Σε ενημερωτική συγκέντρωση στην Καμάρα σήμερα το μεσημέρι καλεί τους πολίτες η κίνηση “Συντονισμός συλλογικοτήτων ενάντια στις αυξήσεις του ΟΑΣΘ”, ενώ προγραμματίζει παρεμβάσεις όλη την ημέρα εντός των αστικών λεωφορείων. Στόχος της δράσης είναι να διευρυνθεί όσο το δυνατόν περισσότερο το μέτωπο διεκδίκησης του αιτήματος για απόσυρση των αυξήσεων των εισιτηρίων του ΟΑΣΘ που ισχύουν από την 1η Οκτωβρίου.
Του Φώτη Κουτσαμπάρη
Στα κεντρικά αιτήματα του “Συντονισμού” περιλαμβάνονται επίσης οι δωρεάν μετακινήσεις ανέργων, μαθητών, φοιτητών, ευπαθών κοινωνικών ομάδων και η λειτουργία δημόσιου, φθηνού και ποιοτικού φορέα μαζικών μεταφορών. “Την ίδια περίοδο (2009-2014) που η κοινωνική πλειοψηφία βλέπει το εισόδημά της να συρρικνώνεται, ο ΟΑΣΘ έχει προχωρήσει σε διπλασιασμό του εισιτηρίου (από 0,5 το 2009 σε 1 ευρώ το 2014)! Οι αυξήσεις αυτές μάλιστα δεν θα έχουν κανένα θετικό αντίκτυπο στη ποιότητα των μετακινήσεων - αντιθέτως, τα δρομολόγια προβλέπεται να μειωθούν ενώ τα δρομολόγια μετά τις 12 τα μεσάνυχτα έχουν ήδη σταματήσει, με αποτέλεσμα μια πόλη περισσότερων του ενός εκατομμυρίου κατοίκων να μένει το βράδυ χωρίς συγκοινωνία”, υπογραμμίζεται σε ψήφισμα συνέλευσης που εξέδωσε χθες η κίνηση. Την ερχόμενη Τρίτη 7 Οκτωβρίου, στις 7 το βράδυ, στο Εργατικό Κέντρο Θεσσαλονίκης, θα γίνει νέα συνέλευση του “Συντονισμού” ώστε να προγραμματιστούν οι επόμενες δράσεις.
ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ ΕΝΤΟΣ
Ο ΟΑΣΘ με χθεσινή του ανακοίνωση απαντά στις διαμαρτυρίες των επιβατών σχετικά με τη λειτουργία των μηχανημάτων αυτόματης έκδοσης εισιτηρίων εντός των λεωφορείων, που παρέχουν τα εισιτήρια κατά 10 λεπτά ακριβότερα ενώ δεν δίνουν ρέστα. Ο Οργανισμός υποστηρίζει ότι τα μηχανήματα λειτουργούν εδώ και 36 χρόνια και αναβαθμίζονται σε τακτά χρονικά διαστήματα και ότι “είναι γνωστό σε όλους τους επιβάτες ότι δεν έχουν τη δυνατότητα να επιστρέψουν χρήματα. Θα θέλαμε να τονίσουμε ότι σε καμία χώρα της Ευρώπης τα εκδοτικά μηχανήματα εντός των λεωφορείων δεν επιστρέφουν χρήματα”. Επίσης, ο ΟΑΣΘ αναφέρει ότι με υπουργικές αποφάσεις από το 2003 προβλέπεται η επιβάρυνση των 10 λεπτών εντός των λεωφορείων και ότι “η προσαύξηση αυτή είναι η μικρότερη σε σχέση με αντίστοιχους συγκοινωνιακούς φορείς σε ολόκληρη την Ελλάδα. Ενδεικτικά, αναφέρουμε ότι στην Πάτρα, την Καβάλα και τον Βόλο υπάρχει προσαύξηση 0,40 ευρώ στο εισιτήριο όταν αυτό πωλείται εντός των λεωφορείων”.
Το ζήτημα της προσαύξησης των 10 λεπτών και το γεγονός ότι τα μηχανήματα δεν δίνουν ρέστα ανέδειξε με ρεπορτάζ η “Μ” πριν τεσσεράσιμι χρόνια (5-2-2010). Το επιπλέον κέρδος του Οργανισμού από την έκδοση των εισιτηρίων εντός των λεωφορείων υπολογίζεται, σύμφωνα με εκείνο το ρεπορτάζ, περί τις 900.000 ευρώ, ενώ ανυπολόγιστο είναι το κέρδος της μη επιστροφής ρέστων. Ο αντιπρόεδρος του ΟΑΣΘ είχε δεσμευτεί για την αντικατάσταση των μηχανημάτων, κάτι που δεν έγινε μέχρι σήμερα. Πάντως η μη επιστροφή ρέστων “δεν ωφελεί τους μετόχους του ΟΑΣΘ, όπως παραπλανητικά αναφέρεται σε δημοσιεύματα, αλλά το ελληνικό δημόσιο, λόγω μείωσης της αντισταθμιστικής καταβολής (επιδότησης του εισιτηρίου), και κατ’ επέκταση τον έλληνα πολίτη”, απάντησε χθες ο ΟΑΣΘ.