«Ως συνέπεια της οικονομικής κρίσης, υπάρχουν δυσκολίες στην εξασφάλιση της αναγκαίας εθνικής συμμετοχής για τη συμπλήρωση των εθνικών δημόσιων και ιδιωτικών πόρων. Αυτό έχει αναπόφευκτα επίπτωση στην υλοποίηση των προγραμμάτων και στα ποσοστά απορρόφησης των πόρων», σημειώνει ο Επίτροπος για θέματα περιφερειακής πολιτικής Γ. Χαν, έπειτα από ερώτηση του ευρωβουλευτή της Ν.Δ. κ. Γ. Παπανικολάου σχετικά με την πορεία απορρόφησης των πόρων των κοινοτικών διαρθρωτικών ταμείων από την Ελλάδα.
Συγκεκριμένα, όσον αφορά την απορρόφηση πόρων από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Επιτροπής (24.11.2011), η Ελλάδα έχει απορροφήσει το 22,11% των διαθέσιμων πόρων όταν ο ευρωπαϊκός μέσος όρος αγγίζει το 33,78%. Επίσης, αναφορικά με το Ταμείο Συνοχής η Ελλάδα παρουσιάζει απορροφητικότητα της τάξης του 24,60% την στιγμή που ο μέσος όρος στην Ε.Ε. βρίσκεται στο 26,09%.
Ο κ. Παπανικολάου δήλωσε: «Τα επόμενα δύο χρόνια, πρέπει να απορροφηθούν και τα 3,3 περίπου δις ευρώ από το ΕΚΤ, τα 2,5 δις και πλέον ευρώ από το Ταμείο Συνοχής, αλλά και το σύνολο των διαθέσιμων πόρων από τα υπόλοιπα κοινοτικά ταμεία. Η πρόταση Μπαρόζο που δρομολόγησε μείωση στο 15% της εθνικής συμμετοχής, η κινητοποίηση της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων για παροχή περισσότερης ρευστότητας προκειμένου να χρηματοδοτηθούν ελληνικά προγράμματα αλλά και η τεχνική συνδρομή της Ομάδας Δράσης για την Ελλάδα θα πρέπει πλέον να αποδώσουν άμεσα και συγκεκριμένα αποτελέσματα προς αυτή την κατεύθυνση».
Για τους αυτοκινητοδρόμους
Οι υπεύθυνοι των Τομέων Πολιτικής Ευθύνης Δημοσίων Έργων και Περιφερειακής Πολιτικής της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτές Σταύρος Καλογιάννης και Κωνσταντίνος Μουσουρούλης, σε σχέση με την υλοποίηση του ΕΣΠΑ και την απεμπλοκή των συμβάσεων παραχώρησης των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων της χώρας, έκαναν την παρακάτω δήλωση:
«Οι μάσκες έπεσαν!
Μετά από 26 ολόκληρους μήνες υπερφίαλων και ανέξοδων εξαγγελιών, ήρθε η ώρα της σκληρής πραγματικότητας για τους μεγάλους αυτοκινητόδρομους της χώρας, τη σπουδαιότερη επένδυση των τελευταίων δεκαετιών, με ισχυρότατο οικονομικό και κοινωνικό αντίκτυπο σε όλες τις Περιφέρειες. Μιας επένδυσης, που έριξε στο τέλμα η Κυβέρνηση Παπανδρέου, υποθηκεύοντας ταυτόχρονα και τη μελλοντική εξέλιξη.
Σήμερα ούτε σχεδιασμός υπάρχει, ούτε υλοποίηση. Τα έργα έχουν βαλτώσει, οι διεκδικήσεις των Παραχωρησιούχων είναι στο μέγιστο, ενώ η πρόοδος στο ελάχιστο.
Όπως προέκυψε κατά τη χθεσινή συνάντηση του Επιτρόπου Περιφερειακής Πολιτικής Γιοχάνες Χαν και του επικεφαλής της Ομάδας Δράσης της Επιτροπής κ. Χ. Ράιχενπαχ με τους κυρίους Χρυσοχοΐδη και Μαγκριώτη, θα χρειαστούν επιπλέον έξι (6) μήνες για την επανεκκίνηση των έργων. Το θέμα δηλαδή παραπέμπεται στο καλοκαίρι του 2012!
Αποδεικνύεται για μία ακόμα φορά ότι οι εξαγγελίες όλων των ηγεσιών του Υπουργείου Υποδομών, από τον Οκτώβριο του 2009 και εντεύθεν, ήταν χωρίς κανένα αντίκρισμα, όπως κατ’ επανάληψη είχαμε τεκμηριώσει και αναδείξαμε την προηγούμενη εβδομάδα σε σχετική Επερώτησή μας στη Βουλή.
Καλούμε τους αρμόδιους Υπουργούς να ζητήσουν συγγνώμη από τους Έλληνες πολίτες, τους οποίους αναιδώς ενέπαιξαν με ανακοινώσεις περί «αναθεώρησης των συμβάσεων παραχώρησης» και «μείωσης των διοδίων».
Δυστυχώς, για τον τόπο χάθηκαν 2 ½ πολύτιμα χρόνια.
Και αυτό το έργο θα αναλάβει να το επανεκκινήσει η επόμενη Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, από το σημείο που το άφησε».