Δευτέρα 26 Απριλίου 2021

Αναβάθμιση των Οδικών Αξόνων Θεσσαλονίκη - Έδεσσα και Δράμα – Αμφίπολη.

Την αναβάθμιση δύο σημαντικών οδικών αξόνων στη Βόρεια Ελλάδα, του άξονα Θεσσαλονίκη - Έδεσσα και του άξονα Δράμα - Αμφίπολη, ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την επίσκεψή του στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Ο Πρωθυπουργός κατά την ομιλία του, μεταξύ άλλων, είπε:
Στις 7 Σεπτεμβρίου του 2019, από το βήμα της ΔΕΘ, έλεγα επί λέξει: «Ο δρόμος Δράμας-Αμφίπολης-Εγνατίας έχει μελετηθεί και δημοπρατείται εντός 18 μηνών. Για τον Θεσσαλονίκη-Έδεσσα, που δυστυχώς είναι πολύ πιο ανώριμος, θα ξεκινήσουν αμέσως οι σχετικές μελέτες από το Υπουργείο Υποδομών».
Όπως το υποσχέθηκα, 18 μήνες μετά είμαι ξανά στη Θεσσαλονίκη για την τελική ευθεία των δύο αυτών σημαντικών έργων. Πράγματι, παρά την αναστάτωση που έφερε η πανδημία, οι μελέτες για τον άξονα Θεσσαλονίκη-Έδεσσα, είναι πια έτοιμες.
Η Εγνατία Οδός, λοιπόν, η οδική ραχοκοκαλιά της Βόρειας Ελλάδας, σύντομα θα αποκτήσει δύο νέους κάθετους άξονες. Οι οποίοι μάλιστα, θα κατασκευαστούν με τη μέθοδο της σύμπραξης δημοσίου και ιδιωτικού τομέα. Ένα μη ανταποδοτικό ΣΔΙΤ, κάτι που τους απαλλάσσει από διόδια. Ενώ η δημοπράτησή τους, εκτός από τα τρία χρόνια της εκτιμώμενης κατασκευής, συμπεριλαμβάνει και την υποχρέωση του αναδόχου να συντηρεί τους δρόμους αυτούς, για 27 χρόνια.

Ο οδικός άξονας Θεσσαλονίκη – Έδεσσα

Το έργο αφορά στην αναβάθμιση του οδικού άξονα συνολικού μήκους περίπου 80 χλμ που σήμερα περιλαμβάνει τμήματα με ανεπαρκή διαμόρφωση, μεγάλες κατά μήκος κλίσεις, ανεπαρκείς οδικές διατομές, κακή ορατότητα, και πολύ συχνά διέρχεται μέσω πόλεων. Η περιοχή στην οποία θα εκτελεστεί το έργο εκτείνεται από το νομό Θεσσαλονίκης έως και το νομό Πέλλας. Στο έργο περιλαμβάνεται, επίσης, η συντήρηση και λειτουργία του συνολικού μήκους των 80 χλμ του οδικού άξονα για περίοδο 27 ετών που θα εκκινεί μετά την τριετή κατασκευαστική περίοδο του έργου.

Ο οδικός άξονας Δράμα – Αμφίπολη

Το έργο αφορά στην αναβάθμιση της Εθνικής Οδού Δράμας – Αμφίπολης, είτε με αποκατάσταση και διαπλάτυνση τμημάτων της υπάρχουσας οδού είτε με κατασκευή εντελώς νέων τμημάτων κατά μήκος του τμήματος από Παλιοκώμη σε Μαυρολεύκη, και από Μαυρολεύκη σε Δράμα συνολικού μήκους 43 χλμ. Συγκεκριμένα, η κύρια αρτηρία θα αναβαθμιστεί σε αυτοκινητόδρομο με αποκατάσταση της υπάρχουσας οδοποιίας για περίπου 13,5 χλμ και κατασκευή περίπου 29,5 χλμ νέων τμημάτων. Τα κύρια χαρακτηριστικά του έργου περιλαμβάνουν την αναβάθμιση της κύριας αρτηρίας, την κατασκευή δύο νέων τμημάτων και τη σύνδεση με τις υφιστάμενες οδούς με 9 κόμβους. Στη σύμβαση θα προβλέπεται η λειτουργία και συντήρηση του οδικού άξονα μήκους 43 χλμ, για περίοδο 27 ετών που θα εκκινεί μετά την τριετή κατασκευαστική περίοδο του έργου.

Γραμματεία Στρατηγικού Σχεδιασμού & Επικοινωνίας