Τρίτη 6 Δεκεμβρίου 2011

Ετος ορόσημο για το μετρό το 2012

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΝΤΟΝΙΑ ΚΑΝΙΤΣΑΚΗ
Ετος ορόσημο αναμένεται να είναι το 2012 για το έργο του μετρό της Θεσσαλονίκης, καθώς στη διάρκειά του, και πιο συγκεκριμένα τους πρώτους έξι μήνες του, αναμένεται να ξεκινήσουν οι εργασίες για την πρώτη επέκταση του υπόγειου μέσου σε σταθερή τροχιά προς την Καλαμαριά, αλλά και να δημοπρατηθούν οι οριστικές μελέτες για τις επεκτάσεις στα δυτικά.
Τα παραπάνω υπογράμμισε ο διευθυντής έργων μετρό Θεσσαλονίκης της «Αττικό Μετρό ΑΕ», Γιώργος Κωνσταντινίδης, κατά τη διάρκεια εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε στο εργοτάξιο του σταθμού «Πανεπιστήμιο», που έγινε ανήμερα της γιορτής της Αγίας Βαρβάρας, προστάτιδας των εργαζομένων στα υπόγεια έργα.

Μετά την επέκταση της Καλαμαριάς, η κατασκευή της οποίας αναμένεται να δημοπρατηθεί πολύ σύντομα, σειρά θα πάρει η επέκταση προς τη Σταυρούπολη και την Ευκαρπία, ενώ θα ακολουθήσουν οι επεκτάσεις προς Εύοσμο και Κορδελιό, η γραμμή που από το Πανεπιστήμιο μέσω Τούμπας και Χαριλάου θα φτάνει μέχρι τη Νέα Ελβετία, αλλά και η επέκταση από την Καλαμαριά προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία», έτσι ώστε τελικά η Θεσσαλονίκη να αποκτήσει ένας πλήρες δίκτυο μετρό, μήκους 33 χιλιομέτρων.

Η πρόοδος

Σύμφωνα με τον κ. Κωνσταντινίδη, οι εργασίες κατασκευής της βασικής γραμμής του μετρό προχωρούν σήμερα με ταχύτατους ρυθμούς. Ετσι, όπως επισήμανε, τα έργα πολιτικού μηχανικού έχουν ολοκληρωθεί σε ποσοστό 41,2%, η διάνοιξη σηράγγων ολοκληρώθηκε σε ποσοστό 69%, το οποίο αντιστοιχεί σε περίπου 11,5 χιλιόμετρα και επιπλέον αρχίζουν οι εργασίες αρχιτεκτονικών τελειωμάτων και των ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων στους σταθμούς που ολοκληρώνονται, ξεκινώντας από το σταθμό «Ευκλείδης».

Ο διευθυντής έργων μετρό Θεσσαλονίκης της «Αττικό Μετρό ΑΕ» υπογράμμισε ότι οι αρχαιολογικές ανασκαφές βρίσκονται σε εξέλιξη, με ποσοστό ολοκλήρωσης περίπου 57%. Σήμερα, όπως είπε, αρχαιολογική έρευνα εκτελείται στις θέσεις διακλάδωση προς Σταυρούπολη και στους σταθμούς «Δημοκρατίας», «Βενιζέλου», «Αγίας Σοφίας» και «Φλέμινγκ».

«Εκτιμούμε ότι εντός του Δεκεμβρίου θα ολοκληρωθεί η αρχαιολογική έρευνα στο σταθμό ''Φλέμινγκ'', καθώς και στη διακλάδωση προς Σταυρούπολη, ώστε να προχωρήσει η κατασκευή του τεχνικού έργου στην οδό Μοναστηρίου», σημείωσε ο κ. Κωνσταντινίδης.

Οσον αφορά το κατασκευαστικό τμήμα, είπε ότι εξελίσσονται εργασίες σε εννέα μέτωπα. Ετσι, εργασίες εκτελούνται στο Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, στον επίσταθμο (το σημείο όπου θα στρίβουν οι συρμοί για να αλλάξουν κατεύθυνση), στους σταθμούς «Σιντριβάνι», «Πανεπιστήμιο», «Ευκλείδης», «Φλέμινγκ» και «Ανάληψη». Εργασίες εκτελούνται, επίσης, για την κατασκευή του αμαξοστασίου αλλά και των σηράγγων.

Απαλλοτριώσεις

Ο κ. Κωνσταντινίδης αναφέρθηκε και στο θέμα των απαλλοτριώσεων, που συνιστούν πρόβλημα για την επιτάχυνση των εργασιών. Σημειώνεται ότι εκκρεμούν οι απαλλοτριώσεις στο σταθμό «Πατρικίου» και στη διακλάδωσή του, στους σταθμούς «Βούλγαρη» και «Νέα Ελβετία», σε μικρό τμήμα του αμαξοστασίου, καθώς και η κτήση χώρου για την κατασκευή του σταθμού «Παπάφη».

Την εκδήλωση παρακολούθησε ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης, ο οποίος επισήμανε ότι σε συνεργασία με το πανεπιστήμιο σχεδιάζονται και θα κατασκευαστούν κοντά στον ομώνυμο σταθμό του μετρό πάρκινγκ, ενώ επισήμανε ότι ο καλλιτεχνικός και αισθητικός σχεδιασμός των σταθμών αποτελεί ένα κοινό πεδίο δράσης.

Στην εκδήλωση συμμετείχε η φοιτητική ομάδα του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του ΑΠΘ «Πολύτροπο», η οποία γέμισε με ήχους το εργοτάξιο.