Έξι μήνες πριν η κυβέρνηση «άνοιξε» το ζήτημα των τελών κυκλοφορίας οχημάτων, καταγγέλλοντας την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας ότι επέβαλε υπέρογκα τέλη κυκλοφορίας και υποστηρίζοντας ότι το μέτρο της απόσυρσης δεν συνιστά «περιβαλλοντικό μέτρο». Με αυτές τις ατεκμηρίωτες αιτιολογίες, και χωρίς να παρουσιάσει μία εναλλακτική πρόταση, κατήργησε το μέτρο της απόσυρσης και του πράσινου δακτυλίου, μέτρα, κατ’ εξοχήν περιβαλλοντικά, τα οποία η κυβέρνηση της ΝΔ είχε εντάξει σε ένα συνολικότερο σχέδιο περιβαλλοντικής πολιτικής και αντιμετώπισης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και επέβαλε εξαιρετικά υψηλά τέλη κυκλοφορίας. Η Νέα Δημοκρατία επεσήμανε άμεσα και επανειλημμένα τη λανθασμένη και άδικη πολιτική της κυβέρνησης στον τομέα αυτό, καθώς και τις οικονομικές, περιβαλλοντικές και κοινωνικές συνέπειες που απορρέουν από αυτήν. Στη συνέχεια, εν μέσω κοινωνικής κατακραυγής, η κυβέρνηση, διά στόματος πρωθυπουργού, παραδέχθηκε δημόσια ότι η απόφασή της είναι λανθασμένη και άδικη. Ωστόσο, μέσα στη δίνη των κυβερνητικών παλινωδιών, η δημόσια παραδοχή του λάθους, όχι μόνο παρέμεινε κενό γράμμα αλλά εξελίχθηκε και σε ένα μοναδικό κοινοβουλευτικό παράδοξο. Γιατί αυτό το «λάθος» η κυβέρνηση το κατέστησε νόμο του κράτους, αποδεικνύοντας για άλλη μία φορά την έλλειψη σχεδίου και συντονισμού και την προχειρότητα με την οποία αντιμετωπίζει τα ζητήματα περιβάλλοντας και μεταφορών. Παράλληλα, έσπευσε να δικαιολογήσει την απόφασή της, υποσχόμενη στον ελληνικό λαό την αναμόρφωση της φορολογίας των αυτοκινήτων. Έκτοτε, και επί έξι μήνες, γινόμαστε μάρτυρες των καλών προθέσεων της κυβέρνησης, η οποία διά στόματος είτε του Υπουργού Οικονομικών είτε της Υπουργού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής, μας υποσχόταν ήδη από τον Ιανουάριο:
ότι προτίθετο να εξετάσει το ζήτημα των τελών κυκλοφορίας στο πλαίσιο διαβούλευσης για τις αλλαγές στο φορολογικό σύστημα,
ότι η νέα ρύθμιση που θα αφορά τα τέλη κυκλοφορίας για το 2011 βρίσκεται στην τελική φάση επεξεργασίας της
ότι η νέα ρύθμιση που θα αφορά τα τέλη κυκλοφορίας για το 2011 βρίσκεται στην τελική φάση επεξεργασίας της
ότι τα συναρμόδια Υπουργεία προσανατολίζονται σε έναν συνδυασμό εκπομπών αερίων και κυβισμού,
ότι σύντομα επρόκειτο να παρουσιασθεί μία συνολική πολιτική για το αυτοκίνητο, σύμφωνα με την οποία, θα επιβαρύνεται η χρήση και όχι η κατοχή,
ότι θα προβεί σε διατήρηση των πράσινων τελών και την απόδοση των πόρων αυτών σε περιβαλλοντικές δράσεις
Μέχρι σήμερα όμως τίποτε από τα υπεσχημένα δεν έχει υλοποιηθεί ή ανακοινωθεί επίσημα.
Πρόσφατα δημοσιεύματα κάνουν λόγο για κατάργηση των τελών κυκλοφορίας το 2011 και αντικατάστασή τους με Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης στα καύσιμα. Παράλληλα, η Υπουργός Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής φέρεται να δήλωσε ότι αρμόδιος για τον προσδιορισμό των τελών κυκλοφορίας είναι ο Υπουργός Οικονομικών. Η έλλειψη κυβερνητικής πολιτικής και συντονισμού στον τομέα αυτό οδηγεί σε διαιώνιση του κλίματος ανασφάλειας και αβεβαιότητας και πλήττει τον κλάδο του αυτοκινήτου, των μεταφορών, των πετρελαιοειδών αλλά και τους ίδιους τους καταναλωτές. Η κυβέρνηση οφείλει επιτέλους να τοποθετηθεί συγκεκριμένα για τη συνολική πολιτική της στην αυτοκίνηση, στα τέλη κυκλοφορίας και στις φιλικές προς το περιβάλλον μεταφορές, όπως επανειλημμένα έχει επαγγελθεί. Για τα παραπάνω ζητήματα κατέθεσα σχετική ερώτηση προς τους αρμόδιους Υπουργούς και αναμένω την απάντησή τους.