Τετάρτη 16 Φεβρουαρίου 2011

Ακόμη 1.440 στη λίστα των μετατασσόμενων στο Δημόσιο


Αν και ακόμα η διαδικασία των μετατάξεων δεν έχει ολοκληρωθεί ούτε στον ΟΣΕ αλλά ούτε και στην πρώην Ολυμπιακή Αεροπορία στη διαδικασία προστίθενται άμεσα και οι 1440 τελικά εργαζόμενοι των αστικών συγκοινωνιών.
Της Μαρίας Μόσχου

Άλλοι 1.440 εργαζόμενοι αναζητούν από σήμερα νέα ... «στέγη» σε υπηρεσίες του Δημοσίου ή του ευρύτερου δημοσίου τομέα μια από σήμερα αποτελεί πλέον νόμο του κράτους το σχέδιο του υπουργείου Υποδομών για την αναδιάρθρωση των αστικών συγκοινωνιών.
Αν και ακόμα η διαδικασία των μετατάξεων δεν έχει ολοκληρωθεί ούτε στον ΟΣΕ αλλά ούτε και στην πρώην Ολυμπιακή Αεροπορία στη διαδικασία προστίθενται άμεσα και οι 1.440 τελικά εργαζόμενοι των αστικών συγκοινωνιών.
Πρόκειται κυρίως για διοικητικούς υπαλλήλους μια και από τη διαδικασία εξαιρέθηκαν οι οδηγοί και οι μηχανοδηγοί οι οποίοι δεν έχουν αποσπαστεί ενώ προτεραιότητα θα έχουν οι εργαζόμενοι όλων των ειδικοτήτων που εθελοντικά θα ζητήσουν να μεταφερθούν σε άλλες υπηρεσίες.
Άμεσα το υπουργείο Δημόσιας Διοίκησης θα πρέπει να αποστείλει στις διοικήσεις των Οργανισμών του ΟΑΣΑ τις λίστες με τις θέσεις σε κάθε υπηρεσία ενώ οι εργαζόμενοι που θέλουν να μεταταχθούν θα έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν πέντε και όχι τρεις θέσεις όπως αρχικά είχε προβλεφθεί στο νομοσχέδιο που επιθυμούν να μεταταχθούν.
Αν και ο χρόνος πιέζει ασφυκτικά την κυβέρνηση προκειμένου να προχωρήσει η συγχώνευση των εταιρειών από πέντε που είναι σήμερα σε δύο ωστόσο η διαδικασία των μετατάξεων αναμένεται να χρειαστεί πάνω από δύο μήνες στην πιο αισιόδοξη εκδοχή τους.
Και αυτό είναι πολύ απλό να το αντιληφθεί κανείς καθώς η διαδικασία μετατάξεων δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα όχι μόνο στον ΟΣΕ αλλά και στην πρώην ΟΑ όπου συνολικά στην διαδικασία συμμετείχαν πάνω από 3.500 εργαζομένους.
Η «λύση» των μετατάξεων έχει επιλεγεί από την κυβέρνηση ως απάντηση στην Τρόικα η οποία ζητά απολύσεις προσωπικού πιέζοντας συνεχώς προα αυτή την κατεύθυνση.
Ο πρώτος «σκόπελος»όπου υπήρξε ασφυκτική πίεση της Τρόικα ήταν ο ΟΣΕ και κατόπιν οι αστικές συγκοινωνίες χωρίς ωστόσο να έχει πετύχει το στόχος της προς αυτή την κατεύθυνση.
Ωστόσο θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι μετατάξεις λογίζονται ως νέες προσλήψεις, κάτι που μειώνει σημαντικά την πίττα της αγοράς εργασίας για νέους εργαζόμενους.

Οι μετατασσόμενοι

Σύμφωνα με τα προγράμματα εξυγίανσης που αποτελούν πλέον νόμους του κράτους πάνω από 1200 άτομα στον ΟΣΕ και 1440 στις εταιρείες αστικών συγκοινωνιών αναζητούν νέα εργασιακή «στέγη» προκειμένου να μειωθούν σημαντικά οι δαπάνες προσωπικού. Την ίδια στιγμή 2,400 άτομα από την πρώην ΟΑ περιμένουν να κλείσει οριστικά ο «φάκελος» ΟΑ που επιβάρυνε τους Έλληνες φορολογούμενους με πάνω από 10 δις. ευρώ,
Η «αδυναμία» της ΥΠΑ να απορροφήσει με τη σημερινή της μορφή όλους όσους δικαιούταν, βάση του νόμου, να απασχοληθούν εκεί, αλλά και οι αλλαγές στους ΟΤΑ όπου έχουν ήδη ζητήσει να εργαστούν κάποιοι από αυτούς φαίνεται να καθυστερούν πάνω από ένα χρόνο την ολοκλήρωση της διαδικασίας στο θέμα της ΟΑ.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία 742 εργαζόμενοι της πρώην ΟΑ ενδιαφέρονται να τοποθετηθούν στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, από τους οποίους 326 είναι πιλότοι, 161 Μηχανικοί και 255 διοικητικοί.
Όσον αφορά τους διοικητικούς χαρακτηρίζονται αναγκαίοι για την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας ενόψει ανάπτυξης νέων λειτουργιών. Ωστόσο η ΥΠΑ μπορεί να απορροφήσει έως 80 πιλότους και έως 100 μηχανικούς με τους υπόλοιπους 307 να καλούνται και πάλι να συμπληρώσουν σχετικά έντυπα για να επιλέξουν νέα υπηρεσία.

