Τρίτη 17 Δεκεμβρίου 2024

Θεσσαλονίκη: Πώς θα είναι το νέο ενιαίο εισιτήριο - Καταργούνται τα μετρητά εντός λεωφορείου

Λιγότερα δρομολόγια ΟΑΣΘ στον άξονα της Εγνατίας, πιο σύντομα τα δρομολόγια κατά 10-15 λεπτά


Σε δραστική μείωση των δρομολογίων που περνούν από την οδό Εγνατία θα προχωρήσει ο και Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης, μετά τις 30 Νοεμβρίου, οπότε θα δοθεί σε λειτουργία η βασική γραμμή του μετρό που θα εξυπηρετεί τις ίδιες περιοχές.

Σοφία Χριστοφορίδου
makthes.gr

Από τη στάση Αγίας Σοφίας θα αφαιρεθούν περί τις 9-10 γραμμές, από τη στάση Κολόμβου θα περνούν 10-15 γραμμές λιγότερες σε σχέση με σήμερα, ενώ αντίστοιχα θα μειωθούν οι γραμμές που περνούν από την Μπότσαρη, ανάλογα με το ποιο σενάριο θα επιλέγει. Από τις 77 λεωφορειακές γραμμές οι 39 δεν επηρεάζονται από το μετρό, ενώ οι 38 τροποποιούνται.

Λεπτομέρειες για το ποιες γραμμές θα αλλάξουν δεν δόθηκαν γιατί θα είναι μια δυναμική διαδικασία, με βάση τη λειτουργία του μετρό, όπως αναφέρθηκε κατά την παρουσίαση του «νέου συγκοινωνιακού χάρτη». Υπολογίζεται ότι με την αναδιάρθωση των γραμμών και την αναμενόμενη βελτίωση του κυκλοφοριακού φόρτου και την «εξοικονόμηση» 40-60 περισσότερων λεωφορείων, οι επιβάτες θα δουν το χρόνο της διαδρομής να μειώνεται 10-15 λεπτά του χρόνου.

Το νέο εισιτήριο

Στην ίδια εκδήλωση παρουσιάστηκε και το νέο σύστημα έκδοσης εισιτηρίων στο μετρό και την αστική συγκοινωνία, ωστόσο δεν έγινε γνωστό το κόστος του ενιαίου εισιτηρίου, που θα αρχίσει να εφαρμόζεται από τις 30 Νοεμβρίου, με την έναρξη λειτουργίας του μετρό. Στα μέσα Σεπτεμβρίου ο ΟΣΕΘ θα παραλάβει τα νέα χάρτινα εισιτήρια, ενώ σε δεύτερο χρόνο θα γίνει δυνατή και η πληρωμή εισιτηρίου μόνο με τη χρήση τραπεζικής κάρτας, εντός λεωφορείων. Τα εισιτήρια θα είναι επαναχρησιμοποιούμενα, δηλαδή με την έκδοση του χάρτινου εισιτηρίου ο επιβάτης θα επιλέγει (και θα πληρώνει αντίστοιχο τίμημα) για το αν το ένα εισιτήριο θα είναι για μία ή περισσότερες διαδρομές, ενώ αν θέλει στη συνέχεια θα μπορεί να το «φορτίζει», προσθέτοντας περισσότερες «πιστωτικές μονάδες» που θα αντιστοιχούν σε αντίστοιχες διαδρομές.

Οι επιβάτες θα έχουν τις εξής επιλογές:

Να εκδίδουν εισιτήρια από τα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων, στους σταθμούς μετεπιβίβασης, στους σταθμούς του μετρό και στα εκδοτήρια του ΟΑΣΘ. Σε αυτά τα μηχανήματα θα μπορεί να πληρώνει κανείς με τραπεζική κάρτα και με μετρητά (και να λαμβάνει ρέστα, σε αντίθεση με τη σημερινή κατάσταση).

Να εκδίδουν και να «φορτίζουν» το χάρτινο εισιτήριο από εκδοτικά μηχανήματα εντός του λεωφορείου . Η διαφορά είναι ότι στα μηχανήματα εντός λεωφορείου οι επιβάτες δεν θα μπορούν να χρησιμοποιούν μετρητά, αλλά μόνο τραπεζικές κάρτες.

Παράλληλα με το χάρτινο εισιτήριο, οι επιβάτες θα έχουν τη δυνατότητα να αγοράσουν κάρτες. Θα υπάρχουν δύο ειδικών κάρτες.

Προσωποποιημένες κάρτες (με το ονοματεπώνυμο και τη φωτογραφία του επιβάτη). Θα είναι για απεριόριστες διαδρομές, για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα (μηνιαίες, τριμηνιαίες κλπ)

Κάρτες χωρίς ονοματεπώνυμο, στις οποίες θα είναι πιστωμένο κάποιο ποσό και σε κάθε διαδρομή θα αφαιρείται το αντίτιμο.

Επίσης θα υπάρχουν ειδικά τιμολόγια για τις νέες γραμμές εξπρές (με λιγότερες στάσεις), για το αεροδρόμιο, για την πολιτιστική γραμμή, εισιτήρια τριών ημερών που θα περιλαμβάνουν και δρομολόγιο από και προς το αεροδρόμιο.