Στην επιστολή της η Συντονιστική Επιτροπή Σιδηροδρομικών αναφέρει:
«Ο Σιδηρόδρομος και οι σιδηροδρομικοί από το καλοκαίρι του 2008 και εντονότερα μετά την υπογραφή του μνημονίου βάλλονται με κάθε είδους λασπολογία από τα πολιτικά λείψανα ΠΑΣΟΚ-Ν.Δ.-ΛΑΟΣ, τα παπαγαλάκια των ΜΜΕ και τους μεγαλοαπατεώνες του εγχώριου κεφαλαίου, που ως αρπακτικά ορέγονται να ξεκοκαλίσουν τη δημόσια περιουσία και να εκμεταλλευτούν το σύνολο των μεταφορών με μόνο σκοπό το κέρδος. Με πρωτοφανή ψεύδη προσπαθούν να αναιρέσουν την προσφορά του σιδηροδρόμου στη μεταφορά του επιβατικού κοινού, ιδιαίτερα των κατώτερων κοινωνικών στρωμάτων, φοιτητών, στρατιωτών και να τον παρουσιάσουν ως υπερχρεωμένο. Εμφανίζουν τις επενδυτικές υποχρεώσεις του κράτους σε συσσωρευμένα χρέη και ελλείμματα και προσπαθούν, μαζί με όλα όσα για δεκαετίας έτρωγαν, να τα φορτώσουν στις πλάτες της κοινωνικής πλειοψηφίας. Θέλουν να τα πληρώσουμε όλοι. Εμείς ως εργαζόμενοι με την περαιτέρω μείωση των μισθών, την κατάργηση κάθε εργασιακού δικαιώματος και την απομάκρυνση μας από τον σιδηρόδρομο με τη μεταφορά του 40% του προσωπικού σε επισφαλείς θέσεις του δημοσίου, που πιθανά ισοδυναμεί με απολύσεις. Εσείς ως χρήστες του τρένου με την αύξηση των τιμών των εισιτηρίων, την κατάργηση κάθε είδους κοινωνικής παροχής και την περικοπή των δρομολογίων που θα σας στοιβάζουν στις αποβάθρες και στις αμαξοστοιχίες.
Δυστυχώς, σε ένα μεγάλο βαθμό τα κατάφεραν και έτσι οι σιδηροδρομικοί, κοινωνικά απομονωμένοι και ηθικά καταρρακωμένοι, δεν κατάφεραν να συσπειρωθούν και να εκφράσουν στο πεδίο της μάχης τη δυναμική που θα ανέτρεπε τη διάλυση του σιδηροδρόμου. Το σημαντικότερο μερίδιο ευθύνης βαρύνει τους συνδικαλιστές της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ), που με τις επιλογές τους απέδειξαν, για μια ακόμη φορά, ότι η δράση του κυβερνητικού συνδικαλισμού καθοδηγείται από προσωπικά συμφέροντα και εντολές κομματικών προϊσταμένων. Η «προαγωγή» σε πρόεδρο της ΔΑΚΕ ιδιωτικού τομέα, του μέχρι πριν 3 μήνες προέδρου της ΠΟΣ καταδεικνύει τον τρόπο με τον οποίο οι συνδικαλιστές εξαργυρώνουν τους κόπους τους εις βάρος του κόσμου της εργασίας.
Οι πρακτικές αυτές του νεοφιλελεύθερου καπιταλισμού εναντίον των δημόσιων σιδηροδρόμων, δεν είναι η πρώτη φορά που εφαρμόζονται. Τις έχουμε δει επανειλημμένα σε χώρες που αντιμετωπίζουν «δημοσιονομικά προβλήματα» και ιδιαίτερα όταν οι εγχώριες πολιτικές και οικονομικές ελίτ τις οδηγούν στη μέγγενη της ανάλγητης συμμορίας του ΔΝΤ. Εκεί όπως και εδώ, η κατάργηση του κοινωνικού χαρακτήρα των σιδηροδρομικών μεταφορών, με επίφαση την αναδιάρθρωση τους, έρχεται πρώτη και σκληρή. Χαρακτηριστικά παραδείγματα η Αργεντινή τη δεκαετία του ’90, με το σιδηροδρομικό δίκτυο να συρρικνώνεται δραματικά, η Βολιβία το 2000 με την πώληση σε ιδιώτες της δημόσιας σιδηροδρομικής εταιρείας, πιο πρόσφατα η Ρουμανία και η Βουλγαρία με τις χιλιάδες απολύσεις σιδηροδρομικών. Όλες αυτές οι ομοιότητες με την ελληνική πραγματικότητα σαφώς και δεν οφείλονται σε όσα η κυβέρνηση του μνημονίου και οι έμμισθοι κονδυλοφόροι των ΜΜΕ, καταγράφουν ως αίτια, είτε αυτά αφορούν την παραγωγικότητα των εργαζομένων, είτε τα υποτιθέμενα προνόμια τους. Επεξηγούνται μόνο λαμβάνοντας υπόψη τη χρόνια κακοδιαχείριση των διοικήσεων, τα σκάνδαλα τύπου Siemens, τη σκοπούμενη αναξιοκρατία, το ρεφορμιστικό συνδικαλισμό, που διευκολύνουν την επιβολή μιας παγιωμένης τακτικής του κεφαλαίου σε συνθήκες οικονομικής κρίσης, να θυσιάζει την ασφαλή και φθηνή μεταφορά των φτωχότερων κομματιών του εκάστοτε πληθυσμού, στο βωμό του κέρδους.
