Παρασκευή 3 Οκτωβρίου 2014

Ηλεκτροκίνηση με φόρτιση από φωτοβολταϊκά στην Ελλάδα

Η ηλεκτροκίνηση αποτελεί ένα νέο, πολύ σημαντικό τομέα της Ευρωπαϊκής Οικονομίας η ταχεία ανάπτυξη του οποίου μπορεί να συμβάλλει στη δημιουργία πολύ μεγάλου αριθμού νέων βιώσιμων θέσεων εργασίας, στην αύξηση του Εθνικού Εισοδήματος κλπ στην Ελλάδα και στην Ευρώπη και στην αποτελεσματική αντιμετώπιση της Κλιματικής Αλλαγής.

Η Ελλάδα ειδικότερα πρέπει να προετοιμασθεί έγκαιρα ώστε να δημιουργηθούν οι κατάλληλες υποδομές φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτωνκλπ, πολιτική που προϋποθέτει τη στενή συνεργασία όλων των ενδιαφερομένων μερών (Πολιτεία, θεσμικοί φορείς, Τοπική Αυτοδιοίκηση, επιχειρήσεις, κλπ).

Για τις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις ηλεκτρικής ενέργειας η ηλεκτροκίνηση αποτελεί μια «μεγάλη πρόκληση», καθώς η ταχεία διεύρυνση του αριθμού ηλεκτρικών αυτοκινήτων δημιουργεί νέες ανάγκες και επιχειρηματικές ευκαιρίες για αύξηση της προσφοράς ηλεκτρικής ενέργειας, ανάπτυξη «έξυπνων δικτύων», μεγαλύτερη αξιοποίηση των ΑΠΕ κλπ.

Αυτά ήσαν μερικά από τα πρώτα συμπεράσματα που προέκυψαν κατά την πρώτη ενότητα εργασιών του «Διεθνούς Συνεδρίου για την Ηλεκτροκίνηση: Το Πρόγραμμα Green eMotion» που διοργανώνει η ΔΕΗ σήμερα στο Ζάππειο Μέγαρο και είναι υπό την Αιγίδα του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής.

—Πιλοτικά στην Κοζάνη

Στο πλαίσιο της συμμετοχής της στο Πρόγραμμα Green eMotion η ΔΕΗ προχώρησε σε εφαρμογή της ηλεκτροκίνησης με φόρτιση σε δημόσιους χώρους στην Κοζάνη όπου έχουν εγκατασταθεί οκτώ σταθμοί, ενώ επτά ακόμα εγκαθίστανται στην Αθήνα.

Μάλιστα το πιλοτικό αυτό έργο ηλεκτροκίνησης που εφαρμόζεται στην Ελλάδα είναι ένα από τα δύο που υλοποιούνται στην Ευρώπη με το δεύτερο να πραγματοποιείται στη Βουδαπέστη.

Η Επιχείρηση είναι ένας από τους 43 σημαντικούς εταίρους που συμμετέχουν στο Πρόγραμμα Green eMotion, από τους τομείς της βιομηχανίας ηλεκτρολογικού εξοπλισμού και πληροφορικής, των κατασκευαστών ηλεκτρικών οχημάτων, ευρωπαϊκών μεγαλουπόλεων και ακαδημαϊκών κέντρων.

Στο πλαίσιο του Προγράμματος πραγματοποιούνται συνεχώς έρευνες και επιδείξεις, με στόχο τη δημιουργία ενός κοινά αποδεκτού και φιλικού για τους χρήστες πλαισίου για την ανάπτυξη της Ηλεκτροκίνησης, το οποίο θα συνδυάζει την ταχεία προσαρμογή με διαφορετικά συστήματα και αναπτυσσόμενες τεχνικές λύσεις με τη δημιουργία ενός βιώσιμου επιχειρηματικού περιβάλλοντος.

—Τα οφέλη και οι προοπτικές της ηλεκτροκίνησης

Ταα φορτία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων λόγω της μορφής τους και της δυνατότητας διαχείρισής τους δίνουν μια σημαντική ευκαιρία για τη μεγαλύτερη και πιο ασφαλή διείσδυση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στα ηλεκτρικά συστήματα. Αυτό αποτελεί ένα στοιχείο της ηλεκτροκίνησης που επιβάλλει τον εκσυγχρονισμό των δικτύων και την ευρεία εφαρμογή των smartgrids.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΔΕΗ, Αρθούρο Ζερβό “μέσω των κατάλληλων πολιτικών θα μπορούσε ένα μεγάλο μέρος της αυξανόμενης παραγωγής από ΑΠΕ να απορροφάται για την κάλυψη των αναγκών της Ηλεκτροκίνησης” και στο πλαίσιο αυτό η ΔΕΗ “έχει αναλάβει
να εφαρμόσει την έξυπνη φόρτιση συνδεδεμένη με την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταϊκά συστήματα“.

Από την πλευρά του, ο υπουργός Περιβάλλοντος Γιάννης Μανιάτης υπογράμμισε ότι “ο τομέας των ηλεκτρικών οχημάτων (Η/Ο) είναι ένας αναδυόμενος τομέας, ο οποίος μπορεί, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, να δημιουργήσει έως και 700.000 νέες θέσεις εργασίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση τα επόμενα 10 χρόνια. Από αυτές τις θέσεις εργασίας, τεκμηριωμένα η Ελλάδα μπορεί να δημιουργήσει τουλάχιστον τις 7.000“.

Αναφέρθηκε επίσης “στην πρόσφατη κατάθεση και ψήφιση της νομοθετικής διάταξης που προωθήσαμε και η οποία ρυθμίζει θέματα προδιαγραφών για τη λειτουργία των υποδομών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων” και ανακοίνωσε ότι “βρισκόμαστε στο στάδιο του σχεδιασμού και της διασφάλισης της χρηματοδότησης ενός πιλοτικού δικτύου ηλεκτρικής κινητικότητας στην Ελλάδα”.

Τέλος, ο υπουργός συνέδεσε την ηλεκτροκίνηση με την επίτευξη των κλιματικών στόχων της χώρας, την περιβαλλοντική μέριμνα και την αναπτυξιακή δυναμική.

econews