Πέμπτη 22 Ιανουαρίου 2015

ΘΑΛΑΣΣΙΑ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑ Επιστρέφει με τέσσερα πλοία και διευρυμένο ωράριο

Νωρίτερα από το καλοκαίρι, με νέες στάσεις και περισσότερα δρομολόγια αναμένεται να λειτουργήσει φέτος η θαλάσσια αστική συγκοινωνία από τη Θεσσαλονίκη προς τους Νέους Επιβάτες ή την Αγία Τριάδα και αντίστροφα. Φέτος μάλιστα τα πλοία θα είναι τέσσερα, με στόχο το ένα να καλύπτει τις ανάγκες μετακίνησης των εργαζομένων από και προς τη Θεσσαλονίκη.

ΤΗΣ ΦΑΝΗΣ ΣΟΒΙΤΣΛΗ
fanisovi@gmail.com
Τα πλοία θα ξεκινούν από το δήμο Θερμαϊκού, ο οποίος πέρυσι αποτέλεσε το βασικότερο προορισμό για τους Θεσσαλονικείς και τους επισκέπτες. Σύμφωνα με το δήμαρχο Θερμαϊκού Γιάννη Μαυρομάτη η θαλάσσια αστική συγκοινωνία, παρότι λειτούργησε πιλοτικά, εξυπηρέτησε πολλούς πολίτες που θέλησαν να επισκεφθούν την περιοχή. Ωστόσο δεν κάλυψε, όπως αρχικά είχε προγραμματιστεί, τις ανάγκες των εργαζομένων, καθώς τα δρομολόγια δεν ξεκινούσαν νωρίς το πρωί από το Θερμαϊκό προς τη Θεσσαλονίκη.
Γι’ αυτό, όπως είπε ο κ. Μαυρομάτης, φέτος έπειτα από συμφωνία που έγινε με τον πλοιοκτήτη η θαλάσσια συγκοινωνία θα ενισχυθεί με ακόμη δύο πλοία. Επιπλέον θα διευρυνθεί το ωράριο τόσο το πρωί όσο και το βράδυ, ενώ θα προστεθεί και μία νέα στάση στην Αγία Τριάδα. “Θαλάσσια αστική συγκοινωνία χωρίς το δήμο Θερμαϊκού δεν μπορεί να υπάρξει, γι’ αυτό και ζητήσαμε από την πλοιοκτήτρια εταιρεία να προσθέσει πλοία για τη μετακίνηση και των πολιτών που κατεβαίνουν στη Θεσσαλονίκη για δουλειά. Επίσης συμφωνήσαμε τη διεύρυνση του ωραρίου, καθώς πέρυσι υπήρξε μεγάλη ζήτηση”, τόνισε ο δήμαρχος Θερμαϊκού.

ΣΤΟΧΟΣ Η ΑΥΞΗΣΗ ΤΩΝ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ
Η τουριστική κίνηση πέρυσι το καλοκαίρι σε Θερμαϊκό, Μηχανιώνα και Επανομή σημείωσε μεγάλη αύξηση, γεγονός στο οποίο σύμφωνα με το δήμαρχο συνέβαλε η λειτουργία της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας. Ανέφερε ότι οι επιβάτες ξεπέρασαν τους 30.000 μέσα στο δίμηνο Ιουλίου και Αυγούστου, ενώ αυξημένος κατά 50% ήταν ο τζίρος των καταστημάτων (καφέ-μπαρ και εστιατόρια) που δραστηριοποιούνται στην περιοχή. “Φέτος στοχεύουμε να αυξήσουμε τις αφίξεις επισκεπτών προς τις παραθαλάσσιες περιοχές του Θερμαϊκού και αυτό θεωρούμε ότι είναι εφικτό λόγω της αύξησης των πλοίων και των δρομολογίων”, σημείωσε ο κ. Μαυρομάτης.
Τα δύο καραβάκια “Κωνσταντής” και “Άγιος Γεώργιος” της κοινοπραξίας “Thessaloniki Waterways” εκτελούσαν δρομολόγια για τέσσερις μήνες -έως τα τέλη Σεπτεμβρίου- μεταφέροντας περισσότερους από 40.000 επιβάτες στις ανατολικές ακτές της πόλης.
Σύμφωνα με την κοινοπραξία ο απολογισμός είναι θετικός, αλλά έδειξε ότι οι πολίτες μετακινήθηκαν με τα πλοία μόνον για τουριστικό σκοπό και όχι για την εργασία τους, παρότι στόχος ήταν να μεταφερθούν από την Περαία στη Θεσσαλονίκη όσοι χρησιμοποιούν αυτοκίνητο, για να πάνε στη δουλειά τους. Αποτρεπτικά λειτούργησε το ακριβό εισιτήριο -κόστιζε 2,5 ευρώ- αν και για τα έξοδα του πλοίου ήταν χαμηλό.