«Και τα
υπόλοιπα περιουσιακά στοιχεία του ελληνικού δημοσίου, θα έχουν την ίδια
τύχη με τα 4 αεροσκάφη;»
«Η
εξευτελιστική τιμή της πώλησης των αεροσκαφών είναι τέτοια, που έχει
τροφοδοτήσει υποψίες σκανδάλου τα οποία αξίζει να διερευνηθούν».
Το θέμα της πώλησης των 4 Airbus της πρώην Ολυμπιακής
Αεροπορίας, φέρνει με ερώτησή του στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Χουντής. Ο έλληνας ευρωβουλευτής,
αφου τονίζει ότι «ανεξάρτητα από την
άποψη που κάποιος μπορεί να έχει για την πώληση της δημόσιας περιουσίας» επισημαίνει
ότι «το
γεγονός της πώλησης περιουσιακών στοιχείων του ελληνικού δημοσίου αλλά και οι εξευτελιστικές τιμές με τις οποίες
εκποιείται δημόσια περιουσία, προκαλεί αισθήματα οργής και αγανάκτησης στον
ελληνικό λαό». Στη συνέχεια της ερώτησής του, επισημαίνει ότι «κάτω
από την πίεση των ασφυκτικών χρονοδιαγραμμάτων που θέτουν οι 3μηνιαίοι στόχοι
του προγράμματος ιδιωτικοποίησης του Μεσοπρόθεσμου...επωφελούνται σκανδαλωδώς
οι διεθνείς κερδοσκόποι». Τέλος υπογραμμίζει ότι «η εξευτελιστική τιμή της πώλησης
των αεροσκαφών είναι τέτοια, που έχει τροφοδοτήσει υποψίες σκανδάλου τα οποία
αξίζει να διερευνηθούν» και καλεί την Κομισιόν να απαντήσει εάν «ανησυχεί ότι και τα υπόλοιπα προς πώληση περιουσιακά
στοιχεία του ελληνικού δημοσίου, θα έχουν την ίδια τύχη με τα 4 αεροσκάφη»
και να δώσει πλήρη στοιχεία για την εκτιμώμενη αξία των περιουσιακών στοιχείων
της λίστας των 50 δις.
Η πλήρης ερώτηση του Νίκου Χουντή έχει ως έξης:
«Η ελληνική κυβέρνηση, εφαρμόζοντας το
ασφυκτικό χρονοδιάγραμμα που απορρέει από το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα
Δημοσιονομικής Προσαρμογής, πούλησε 4 αεροσκάφη Airbus A340-300 στην εταιρεία
Apollo Aviation που εδρεύει στις ΗΠΑ, στο ποσό των 31 εκατ. ευρώ και για τα
τέσσερα. Η τιμή στην οποία πουλήθηκαν τα 4 Airbus, θεωρείται εξευτελιστική και
σκανδαλώδης, με δεδομένο ότι, α) αγοράστηκαν περίπου προς 140 εκατ. ευρώ το
καθένα, δηλαδή, 560 εκατ ευρώ και τα τέσσερα,
β) η αποτίμηση της αξίας τους από το Υπουργείο Οικονομικών και η
κατώτερη τιμή που είχε θέσει το 2010 ήταν 100 εκατ ευρώ, και γ) η προσφερόμενη
τιμή της πλειοδότριας εταιρείας στον προηγούμενο άγονo διαγωνισμό το 2010, ήταν
τα 95 εκατ ευρώ.
Κοινός τόπος στην Ελλάδα είναι η εκτίμηση ότι τα 4 αεροσκάφη πουλήθηκαν για
παλιοσίδερα, κάτω από την πίεση των ασφυκτικών χρονοδιαγραμμάτων που θέτουν οι
3μηνιαίοι στόχοι του προγράμματος ιδιωτικοποίησης του Μεσοπρόθεσμου, από την
οποία επωφελούνται σκανδαλωδώς οι διεθνείς κερδοσκόποι. Η εξευτελιστική τιμή
της πώλησης των αεροσκαφών είναι τέτοια, που έχει τροφοδοτήσει υποψίες
σκανδάλου τα οποία αξίζει να διερευνηθούν. Έχοντας υπόψη τα παραπάνω, καθώς
επίσης, ότι η πρώτη φάση των ιδιωτικοποιήσεων έχει υπολογιστεί στα 50 δις, αλλά
και, ανεξάρτητα από την άποψη που κάποιος μπορεί να έχει για την πώληση της
δημόσιας περιουσίας, ερωτάται η Επιτροπή:
1) Θεωρεί ότι η τιμή πώλησης των 4 Airbus είναι στο εύρος τιμής που είχε
εκτιμήσει το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα; Εάν όχι, όπως εκτιμούν όλοι στην Ελλάδα,
ανησυχεί ότι και τα υπόλοιπα προς πώληση περιουσιακά στοιχεία του ελληνικού
δημοσίου, θα έχουν την ίδια τύχη με τα 4 αεροσκάφη;
2) Επειδή το γεγονός της πώλησης περιουσιακών στοιχείων του ελληνικού
δημοσίου αλλά και οι εξευτελιστικές τιμές με τις οποίες εκποιείται δημόσια
περιουσία, προκαλεί αισθήματα οργής και αγανάκτησης στον ελληνικό λαό, είναι σε
θέση η Κομισιόν να παράσχει τώρα, α) τον κατάλογο των περιουσιακών
στοιχείων των 50 δις με την εκτιμώμενη
τιμή πώλησης καθενός, β) ποια περιουσιακά στοιχεία έχει προγραμματιστεί να
πουληθούν τα προσεχή τρίμηνα και γ) είναι δυνατόν η ελληνική κυβέρνηση να
δέχεται αδιαμαρτύρητα ένα τέτοιο ευτελισμό της δημόσιας περιουσίας;»