Πέμπτη 30 Ιανουαρίου 2025

Νέα σειρά για την Τεχνητή Νοημοσύνη από τις εκδόσεις Μαλλιάρης-Παιδεία


Ένα βήμα πριν την έκδοση είναι τα βιβλία της νέας σειράς για την τεχνητή νοημοσύνη που πρόκειται να κυκλοφορήσει από τις εκδόσεις Μαλλιάρης-Παιδεία.

Ο οργανισμός Μαλλιάρης-Παιδεία ήρθε σε επαφή με έγκυρους εκδοτικούς οίκους του εξωτερικού και με τα πλέον γνωστά πανεπιστήμια που έχουν κυκλοφορήσει βιβλία για την τεχνητή νοημοσύνη, γραμμένα από ειδικούς και διακεκριμένους στο είδος τους επιστήμονες και συμφώνησε να μεταφράσει τα πρόσφατα βιβλία τους.

Τα βιβλία της σειράς είναι: Jerry Kaplan, “Παραγωγική Τεχνητή Νοημοσύνη: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζουμε”,(Oxford University Press), Nell Watson, Η εξημέρωση των μηχανών: Η ηθική αξιοποίηση της δύναμης της τεχνητής νοημοσύνης (KoganPage), Paul R. Daugherty / H. James Wilson Human + Machine: Reimagining work in the age of AI (Harvard Business Review Press), Pascal Bornet , IRREPLACEABLE: The Art of Standing Out in the Age of Artificial Intelligence (Wiley).

Σύντομα θα βρίσκεται στα ράφια των ενημερωμένων βιβλιοπωλείων το βιβλίο του Jerry Kaplan “Παραγωγική Τεχνητή Νοημοσύνη: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζουμε”. Το συγκεκριμένο βιβλίο “παρουσιάζει συνοπτικά και ευανάγνωστα όλες τις πτυχές αυτής της σημαντικής τεχνολογίας, από τον τρόπο λειτουργίας της μέχρι τους πολλούς τρόπους με τους οποίους θα επηρεάσει την οικονομία μας, τον πολιτισμό, τις τέχνες και τις επιστήμες μας!”, όπως αναφέρει και ο συγγραφέας στο προλογικό του σημείωμα γα την ελληνική έκδοση του.

Παραθέτουμε απόσπασμα του βιβλίου, το οποίο αναφέρεται στις αλλαγές που θα φέρει η ΠΤΝ στην εκπαίδευση:

Τι αλλαγές θα φέρει η ΠΤΝ στην εκπαίδευση; (σελ. 144)

Όπως φαίνεται, κάθε ενήλικας έχει μια πονεμένη ιστορία να διηγηθεί με κάποιον κακό, αυστηρό ή, το χειρότερο, βαρετό δάσκαλο (ακόμα έχω εφιάλτες από επώδυνα μαθήματα στο λύκειο, παρόλο που φοιτούσα σε ένα από τα κορυφαία ιδιωτικά σχολεία της χώρας). Δεν είναι όλοι οι δάσκαλοι εξίσου ικανοί, και όπως θα περίμενε κανείς, τα αποτελέσματα είναι πολύ χειρότερα για τα παιδιά σε φτωχές γειτονιές από ό,τι σε πιο εύπορες περιοχές,31 γεγονός που αποτελεί γι’ αυτά μόνιμο μειονέκτημα που πρέπει να αντιμετωπίζουν σε όλη τη ζωή τους.

Ωστόσο, έρχονται αλλαγές.

ΜΑΛΛΙΑΡΗΣ-ΠΑΙΔΕΙΑ Α.Ε. ΕΚΔΟΣΕΙΣ-ΠΟΛΥΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΑ ΕΔΡΑ: ΔΗΜ. ΓΟΥΝΑΡΗ 39, 546 22 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, ΤΗΛ. 2310/ 277113 Α.Φ.Μ. 094098115, ΔΟΥ ΦΑΕ Θεσσαλονίκης, ΑΡΙΘΜΟΣ Γ.Ε.Μ.Η.: 038272305000 MALLIARIS-PAEDIA S.A. PUBLISHING HOUSE-BOOKSTORES MAIN OFFICE: DIM. GOUNARI 39, 54622 THESSALONIKI, GREECE, TEL. 2310 277113 V.A.T. No 094098115 http://www.malliaris.gr e-mail: info@malliaris.gr

Πώς θα ήταν τα πράγματα αν το κάθε παιδί είχε τον δικό του δάσκαλο, όπως συνέβαινε με τους βασιλικούς απογόνους της ανθρώπινης ιστορίας; Θα μπορούσαν να μαθαίνουν με τον προσωπικό τους ρυθμό. Ο δάσκαλος θα μπορούσε να διασφαλίσει ότι ο μαθητής κατανοούσε πλήρως όλες τις αναγκαίες έννοιες πριν προχωρήσει στο επόμενο μάθημα και θα είχε τη δυνατότητα να διδάξει σύμφωνα με τις ιδιαίτερες ανάγκες του μαθητή του. Οι μαθητές θα απολάμβαναν το διάλειμμά τους όταν ένιωθαν κούραση ή όταν η πρόοδός τους παρουσίαζε ξαφνικά δυσκολίες για τον οποιονδήποτε λόγο. Ο δάσκαλος θα μπορούσε να διαγνώσει τις μαθησιακές δυσκολίες, από διαταραχή ελλειμματικής προσοχής (ΔΕΠ) μέχρι διατροφικές ελλείψεις και ψυχολογικά προβλήματα, και να ενημερώνει σχετικά τους δασκάλους και τους γονείς. Και αντί να αναγκάζονται οι μαθητές να υπομένουν ακριβά, χρονοβόρα και στρεσογόνα τυποποιημένα τεστ, ο δάσκαλος θα μπορούσε απλά να βεβαιώσει το επίπεδο των δεξιοτήτων τους.

Καλώς ήρθατε στο μέλλον της εκπαίδευσης