Δευτέρα 30 Δεκεμβρίου 2024

Οι θετικές επιπτώσεις του Μετρό Θεσσαλονίκης : Περισσότεροι από 1 εκ. οι επιβάτες τον πρώτο μήνα λειτουργίας - Αύξηση 30% της κίνησης του κόσμου στην αγορά και 15.000 Ι.Χ. λιγότερα στο κέντρο πόλης


Οι θετικές επιπτώσεις του Μετρό στην καθημερινότητα των Θεσσαλονικέων, κατά τον πρώτο μήνα λειτουργίας του, ήταν το αντικείμενο της διευρυμένης σύσκεψης του Συντονιστικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης που συγκάλεσε ο Υφυπουργός Εσωτερικών (Μακεδονίας-Θράκης) Κωνσταντίνος Π. Γκιουλέκας, στο ΥΜΑΘ, σήμερα, Δευτέρα, 30 Δεκεμβρίου 2024.


Βάσει των στοιχείων που παρουσιάστηκαν στην σύσκεψη, από τις 30 Νοεμβρίου του 2024 έως σήμερα, περισσότεροι από 1 εκατομμύριο Θεσσαλονικείς και επισκέπτες της πόλης έχουν επιβιβαστεί στο Μετρό. Επίσης οι εκπρόσωποι του εμπορικού κόσμου σημείωσαν ότι το ίδιο χρονικό διάστημα καταγράφηκε αύξηση 30% στους πολίτες που επισκέφθηκαν την αγορά της Θεσσαλονίκης, ενώ περίπου 15.000 λιγότερα Ι.Χ. έχουν κινηθεί στο κέντρο της πόλης.

Στην πλειοψηφία τους οι επιβάτες του Μετρό είναι νέοι σε ηλικία, η κίνηση στους σταθμούς του Μετρό αυξάνεται σημαντικά από το μεσημέρι έως το τέλος των δρομολογίων, ενώ ομαλοποιήθηκε και η κίνηση των οχημάτων στην περιφερειακή οδό.

Χώροι στάθμευσης γύρω από τους σταθμούς του ΜΕΤΡΟ

Στην διευρυμένη σύσκεψη του Συντονιστικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης συζητήθηκε το θέμα της δημιουργίας χώρων στάθμευσης γύρω από τις στάσεις του Μετρό, με τον Υφυπουργό να τονίζει ότι πρόκειται για υπαρκτό ζήτημα, στο οποίο αναζητείται λύση μέσα από τη συνεργασία του αρμόδιου Υπουργείου, των Δήμων και την Διοίκηση της Ελληνικό Μετρό. Στο πλαίσιο αυτό ο Κωνσταντίνος Γκιουλέκας προέτρεψε τις Δημοτικές Αρχές να διαμορφώσουν χώρους πρόσκαιρης στάθμευσης στα διοικητικά όριά τους, οι οποίοι θα εξυπηρετούνται από λεωφορειακές Γραμμές του ΟΑΣΘ για να μεταφέρουν τους πολίτες στους σταθμούς του Μετρό.

Ανασχεδιασμός συγκοινωνιακού χάρτη της Θεσσαλονίκης

Ο ανασχεδιασμός του συγκοινωνιακού χάρτη της Θεσσαλονίκης συνδέεται άμεσα με την δημιουργία νέων χώρων πρόσκαιρης στάθμευσης. Για τον λόγο αυτόν συζητήθηκε ο τρόπος με τον οποίο τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ θα μετακινούν τους πολίτες προς τις στάσεις του Μετρό, ούτως ώστε να αποφεύγεται η χρήση των ιδιωτικών αυτοκινήτων.

Θέσεις φορτοεκφόρτωσης

Ένα ακόμα θέμα που συζητήθηκε ήταν ο σεβασμός των πολιτών για τους χώρους φορτοεκφόρτωσης, προκειμένου αυτοί να χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για την εξυπηρέτηση της αγοράς και να αποφεύγονται φαινόμενα αυθαίρετης στάθμευσης των οχημάτων που μεταφέρουν εμπορεύματα και προϊόντα στην αγορά. Ο Κωνσταντίνος Γκιουλέκας παρότρυνε τους εκπροσώπους του εμπορικού κόσμου αυτές οι συγκεκριμένες θέσεις να χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για την τροφοδοσία της αγοράς, ώστε να μην σταθμεύει ο κάθε ένας σε οποιοδήποτε άλλο σημείο του οδικού δικτύου για την τροφοδοσία της αγοράς.

Νέοι χώροι πρόσκαιρης στάθμευσης

Αναφορικά με τους χώρους πρόσκαιρης στάθμευσης που ήδη λειτουργούν, ο Υφυπουργός ανέφερε ότι από εδώ και στο εξής πρόκειται να προστεθούν νέες θέσεις που θα βελτιώσουν περαιτέρω την καθημερινότητα των Θεσσαλονικέων και των επισκεπτών της πόλης, ώστε να αξιοποιούνται στο μέγιστο βαθμό οι ωφέλειες του Μετρό.

Στην σημερινή διευρυμένη συνεδρίαση του Συντονιστικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης συμμετείχαν ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό Νίκος Κουρέτας, Ο Υποδιευθυντής του Μετρό Θεσσαλονίκης Νίκος Δένης, ο Διευθυντής Λειτουργίας και Συντήρησης του Μετρό Θεσσαλονίκης Γιώργος Ζυγογιάννης, ο Πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας και Δήμαρχος Αμπελοκήπων-Μενεμένης Λάζαρος Κυρίζογλου, ο Αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων Πάρις Μπίλλιας, ο Δήμαρχος Κορδελιού-Ευόσμου Λευτέρης Αλεξανδρίδης, ο Δήμαρχος Θέρμης Θεόδωρος Παπαδόπουλος και εκπρόσωποι Δημάρχων του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης, οι Πρόεδροι των Επιμελητηρίων Θεσσαλονίκης, ο Γενικός Γραμματέας του ΕΒΕΘ, ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, οι διοικήσεις των Ο.Α.Σ.Θ., Ο.Σ.Ε.Θ., Εγνατίας Οδού, ΔΕΘ-Helexpo και Ο.Λ.Θ., Καθηγητές του Πολυτεχνείου, η επικεφαλής του ΚΕΠΥ-ΕΚΑΒ, η ηγεσία της Τροχαίας Θεσσαλονίκης και της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, η Διευθύντρια Ερευνών του ΙΜΕΤ-ΕΚΕΤΑ Γεωργία Αϋφαντοπούλου και εκπρόσωποι της κοινοπραξίας του έργου.