Τρίτη 9 Ιουλίου 2024

Πότε θα υλοποιηθεί ο οδικός άξονας, Νιγρίτας - Σοχού –Ασκού Κόμβου Βαϊοχωρίου;



Ένα έργο που έχει εξαγγελθεί ουκ ολίγες φορές μηδέποτε όμως έχει υλοποιηθεί, είναι ο οδικός άξονας Νιγρίτα –Σοχός- Ασκός και η σύνδεση του με τον κόμβο Βαϊοχωρίου. Ένα έργο που η κατασκευή του έχει μεγάλη σημασία για την ανάπτυξη του νοτίου τμήματος του Νομού Σερρών με τον βόρειο ανατολικό νομό της Θεσσαλονίκης.

Επιμέλεια θέματος: Χρήστος Γιαννακιδης

Πριν ένα χρόνο ο τότε Αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος .και σήμερα Αντιπεριφερειάρχης Π.Κ.Μ. Κώστας Γιουτίκας.για το έργο αυτό είχε δηλώσει:

«Το έργο σύνδεσης της Νιγρίτας με την Εγνατία Οδό θα εξυπηρετήσει μεγάλο τμήμα του πληθυσμού του νοτιοανατολικού τμήματος του Ν. Σερρών (κυρίως της Βισαλτίας), με επίκεντρο τη Νιγρίτα. Υπολογίζεται ότι οι εξυπηρετούμενοι χρήστες του νέου δρόμου με κατεύθυνση κυρίως τη Θεσσαλονίκη (και δευτερευόντως τη Χαλκιδική) θα είναι περίπου 25.000. Αντίστοιχα, οι μελλοντικά εξυπηρετούμενοι χρήστες του νέου δρόμου μόνο από την ευρύτερη περιοχή του Σoχού υπολογίζονται σε περίπου 5.000. Ταυτόχρονα, διαμορφώνουμε νέους όρους ανάπτυξης του πρωτογενή και του τριτογενή τομέα στην ευρύτερη περιοχή»,

Για το λόγο ακριβώς της σπουδαιότητας του έργου αυτού πρέπει να επιταχυνθούν οι διαδικασίες ώστε το έργο να παραδοθεί σε χρήση το συντομότερο δυνατό χρόνο.

Η νέα οδός μήκους 32,6 χλμ. Θα επιταχύνει τις μετακινήσεις μεταξύ Νιγρίτας με την Εγνατία Οδό στο ύψος Βαϊοχωρίου και του νομού Σερρών με τη Θεσσαλονίκη.

Τα οφέλη που θα προκύψουν:

Δραστική μείωση κατά 23% του χρόνου μετακίνησης από τη Νιγρίτα Σερρών προς τη Θεσσαλονίκη, αλλά και του χρόνου μετακίνησης από τη Νιγρίτα έως τον Σοχό, σε μόλις 13 λεπτά από 30 λεπτά που είναι σήμερα, εξασφαλίζουν τα έργα που ενέκρινε στην τελευταία της συνεδρίαση η Επιτροπή Ανάπτυξης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

Πρόκειται για έργα στο οδικό τμήμα Νιγρίτα - Σοχός - Ασκός - Βαϊοχώρι συνολικού μήκους 32,6 χλμ. που επιτυγχάνουν την ταχύτερη σύνδεση της Νιγρίτας (παλαιά οδό Νιγρίτας - Θερμών) με την Εγνατία Οδό (στο ύψος Βαϊοχωρίου) και του νομού Σερρών με τη Θεσσαλονίκη.

Με τη νέα οδό που θα είναι στο σύνολό της υπεραστική και θα παρακάμπτει όλους τους οικισμούς από τους οποίους διέρχεται (Νιγρίτας, Σοχού, Ασκού), επιδιώκεται:

* Η αποφόρτιση του οδικού άξονα 60 (Προμαχώνας - Σέρρες - Θεσσαλονίκη).

* Η μείωση της απόστασης σύνδεσης της Νιγρίτας με τη Θεσσαλονίκη έως 18%, δηλαδή κατά περίπου 15 χιλιόμετρα και του χρόνου διαδρομής αντίστοιχα, έως 23%, δηλαδή κατά 12,5 λεπτά.

* Η μείωση της απόστασης σύνδεσης της Νιγρίτας με το λεκανοπέδιο του Σoχού κατά 47%, δηλαδή από 34 σε 18 χλμ και του χρόνου διαδρομής αντίστοιχα, κατά 55%, από 30 σε 13 λεπτά.

* Η μείωση της απόστασης και του χρόνου από και προς την Θεσσαλονίκη και την Καβάλα από την ευρύτερη περιοχή της Νιγρίτας και του Σοχού.

*Η μείωση των κινδύνων ατυχημάτων και των πιθανών αρνητικών επιπτώσεων για το φυσικό περιβάλλον, σε σύγκριση με την υφιστάμενη οδό.

Αν με την κατασκευή αυτού το άξονα συμπεριληφθεί και η κατασκευή οδικού δρόμου που θα συνδέει τον κόμβο Βαϊοχωρίου με την παλιά Εθνική οδό Θεσσαλονίκης –Καβάλας στο ύψος της Περιστερώνας τότε η μετακίνηση θα γίνει ακόμη ευκολότερη προς στη Βόρεια Χαλκιδική.

emvolimanea.blogspot.com