Σε οικονομικό αδιέξοδο
έχουν εισέλθει πια τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, λόγω των περιορισμών που έχουν
επιβληθεί στην εταιρεία από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με την διοίκηση της
επιχείρησης να σχεδιάζει την εφαρμογή συστήματος εκ περιτροπής εργασίας δύο
ημερών την εβδομάδα! Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με την απόφαση Ε (2008) 3118 της
Ευρωπαϊκής Επιτροπής, δεν επιτρέπεται στα ναυπηγεία η ανάληψη οποιασδήποτε μη
αμυντικής δραστηριότητας, ενώ από την άλλη δεν υπάρχουν νέες παραγγελίες από το
Πολεμικό Ναυτικό λόγω των συνεχόμενων περικοπών στις εξοπλιστικές δαπάνες τα
τελευταία χρόνια.
Χαρακτηριστικά είναι τα
όσα αναφέρει, μεταξύ άλλων, σε ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή προς τα υπουργεία
Οικονομικών, Εθνικής Άμυνας, Εργασίας και Περιφερειακής Ανάπτυξης, ο Βουλευτής Αχαΐας
της ΝΔ, Νίκος Νικολόπουλος: «Αποτέλεσμα αυτής της νέας κατάστασης ήταν η
δραστική μείωση του κύκλου εργασιών των ναυπηγείων ο οποίος από τα 226,5 εκατομμύρια
ευρώ την περίοδο 2008-2009 έπεσε στα 26,3 εκατομμύρια ευρώ την περίοδο
2010-2011 παρουσιάζοντας μείωση 90%.»
Στην συγκεκριμένη
ερώτηση ο Τομεάρχης Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης της ΝΔ, έκανε ιδιαίτερη
αναφορά στις επιπτώσεις που θα έχουν οι εργαζόμενοι, αλλά και στον αντίκτυπο
για το Πολεμικό μας Ναυτικό, σημειωνοντας ότι, «με βάση αυτά τα δεδομένα η
διοίκηση της εταιρείας σχεδιάζει σύστημα εκ περιτροπής εργασίας δύο ημερών την
εβδομάδα για σχεδόν στο σύνολο του προσωπικού. Η εφαρμογή του
προγράμματος θα ξεκινήσει την 1η Ιανουαρίου του 2012. Αναμφίβολα πρόκειται
για μια δυσμενή εξέλιξη για τους εργαζόμενους στο ναυπηγείο και φυσικά για το
ΠΝ το οποίο ακόμα αναμένει την παράδοση των τριών υποβρυχίων Type 214 και του
εκσυγχρονισμένου Type 209/120 AIP, την στιγμή που η Τουρκία διαθέτει ήδη το
αριθμητικό και τεχνολογικό προβάδισμα στα υποβρύχια, με τις εξελίξεις στην Αν.
Μεσόγειο να ΄΄τρέχουν΄΄.»
Παράλληλα, ο κ. Νικολόπουλος
θέτει προ των ευθυνών τους όλους τους υπουργούς των συναρμόδιων υπουργείων
σημειωνοντας πως, «όλα αυτά συμβαίνουν την στιγμή που τα ΕΝΑΕ έχουν εισπράξει από το
ελληνικό Δημόσιο 400 εκατομμύρια ευρώ για τα υποβρύχια του ΠΝ, εκ των
οποίων τα 132 εκατομμύρια ευρώ από τον Οκτώβριο του 2010,
και αποτελούν την προκαταβολή για τη ναυπήγηση του πέμπτου υποβρυχίου Type
214.», τονίζοντας στην συνέχεια πως «Σύμφωνα με τις καταγγελίες των
εργαζομένων οι Άραβες του Ισκαντάρ Σάφα δεν πατάνε στην εταιρεία περισσότερο από δύο
φορές το μήνα, ενώ από το πέμπτο υποβρύχιο δεν έχει κοπεί ΄΄ούτε λαμαρίνα΄΄.» Στο μεταξύ,
δεν θα πρέπει να ξεχνούν οι κύριοι υπουργοί της μεταβατικής κυβέρνησης ότι το
25% του ναυπηγείου είναι σε Γερμανικά χεριά. Και τι άλλο μπορεί να σημαίνει
αυτό, εκτός από το προφανές; Δηλαδή, ότι οι ίδιοι που μας τιμωρούν για την
σπατάλη του δημοσίου χρήματος τώρα απαιτούν από το κράτος νέα κρατικοδίαιτα
προγράμματα του πολεμικού ναυτικού, χωρίς τόσα χρόνια να έχουν φέρει στο
ναυπηγείο μια δική τους ιδιωτική δουλειά, έστω και αξίας του 1 ευρώ!
Σύμφωνα λοιπόν με όλα
τα παραπάνω που με κάθε λεπτομέρεια παρουσίασε ο Αχαιός πολιτικός της ΝΔ στους
συναρμόδιους και συνυπεύθυνους υπουργούς, ο ελληνικός λαός θα πρέπει αρχικά να
μάθει που πήγαν τα λεφτά του και αν όλες αυτές οι κινήσεις της εταιρείας
«Ελληνικά Ναυπηγεία» ήταν εις γνώσιν εκείνων που κυβερνούν τα τελευταία χρόνια.
Επιπλέον, είναι επιτακτική ανάγκη να μάθουμε επιτέλους που χρησιμοποιήθηκαν τα χρήματα των προκαταβολών, από τη στιγμή
που υπάρχουν καταγγελίες, ότι δεν έχει ξεκινήσει ακόμα η ναυπήγηση του πέμπτου
υποβρυχίου. Απορίας άξιον παραμένει φυσικά το τι θα πράξουν οι ηγεσίες των συναρμόδιων
υπουργείων, ώστε να προστατευτούν οι εργαζόμενοι σε αυτό τον κρίσιμο τομέα της
Βιομηχανίας και ποιες θα είναι οι παρεμβάσεις τους για την ομαλή και απρόσκοπτη
πορεία αυτής της ναυπηγικής επιχείρησης. Τέλος, θα αποτελούσε μια ευχάριστη
πολιτική έκπληξη, ύστερα από πολλά χρόνια, η δρομολόγηση των απαραίτητων
ενεργειών και παρεμβάσεων, από πλευράς πολιτείας, για την διασφάλιση της ομαλής
συνέχισης του ναυπηγικού προγράμματος των υποβρυχίων του Π.Ν, ενός τόσο ζωτικού
θέματος για την Εθνική Ασφάλεια της χώρας μας.