Τετάρτη 31 Δεκεμβρίου 2014

“Αγαπημένε μου, Αϊ-Βασίλη…”

Ένας… θησαυρός από γράμματα γεμάτα όνειρα, ελπίδες και επιθυμίες καταφτάνει κάθε χρόνο, τις γιορτινές αυτές ημέρες, στα Ελληνικά Ταχυδρομεία (ΕΛ.ΤΑ.).

Της Νικολέττας Μπούκα
nikolettabouka@yahoo.gr
Αποστολείς είναι παιδιά κάθε ηλικίας και παραλήπτης ο αγαπημένος τους άγιος, ο καλοσυνάτος γέροντας με τη ζεστή αγκαλιά, το μεγάλο χαμόγελο και τον τεράστιο σάκο με τα δώρα: ο Αϊ-Βασίλης.
Οι λιλιπούτειοι θαυμαστές του αποτυπώνουν στο χαρτί, είτε μόνοι τους είτε με τη βοήθεια των γονιών ή των παππούδων τους, τις κρυφές επιθυμίες τους για το δώρο που θα ήθελαν να τους φέρει, μην ξεχνώντας ταυτόχρονα να του υπενθυμίσουν πού θα βρίσκονται και δίνοντάς του οδηγίες για να βρει το σπίτι τους. Μια κούκλα, ένα καράβι, ένας σούπερ ήρωας, αλλά και δουλειά για τους γονείς τους, ειρήνη στον κόσμο και ευτυχία για όλα τα παιδιά του πλανήτη είναι μερικά από τα… δώρα που ζητούν τα Ελληνόπουλα.
“Κάθε χρόνο, παρά τις δυσκολίες, τα παιδιά πάντα ζητούν στα γράμματά τους ένα δώρο για τα ίδια και για τα μικρότερα αδερφάκια τους. Κι αυτή είναι η θετική πλευρά της ζωής που αναδύεται απ’ αυτά που γράφουν κι όχι η θλίψη. Φυσικά, υπάρχουν κι εκείνα που ζητούν μια δουλειά για τον μπαμπά τους ή να μην γίνονται πόλεμοι, αλλά η πλειοψηφία ζητάει ένα δώρο”, επισημαίνουν στη “Μ” οι υπεύθυνοι του Τμήματος Δημοσίων Σχέσεων των ΕΛ.ΤΑ.
Παράλληλα, αναφέρουν ότι γράφουν κι ευχές στον Αϊ-Βασίλη, κάνουν πολύχρωμα γράμματα ή ζωγραφιές, ενώ του στέλνουν και μικρά δωράκια, ακόμη και… μελομακάρονα. Όσον αφορά τη διεύθυνση του Αϊ-Βασίλη, αυτή ποικίλλει, καθώς τα παιδιά γράφουν διάφορα μέρη, όπως Βόρειος Πόλος, Καισαρεία, σύννεφα ή παράδεισος.
Τα γράμματα που ρίχνουν τα παιδιά στα ειδικά κόκκινα γραμματοκιβώτια που στήνονται τις γιορτινές ημέρες έξω από τα ταχυδρομεία όλης της χώρας συλλέγονται, φθάνουν στο κέντρο διαλογής και στη συνέχεια καταλήγουν στο αρμόδιο τμήμα των ΕΛ.ΤΑ. Εκεί αναλαμβάνουν δουλειά οι εθελοντές εργαζόμενοι, οι οποίοι διαβάζουν τα γράμματα των παιδιών, προσπαθώντας να απαντήσουν στα περισσότερα, αν όχι σε όλα (πράγμα δύσκολο).
“Στις απαντήσεις μας στέλνουμε μια καρτούλα με ευχές κι ένα μικρό φιλοτελικό δωράκι, όπως έναν εορταστικό φάκελο ή ένα ξεχωριστό γραμματόσημο”, εξηγούν οι αρμόδιοι και εκτιμούν ότι φέτος τα γράμματα στον Αϊ-Βασίλη θα φτάσουν τις 80.000 - 100.000 πανελλαδικά.
Εντύπωση, πάντως, προκαλεί το γεγονός ότι γράμμα στον άγιο γράφουν και ενήλικες, για τους οποίους αυτό λειτουργεί ψυχοθεραπευτικά. Άλλοι γράφουν μια απλή ευχή κι άλλοι εξομολογούνται τη μοναξιά τους ή τη θλίψη για την απώλεια του συντρόφου τους.

