σημαίνει ότι δεν θα ενοχλούνται από θόρυβο οι κάτοικοι των περιοχών που βρίσκονται στη βόρεια πλευρά του αεροδρομίου, όπως ο Τρίλοφος, το Πλαγιάρι, η Καρδία και το Νέο Ρύσιο.

Η επέκταση στη θάλασσα
Σε εξέλιξη είναι οι εργασίες για την επέκταση του διαδρόμου 10-28 κατά 1.000 μέτρα στη θάλασσα και την επέκταση του παράλληλου τροχιοδρόμου. Για την κατασκευή των δύο διαδρόμων επιχωματώνεται θαλάσσιο τμήμα μήκους 1.064 μέτρων και πλάτους 450 μέτρων. Ο προϋπολογισμός αυτού του έργου ήταν 246 εκατ. ευρώ, αλλά η συμβατική του αξία μειώθηκε στα 115 εκατ. ευρώ με την προσφορά που έδωσε ο ανάδοχος «Αθηνά ΑΤΕ», ενώ με τις συμπληρωματικές συμβάσεις έφθασε στα 163 εκατ. ευρώ περίπου. Η σύμβαση υπογράφηκε τον Οκτώβριο του 2005 με παράδοση τον Ιούλιο του 2011. Εξαιτίας κατασκευαστικών ζητημάτων, ροής χρηματοδότησης και κυρίως λόγω των προβλημάτων που προέκυψαν στην προμήθεια υλικών για την επίχωση του θαλάσσιου τμήματος προέκυψαν σημαντικές καθυστερήσεις. Ο ανάδοχος δεσμεύτηκε ότι θα παραδώσει το έργο μέχρι το τέλος του 2013.