Η απαξίωση του σιδηρόδρομου και κατά συνέπεια η διάλυση του, αποτελούν για τον κρατικό μηχανισμό έναν ακόμη πειραματισμό μίας νεοφιλελεύθερης οικονομικής πολιτικής, που με στήριγμα το μνημόνιο, καταστρατηγεί συνολικά τα δικαιώματα των εργαζομένων, μειώνει μισθούς σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα και καταργεί τα απομεινάρια του κοινωνικού κράτους. Τη ψήφιση του νόμου για τον ΟΣΕ, ακολούθησε η ψήφιση του πολυνόμου για τις ΔΕΚΟ και τον ιδιωτικό τομέα, ενώ έχει ξεκινήσει η διαδικασία ψήφισης των νομοσχεδίων για τις αστικές συγκοινωνίες και το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων. Το πολιτικό σύστημα με την ενεργοποίηση της φασίζουσας λογικής του «κοινωνικού αυτοματισμού», απομονώνει και στρέφει τη μια κοινωνική ομάδα κατά της άλλης, για να επιβάλλει τα επαχθέστερα αντικοινωνικά μέτρα, αλλάζοντας απλά τη φρασεολογία του. Ως «κοπρίτες» και «αντιπαραγωγικοί» κρίθηκαν οι «υπεράριθμοι» εργαζόμενοι του στενού και ευρύτερου δημοσίου τομέα, ενώ ως «μη ανταγωνιστικοί» οι εργαζόμενοι του ιδιωτικού τομέα.
Εμείς ως πρωτοβουλία σιδηροδρομικών αττικής αποφασίσαμε μέσα από ακηδεμόνευτες αμεσοδημοκρατικές διαδικασίες να επεκτείνουμε τον αγώνα μας, έξω από κάθε συντεχνιακή λογική και συνδικαλιστική περιχαράκωση. Με συνεχείς συνελεύσεις, με καταλήψεις και παρεμβάσεις προσπαθήσαμε και προσπαθούμε να καταδείξουμε τον πλήρη παραλογισμό του νόμου, που καθιστά περισσότερο ζοφερό το μέλλον του σιδηροδρόμου και τον απομακρύνει από το μόνο χαρακτήρα που μπορεί να έχει. Τη φθηνή και ασφαλή μεταφορά ακόμη και στο πιο απομακρυσμένο χωριό, κάτω από οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες, μακριά από λογικές ανταγωνιστικότητας και κέρδους.
Εναντιωνόμαστε, στις αυξήσεις εισιτηρίων ιδιαίτερα όταν συνοδεύονται από περικοπές δρομολογίων, στην κατάργηση προσφάτως ανακαινισμένων γραμμών κόστους εκατομμυρίων ευρώ, όπως η γραμμή Έδεσσας-Φλώρινας μήκους 85χλμ μέσω της οποίας καθημερινά μεταφέρεται σημαντικό πλήθος κατοίκων ακόμη και στις δυσμενείς καιρικές συνθήκες κατά τη διάρκεια του χειμώνα, όταν με οδικά μέσα η μετακίνηση είναι σχεδόν αδύνατη.
Συνεχίζουμε την πάλη μας για την κατάργηση του νόμου για τον ΟΣΕ και συνολικά για την ανατροπή του μνημονίου και προετοιμαζόμαστε για τις κρίσιμες κοινωνικές αναμετρήσεις που αναπόφευκτα θα προκύψουν από την επιθετική τακτική της οικονομικής και πολιτικής εξουσίας.
Καλούμε όλους εσάς τους χρήστες του τρένου, να στηρίξετε τον αγώνα μας γιατί είναι και δικός σας, αρνούμενοι να καταβάλλεται τις αυξήσεις των τιμών στα εισιτήρια και να συνδράμετε στις όποιες πρωτοβουλίες μας για την αποτροπή της περικοπής γραμμών και δρομολογίων».
Η ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ
Η ανακοίνωση μοιράστηκε τις πρωινές ώρες της Παρασκευής 21.01, στους επιβάτες των αμαξοστοιχιών ICE50 προς Θεσσαλονίκη, 884 προς Καλαμπάκα, 1538 προς Χαλκίδα και σε επιβάτες του προαστιακό