Ερώτηση Νίκου Νικολόπουλου στην βουλή
Χιλιάδες επαγγελματίες ιδιοκτήτες ταξί κινδυνεύουν να χάσουν την δουλειά τους. Είναι δεδομένο ότι η άναρχη και πλήρης απελευθέρωση θα επιτείνει το επαγγελματικό αδιέξοδο τόσο των νεώτερων όσο και των παλαιότερων καθώς και το κυκλοφοριακό πρόβλημα αλλά και το πρόβλημα της ρύπανσης του περιβάλλοντος.
Είναι βάσιμο επίσης ότι τούτο ενώ θα επιτρέψει και την δημιουργία καρτέλ με μεγάλο στόλο ταξί, πράγμα που ασφαλώς θα οδηγήσει σε αφανισμό τους μικρούς ιδιοκτήτες. Είναι κάτι που άλλωστε μέχρι σήμερα δεν επιτρεπόταν αφού είχαν δικαίωμα να κατέχουν μόνο μέχρι δύο ταξί.
Η Κυβέρνηση του μνημονίου δεν διαπραγματεύεται γενικώς, ούτε με την τρόικα ούτε με τα ταξί. Αυτό αποδεικνύεται και με την απεργία των «ταξί». Οφείλει όμως να πάρει θέση. Στην επιτροπή οικονομικών της Βουλής απέφυγε να παρουσιάσει τους κανόνες και τις προϋποθέσεις που έχει κατά νου να θέσει.
Η απόφαση της Κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ και του Υπουργού κ. Ραγκούση για την ανεξέλεγκτη, όπως αποδεικνύεται, απελευθέρωση του επαγγέλματος των ΤΑΞΙ είναι καταστροφική.
Ας σημειωθεί ότι δεν υπάρχει καμία ευρωπαϊκή οδηγία που να καθορίζει τον τρόπο απελευθέρωσης, αντίθετα το κάθε κράτος θεσμοθετεί τον δικό του τρόπο λειτουργίας των ΤΑΞΙ.
Μάλιστα μετά την συζήτηση της 2ας Αυγούστου στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων για το ζήτημα της απελευθέρωσης των ΤΑΞΙ και μετά την θεσμική εκτροπή που μεθόδευσε ο υπουργός Μεταφορών, κ. Γ. Ραγκούση, εγείρονται νέα σοβαρά ερωτηματικά και απορίες.
Ερωτηματικά που αφορούν ακόμη και τον καθορισμό στο κόμιστρο των ΤΑΞΙ.
Απορίες για το αν η Κυβέρνηση θα φέρει νέο νόμο για τα ΤΑΞΙ και πότε θα γίνει αυτό ή εάν αφήσει να ισχύσει ο χωρίς προϋποθέσεις και κανόνες νόμος που πρόσφατα ψήφισε.
Επιτέλους οι Βουλευτές και οι πολίτες και οι βιοπαλαιστές ταξιτζήδες, απαιτούν να μάθουν. Ποιες είναι οι συγκεκριμένες θέσεις της Κυβέρνησης για το πελώριο αυτό κοινωνικό και επαγγελματικό ζήτημα.
Τι θα γίνει, και εάν είναι αληθές ότι έχουν κατατεθεί χιλιάδες αιτήσεις για νέες άδειες ΤΑΞΙ σε όλη την χώρα. Η τοποθέτηση του Υπουργού στην Επιτροπή και όχι μόνο ανέστρεψε την υφιστάμενη συμφωνία Υπουργείου και Ομοσπονδίας ΤΑΞΙ και άνοιξε και νέα ζητήματα που αφορούν στην απελευθέρωση των ΤΑΞΙ και στις συνέπειες που φέρνει, ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Είναι αλήθεια, ότι έχουν κάνει αιτήσεις και μάλιστα για μεγάλο αριθμό αδειών, επιχειρηματικοί όμιλοι – καρτέλ;
2. Είναι αλήθεια ότι ένα μόνο καρτέλ ζητά δύο χιλιάδες άδειες για το λεκανοπέδιο της Αττικής;
3. Πόσες αιτήσεις για άδεια ΤΑΞΙ έχουν υποβληθεί στις αρμόδιες υπηρεσίες όλης της χώρας;
- Να κατατεθούν οι λίστες από όλες τις περιοχές της χώρας, χωριστά για κάθε πόλη και νομό.
4. Πόσες από αυτές αφορούν σε φυσικά πρόσωπα και πόσες σε εταιρείες;
- Να κατατεθεί πίνακας νέων αδειούχων με ονοματεπώνυμο, ΑΦΜ και διεύθυνση έδρας εταιρείας.
5. Με τι κριτήρια δόθηκαν οι νέες άδειες και κατόπιν ποιας διαδικασίας;
6. Έχει δοθεί η δυνατότητα στα ΤΑΞΙ να μετατρέπονται σε λιμουζίνες ή ακόμη και σε 7θέσια ή 9θέσια για μεταφορά περισσότερων επιβατών;
7. Ο ειδικός στόλος οχημάτων που ζητούν κάποιοι για την κάλυψη αναγκών καινούργιων υπηρεσιών, θα προέρχεται από τις ήδη υπάρχουσες άδειες Ε.Δ.Χ. ή από τα νομικά πρόσωπα που έχουν συσταθεί από τους κατόχους των ήδη υπαρχουσών αδειών ή και από όλους;
8. Τι προτείνει η Κυβέρνηση για την οικονομική εξυγίανση μέσω των καθαρών μεταβιβάσεων των αδειών ταξί και βάσει αντικειμενικών αξιών που θα καθορίζονται από την εκάστοτε Δ.Ο.Υ. της αντίστοιχης έδρας για να εισπράττει το Κράτος την αντίστοιχη καταβολή φόρου που αναλογεί;
9. Δεσμεύεται ο Υπουργός για το ύψος του κομίστρου ότι θα παραμείνει σταθερό ή προτίθεται να το απελευθερώσει και αυτό;
10. Ποια είναι επιτέλους η ολοκληρωμένη και συγκεκριμένη θέση της Κυβέρνησης για το θέμα της απελευθέρωσης των ΤΑΞΙ;
11. Ο κ. Υπουργός εάν δεν έχει διαμορφώσει ακόμη θέσεις, προτάσεις τότε γιατί έτρεξε να προβεί σε τέτοια κίνηση εν μέσω τουριστικής περιόδου ;
12. Θα φέρει τελικά νέο Νόμο στην Βουλή για την απελευθέρωση των ΤΑΞΙ και πότε θα γίνει αυτό;
Ο ερωτών Βουλευτής
Νίκος Ι. Νικολόπουλος