Τρίτη 5 Νοεμβρίου 2024

Μειωμένες τιμές εισιτηρίων στις συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης


Την πολιτική κομίστρου για τα λεωφορεία και το Μετρό στη Θεσσαλονίκη, ενόψει της λειτουργίας του νέου μέσου μεταφοράς, ανακοίνωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, κατά τη διάρκεια της σύσκεψης με τη διοίκηση του ΟΣΕΘ και του ΟΑΣΘ, στα γραφεία του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης.

Για τους επόμενους 6 μήνες, όταν και θα επαναξιολογηθούν τα δεδομένα που θα έχουν προκύψει από το νέο τοπίο μετακινήσεων στην πόλη, υιοθετείται μια νέα πολιτική κομίστρου για Μετρό και λεωφορεία:

Α. Το εισιτήριο στο Μετρό διαμορφώνεται στα 0,60 ευρώ.

Περαιτέρω, η τιμή της δέσμης 10+1 βασικών εισιτηρίων ορίζεται στα 5,80 ευρώ.

Ενισχύεται, έτσι, η ελκυστικότητα του νέου σύγχρονου μέσου στο επιβατικό κοινό.

Β. Το εισιτήριο στα λεωφορεία, για την αστική ζώνη, περιορίζεται σημαντικά, στα 0,60 ευρώ, από 0,90 ευρώ που είναι σήμερα.

Περαιτέρω, η τιμή της δέσμης 10+1 βασικών εισιτηρίων, για την αστική ζώνη, ορίζεται στα 5,80 ευρώ.

Δημιουργείται, έτσι, ένα σαφέστατο επιπλέον κίνητρο για τη χρήση των λεωφορείων, αλλά και για τη συνδυαστική χρήση των μέσων.

Γ. Περιορίζονται σημαντικά τα κόστη των προϊόντων καρτών μεγαλύτερης χρονικής διάρκειας, δηλ. μηνιαίας, τριμηνιαίας, ετήσιας κάρτας κ.λπ., τόσο για τα λεωφορεία όσο και για το Μετρό.

Ενδεικτικά, η τιμή της προσωποποιημένης κάρτας απεριορίστων διαδρομών 30 ημερών για τη μετακίνηση των επιβατών με χρήση λεωφορείων ορίζεται στα 16 ευρώ, από 27 ευρώ που ήταν μέχρι σήμερα.

Ομοίως, η τιμή της προσωποποιημένης κάρτας απεριορίστων διαδρομών 30 ημερών για τη μετακίνηση των επιβατών με χρήση του Μετρό ορίζεται στα 16 ευρώ.

Δίνεται, έτσι, η δυνατότητα για συχνότερη και πιο φθηνή χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς.

Παρέχεται, συνεπώς, αυτή η εξαιρετικά δελεαστική τιμολογιακή πολιτική κομίστρου στη Θεσσαλονίκη, για τους επόμενους 6 μήνες, ώστε:

  1. να εμπεδωθεί από κάθε καθημερινό ή νέο δυνητικό χρήστη το σύστημα κομίστρου,
  2. να αποτιμηθούν οι έρευνες επιβατικής κίνησης,
  3. να υπάρξει προετοιμασία του συστήματος για την έναρξη λειτουργίας της επέκτασης προς την Καλαμαριά, μέχρι το τέλος του 2025,
  4. να ολοκληρωθούν οι έλεγχοι της μελλοντικής δια-λειτουργικότητας, αλλά και οι ανάγκες της πολύπλοκης λογιστικής και τεχνολογικής πληρότητας των συστημάτων,
  5. να μην υπάρξει επιβάρυνση του επιβάτη με ένα ενιαίο, υψηλότερο από ότι ίσχυε μέχρι σήμερα, εισιτήριο στα λεωφορεία, για κάποιον που χρησιμοποιεί μόνο ένα μέσο,
  6. να στραφούν οι πολίτες προς τα μέσα μαζικής μεταφοράς, με δεδομένη και την περίοδο κατασκευής του flyover.