Θησαυρός 20 ετών
Αυτός ο μοναδικός θησαυρός από γράμματα σταλμένα στον Αϊ-Βασίλη τα τελευταία 20 και πλέον χρόνια συγκεντρώθηκαν με αγάπη και ιδιαίτερη φροντίδα σε ένα μοναδικό λεύκωμα, που κυκλοφόρησε από τα ΕΛ.ΤΑ. για να ταξιδέψει μικρούς και μεγάλους στην αγνότητα της παιδικής ψυχής. Ταυτόχρονα, κυκλοφόρησε και δεύτερο λεύκωμα με γράμματα παιδιών από τη Σάμο, που μαρτυρά τους πόθους και τις προσδοκίες των πιτσιρικάδων για το πολυπόθητο δώρο.
Τι έχουν γράψει, όμως, τα παιδιά στον Αϊ-Βασίλη όλα αυτά τα χρόνια; Τι του έχουν ζητήσει και τι οδηγίες τού δίνουν, για να βρει το σπίτι τους;
- “Θέλω μια μεγάλη χάρη. Το βράδυ, στην προσευχή σου να παρακαλέσεις τον Θεούλη να μου χαρίσει ένα αδελφάκι, γιατί νιώθω τόσο μόνη. Εγώ προσεύχομαι, αλλά τίποτα. Μήπως η δική σου προσευχούλα ακουστεί. Σ’ αγαπώ πολύ και σ’ ευχαριστώ που υπάρχεις”.
- “Ήμουν καλό παιδάκι αλλά όχι και αγγελούδι. Μην με αδικήσεις και δεν μου φέρεις δώρο. Θα κλαίω 2 μέρες”.
- “Φέτος δεν ήμουν τόσο καλό παιδί. Από σένα θέλω να υπάρχει ειρήνη κι ευτυχία σε όλο τον κόσμο. Για μένα θέλω ένα άρωμα (με απαλή μυρωδιά), ένα κολιέ από κρύσταλλο και χάντρες για τα νύχια. Ξέρω πως είναι πολλά. Αν μπορείς να μου τα φέρεις”.
- “Σήμερα έμαθα τη διεύθυνσή σου και αποφάσισα να σου στείλω το γράμμα μου, κατευθείαν στο σπίτι σου. Δώρο; Εδώ σε θέλω κάβουρα! Λοιπόν, Αϊ-Βασίλη μου, το καλύτερο δώρο για εμάς τα παιδιά είναι η ειρήνη! Κατά βάθος. Όμως, όλα θέλουμε ένα δώρο. Ό,τι και να είναι! Εγώ λοιπόν, φέτος, Αϊ-Βασίλη, θα ήθελα να μου φέρεις ένα ωραίο λογοτεχνικό βιβλίο, με πολλές σελίδες και πολλά μυστήρια που δεν πρέπει να μείνουν ανεξιχνίαστα. Αλλά και να μη μου στείλεις τίποτα δεν θα παρεξηγηθώ, φτάνει να μην αποκλειστούμε στην Καβάλα και δεν πάμε στο Νευροκόπι!”.
- “Που είσαι, ρε κούκλε; Τι έγινε, ρε φίλε; Θα μου φέρεις τίποτα φέτος. Δεν θέλω τίποτα φοβερό. Ε… μόνο ένα 500 €”.
- “Να σου πω κάτι: Εκείνα τα ωραία γράμματα που έβλεπες στα γράμματα που σου έστελνα όταν ήμουν 4 χρονών δεν ήταν δικά μου, ήταν της μαμάς μου”.
- “Μόλις μπαίνεις στο στενό, βλέπεις απέναντι το ροζ σπίτι. Από αριστερά δεύτερη πόρτα και χτυπάς το κουδούνι που είναι γραμμένα τα γράμματα με κόκκινο χρώμα. Μόλις μπεις, ανεβαίνεις και φτάνεις στην τρίτη πόρτα. Εκεί είναι το σπίτι μου”.
- “Το σπίτι είναι πιλοτή και από κάτω εμείς μένουμε στο αριστερό μπροστινό διαμέρισμα και μπροστά είναι ένα μεγάλο δέντρο”.
- “Επειδή έχουμε καλοριφέρ και δεν θα χωρέσεις να μπεις, πάρκαρε το έλκηθρό σου πάνω στο γκαράζ του συνεργείου. Τα κλειδιά βάλ’ τα μέσα στην κάλτσα που θα έχω βάλει στην πόρτα μου”.
- “Αν δεν βρεις το στενό που μένω, πάρε με τηλέφωνο”.
- “Επίσης να μπεις και από το μπαλκόνι, εκεί θα έχουμε βάλει 10 καρότα για τους ταράνδους σου και άλλα 10 κουλούρια για σένα”.
- “Αϊ-Βασίλη, άμα τύχει και δεν δουλεύει το ασανσέρ, ανέβα με τις σκάλες”.