Ο Βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης και υπεύθυνος Τομέα Μεταφορών και Επικοινωνιών της Νέας Δημοκρατίας κ. Σταύρος Καλαφάτης, με αφορμή τη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε χθες στο Τ.Ε.Ε. Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας, στα πλαίσια του Στρατηγικού Σχεδίου Υποδομών Μεταφορών της Θεσσαλονίκης, υπό τον Υπουργό κ. Ρέππα και τους αρμόδιους Υφυπουργούς κ. Μαγκριώτη και Βούγια, δήλωσε τα εξής:
««Πέντε μέρες πριν τις αυτοδιοικητικές εκλογές, ο πρωθυπουργός ήρθε να μιλήσει στη Θεσσαλονίκη για να συσπειρώσει τους ψηφοφόρους του και για να δημιουργήσει εντυπώσεις έφερε μαζί του και κάποιους από τους Υπουργούς του. O Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων βρήκε την ευκαιρία να συμμετάσχει σε μια συνάντηση εργασίας σχετικά με το Master Plan υποδομών για τις μεταφορές στη Θεσσαλονίκη. Στο πλαίσιο βέβαια της διαβούλευσης που έχει ξεκινήσει.
Πως όμως ερμηνεύει άραγε την έννοια της διαβούλευσης η κυβέρνηση του open gov; Όταν σ’ αυτή τη διαδικασία δεν συμμετέχουν οι θεσμικοί φορείς και κυρίως οι φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, που αποτελούν το βασικό εκφραστή ζητημάτων της Θεσσαλονίκης;
Ποιά είναι άραγε η συμβολή του αιρετού Περιφερειάρχη –μικρού Κυβερνήτη κατά τον Πρόεδρο της κυβέρνησης - σ’ αυτό το εγχείρημα, όταν από την ίδια την κυβέρνηση δεν αναφέρεται πουθενά ο ρόλος του; Και όταν στη χθεσινή συνάντηση δε συμμετείχε ούτε η Γενική Γραμματέας της Περιφέρειας;
Σχεδιάζουν και αποφασίζουν για τόσο σημαντικά ζητήματα της Θεσσαλονίκης, χωρίς τους ανθρώπους της! Ως διαβούλευση προφανώς θεωρούν τη συνεννόηση με τους διορισμένους εκπροσώπους τους στην Εγνατία Οδό Α.Ε., τον ΟΡΘΕ και το ΜΕΤΡΟ.
Μιλούν για έξι έργα υποδομών εσωτερικής και εξωτερικής παράκαμψης της πόλης, προϋπολογισμού 2,71 δις ευρώ, δίχως να μας διευκρινίζουν όμως την πηγή και τη δέσμευση αυτών των πιστώσεων.
Δεν γνωρίζουμε αν το σχέδιο αυτό συμβαδίζει σε κοινή πορεία με το Χωροταξικό, Πολεοδομικό και Περιβαλλοντικό Σχέδιο «Θεσσαλονίκη 2012» της Υπουργού κ. Μπιρμπίλη. Άραγε η γέφυρα «αλά Σαν Φρανσίσκο» της ζεύξης Αγγελοχωρίου-Καλοχωρίου η οποία εκτιμάται ότι θα στοιχίσει 800 εκ. ευρώ, έχει την σύμφωνη γνώμη της κ. Μπιρμπίλη, δεδομένου ότι στις ανωτέρω περιοχές υπάρχουν περιορισμοί λόγω συνθηκών Natura και Ramsar αντίστοιχα;
Στην εξωτερική περιφερειακή θα σχεδιασθούν κόμβοι με ορθολογικά κριτήρια εξυπηρέτησης των κυκλοφοριακών φόρτων ή θα κινδυνέψει να την χαρακτηρίσουμε ως έναν ακόμη επαρχιακό δρόμο που θα συνδέει απλά τα Πεύκα με το Τριάδι;
Τέλος, πότε επιτέλους θα υλοποιηθεί η δέσμευση της κυβέρνησης για μεταφορά της διοίκησής του ΜΕΤΡΟ στη Θεσσαλονίκη, προκειμένου να μη σχεδιάζεται και να μη διοικείται από την Αθήνα ένα τόσο νευραλγικό έργο για την πόλη;
Στη Θεσσαλονίκη θέλουμε η κυβέρνηση, να δίνει συγκεκριμένες απαντήσεις στην κοινωνία και να σταματήσει να “επενδύει” στην επικοινωνία».