Νέες Υπηρεσίες

Η ανάπτυξη νέων προηγμένων υπηρεσιών που θα διευκολύνουν τον επιβάτη αλλά και θα εξασφαλίζουν τα έσοδα των συγκοινωνιακών φορέων προωθεί ήδη η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών.
Οι «έξυπνες» στάσεις αλλά και το «έξυπνο» εισιτήριο είναι τα δύο νέα προγράμματα που αν και έχουν ανακοινωθεί εδώ και πάνω από πέντε χρόνια οι σχετικοί διαγωνισμοί φαίνεται να παίρνουν πλέον «σάρκα και οστά».
Έτσι από την προσεχή Δευτέρα, 21 Φεβρουαρίου, μέχρι και την Πέμπτη 31 Μαρτίου 2011 θα μπορούν να υποβάλλουν προτάσεις οι ενδιαφερόμενοι για το έργο ανάπτυξης της τηλεματικής στις αστικές συγκοινωνίες της Αττικής.
Πρόκειται για την πρόσκληση 26 που βγήκε χθες «στον αέρα» προϋπολογισμού 60 εκατ. ευρώ και αποτελεί το πρώτο έργο ΣΔΙΤ, που θα υλοποιηθεί με παράλληλη αξιοποίηση Κοινοτικών πόρων από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ψηφιακή Σύγκλιση».
Αντικείμενο του έργου είναι η υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου συστήματος τηλεματικής στην ΕΘΕΛ (αστικά λεωφορεία) και στον ΗΛΠΑΠ (τρόλεϊ) για την πληροφόρηση των επιβατών και την διαχείριση του στόλου τους με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα που θα έχει χρονική διάρκεια 12 ετών.
Το έργο αφορά στην εγκατάσταση ενός δικτύου 1000 «έξυπνων» στάσεων σε όλη την περιοχή αρμοδιότητας του ΟΑΣΑ. Οι επιβάτες θα πληροφορούνται τον ακριβή χρόνο διέλευσης των οχημάτων, από τις οθόνες που θα είναι τοποθετημένες στις στάσεις, καθώς επίσης και από το κινητό τους τηλέφωνο και τον ηλεκτρονικό υπολογιστή τους.
Παράλληλα προς την κατεύθυνση της βελτίωση τως συγκοινωνιών θα κινείται και το ηλεκτρονικό εισιτήριο που εκτός των άλλων θα βάλει τέλος στα σοβαρά προβλήματα της λαθρεπιβίβασης και της διακίνησης πλαστών εισιτηρίων που προκαλούν σοβαρή οικονομική αιμορραγία για τους συγκοινωνιακούς φορείς.
Σύντομα αναμένεται και η προκήρυξη του διαγωνισμού για το Αυτόματο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου, το οποίο επίσης πρόκειται να προωθηθεί με την Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα. Ο αρχικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 82 εκατ. Ευρώ. Στόχος του υπουργείου είναι το έξυπνο εισιτήριο, που θα αντικαταστήσει το γνωστό σε όλους χάρτινο εισιτήριο, να κυκλοφορήσει σε τρεις διαφορετικούς τύπους.
-Πολλαπλό εισιτήριο: σε μορφή κάρτας στην οποία θα αποθηκεύεται χρηματική αξία και με κάθε ακύρωση θα αφαιρείται το αντίστοιχο ποσό.
-Έξυπνη κάρτα εφοδιασμένη με μικροεπεξεργαστή η οποία θα είναι προσωπική, δηλαδή τα στοιχεία του κατόχου της θα είναι αποθηκευμένα. θα επαναφορτίζονται στα σημεία πώλησής τους, αλλά και σε ΑΤΜ, μέσω e-banking, ή τηλεφώνου κ.α.
-Γραπτό μήνυμα μέσω κινητού τηλεφώνου όπου ο χρήστης θα αγοράζει «εισιτήριο» για μεμονωμένη διαδρομή.
«Η»