Παρασκευή 6 Φεβρουαρίου 2015

Η επανάσταση του μάρκετινγκ

Αυτά που ξέραμε μέχρι χθες για την ανάπτυξη και την πρόοδο των μαρκών ανατρέπονται. Πρέπει να ξεφύγουμε από το παρελθόν για να πορευθούμε στο μέλλον.




του Μάρκου Φραγκουλόπουλου* 
Μετά τις ανατροπές που επιφέρει το Διαδίκτυο, όλα αλλάζουν για τους ανθρώπους του μάρκετινγκ

Στον πρόλογο του βιβλίου «In bound Marketing» των Brian Halligan και Dharmesh Shah, ο David Scottαναφέρει χαρακτηριστικά ότι τα τελευταία χρόνια ζούμε μια μεγάλη επανάσταση. 

Μία επανάσταση που αφορά τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι ενημερώνονται, βρίσκουν τα προϊόντα που επιθυμούν και επιλέγουν τις επιχειρήσεις με τις οποίες θέλουν να συνεργαστούν. 

Την μεγάλη αυτή επανάσταση έχει φέρει φυσικά το Ίντερνετ, όπου ο κάθε άνθρωπος, πριν πάρει οποιαδήποτε απόφαση, ψάχνει μέσα από τις μηχανές αναζήτησης όπως η Google, αλλά και από διάφορα κοινωνικά δίκτυα, τις κατάλληλες πληροφορίες προκειμένου να είναι σε θέση να πάρει τις βέλτιστες αποφάσεις. 

Ζούμε σε έναν νέο κόσμο, όπου εδραιωμένες θέσεις και πρακτικές ανατρέπονται. Αυτή είναι μία πραγματική επανάσταση. 

Εταιρείες που δεν διαθέτουν μεγάλο προϋπολογισμό μάρκετινγκ ή μεγάλες επενδύσεις για διαφήμιση, αλλά δημιουργούν εξαιρετικό περιεχόμενο στο δικό τους website, μπορούν να κερδίσουν πιο εύκολα την προσοχή και την εμπιστοσύνη μας. 

Είναι σαφές, ότι μετά από μια τέτοια επανάσταση, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο David Scott, έρχεται η ελευθερία! 

Για παράδειγμα, οι επιχειρήσεις απελευθερώνονται από την τυραννία των μεγάλων budgets, τα οποία ήταν και η προϋπόθεση για την αποτελεσματικότητα του μάρκετινγκ. 

Απελευθερώνονται από την ανάγκη να ενοχλούν συνεχώς και αδιαλείπτως την ζωή των υποψήφιων πελατών τους με βομβαρδισμό μηνυμάτων, χρησιμοποιώντας κάθε μέσον (interruption marketing). 

Επιλέγουν να έχουν στο Διαδίκτυο μοναδικό, χρήσιμο, αναλυτικό, αυθεντικό περιεχόμενο που το κοινό μπορεί να βρει οποιαδήποτε στιγμή, με δική του επιλογή, να το μελετήσει και να ανταποκριθεί. 

Μέσω των μηχανών αναζήτησης, οι οποίες αξιολογούν με ιδιαίτερα θετικό τρόπο τέτοιου είδους περιεχόμενο, οι υποψήφιοι πελάτες βρίσκουν οι ίδιοι τις μάρκες που κάνουν την διαφορά σε κάθε ανάγκη που έχουν, οποιαδήποτε στιγμή της ζωής τους. 

Μετά από κάθε επανάσταση γνωρίζουμε ότι οι κανόνες αλλάζουν. Αυτό ακριβώς γίνεται και σήμερα. Αυτό που ξέραμε μέχρι χθες για την ανάπτυξη και την πρόοδο των μαρκών, ανατρέπεται και πρέπει να «ξεμάθουμε» από τις πρακτικές εκείνες οι οποίες λειτουργούσαν αποτελεσματικά στο παρελθόν.

Μία νέα, πιο προκλητική περίοδος για το μάρκετινγκ και τις επιχειρήσεις έχει ξεκινήσει. Ας την αξιοποιήσουμε για το καλό όλων. Το ευχάριστο είναι, όπως λέει και ο David Scott, ότι σήμερα όλοι το μπορούμε.

* Πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής του Ελληνικού Ινστιτούτου Μάρκετινγκ της ΕΕΔΕ

EBR