Tο αμαξοστάσιο του ΟΑΣΘ στη Σταυρούπολη, από το οποίο το πρωί άρχισαν τα πρώτα δρομολόγια ηλεκτρικών αστικών λεωφορείων στη Θεσσαλονίκη, επισκέφθηκε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.
eleftherostypos.gr
Η αρχή έγινε με δύο γραμμές, την 21 που εκτελεί το δρομολόγιο Εύοσμος – Αριστοτέλους και την 29 που εκτελεί το δρομολόγιο Πολίχνη – Αριστοτέλους, που πλέον εξυπηρετούνται αμιγώς από 17 ηλεκτροκίνητα οχήματα. Πρόκειται για μέρος των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων με τα οποία ενισχύθηκε, σε πρώτη φάση, ο στόλος του ΟΑΣΘ. Το σύνολο των νέων οχημάτων θα κυκλοφορεί στους δρόμους της Θεσσαλονίκης τον Ιούνιο.
«Καταφέραμε να είμαστε συνεπείς στα χρονοδιαγράμματα τα οποία είχαμε θέσει και να θέτουμε σήμερα στην κυκλοφορία τα πρώτα από τα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία τα οποία θα ανανεώσουν σημαντικά τον στόλο των αστικών λεωφορείων στην πόλη μας», τόνισε ο Πρωθυπουργός στην ομιλία του.
«Ποτέ δεν κρύψαμε στην κυβέρνηση την έμφαση που δίνουμε στις αστικές συγκοινωνίες, αυτό που αποκαλούμε βιώσιμη αστική συγκοινωνία, και στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς», συμπλήρωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
«Τα λεωφορεία τα οποία βλέπετε είναι λεωφορεία τελευταίας τεχνολογίας», σημείωσε ο Πρωθυπουργός και πρόσθεσε ότι «διαθέτουν και κάτι άλλο πολύ σημαντικό, γιατί η κυβέρνηση έχει προτάξει τα ζητήματα της προσβασιμότητας των ατόμων με αναπηρία: διαθέτουν όλα εύχρηστη ράμπα, προκειμένου να μπορεί να μπαίνει αμαξίδιο στο λεωφορείο. Γιατί για εμάς δεν υπάρχουν πολίτες δύο κατηγοριών και θέλουμε να είμαστε απολύτως σίγουροι ότι όλοι οι πολίτες μπορούν να έχουν ισότιμη πρόσβαση στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς».
«Αυτή είναι η μόνο η αρχή. Ακολουθούν πολλά περισσότερα λεωφορεία αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, τα οποία σταδιακά θα αντικαταστήσουν όλο τον παλαιότερο στόλο και στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη», επισήμανε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
«Η σημαντική αυτή προμήθεια που ξεπέρασε τα 120 εκατομμύρια ευρώ δεν θα μπορούσε να γίνει χωρίς τη γενναιόδωρη χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
Αυτό το αυτοκόλλητο το οποίο βλέπετε, “Ελλάδα 2.0”, συμβολίζει με τον καλύτερο τρόπο ότι τα χρήματα, οι πόροι του Ταμείου Ανάκαμψης τελικά κατευθύνονται στην ίδια την κοινωνία. Και όταν μιλάμε, φυσικά, για Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, σε αυτούς που έχουν τις μεγαλύτερες και τις περισσότερες ανάγκες», ανέφερε επίσης ο Πρωθυπουργός.
Εκσυγχρονισμός και αναβάθμιση των στόλων λεωφορείων
Η ολοκληρωμένη προμήθεια 110 ηλεκτρικών λεωφορείων για τις ανάγκες της Θεσσαλονίκης και 140 για την εξυπηρέτηση της Αθήνας, όλα μήκους 12 μέτρων και με κάθε πρόνοια για ΑμεΑ, αποτελεί το πρώτο βήμα σε έναν ευρύτερο σχεδιασμό με στόχο τον εκσυγχρονισμό των αστικών μετακινήσεων με τα μέσα μαζικής μεταφοράς, δίνοντας παράλληλη έμφαση στη προστασία του περιβάλλοντος.
Με βάση τον προγραμματισμό που έχει ήδη εκπονηθεί, θα αποκτηθούν ακόμα 300 οχήματα που κινούνται με φυσικό αέριο, μήκους 12 έως 18 μέτρων, τα οποία αναμένεται να παραληφθούν σταδιακά έως τον Μάρτιο του 2025, ενώ με διαφορετικό διαγωνισμό θα εξασφαλιστούν επιπλέον 700 ηλεκτρικά λεωφορεία βραδείας και ταχείας φόρτισης, 50 λεωφορεία υδρογόνου, καθώς και τρόλεϊ για την περιοχή Αθηνών.
Στρατηγικός στόχος είναι η αντικατάσταση τουλάχιστον 1.300 παλιών οχημάτων με νέα λεωφορεία, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, έως το 2027, για την προώθηση βιώσιμης αστικής κινητικότητας.
Κατ’ αυτόν τον τρόπο, εξασφαλίζεται η ουσιαστική αναβάθμιση των ΜΜΜ στις μεγάλες πόλεις και ο μερικός εξηλεκτρισμός των συγκοινωνιών, με αποτέλεσμα να βελτιώνεται η καθημερινότητα των πολιτών αλλά και η εμπειρία των επισκεπτών.
Η απόκτηση των 250 ηλεκτρικών λεωφορείων που έχουν παραδοθεί στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη χρηματοδοτήθηκε με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
emvolimanea.blogspot.com