Προκαταρκτική έρευνα, μετά από μηνύσεις κατόχων θυρίδων σε υποκατάστημα της Εθνικής Τράπεζας, βρίσκεται σε εξέλιξη στη Θεσσαλονίκη - Τι υποστηρίζει η Εθνική Τράπεζα.
Πολύτιμα αντικείμενα, κυρίως χρυσά κοσμήματα και λίρες, αλλά και χρήματα, χάθηκαν μέσα από θυρίδες ασφαλείας κεντρικού υποκαταστήματος της Εθνικής Τράπεζας, στη Θεσσαλονίκη, όπως κατήγγειλαν οι ιδιοκτήτες τους, με μηνύσεις που υπέβαλαν στην Αστυνομία.
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της Voria.gr, η ποινική διερεύνηση της υπόθεσης βρίσκεται σε εξέλιξη, ύστερα από εισαγγελική παραγγελία για τη διενέργεια περαιτέρω έρευνας από το τμήμα Εγκλημάτων κατά Ιδιοκτησίας της Ασφάλειας Θεσσαλονίκης.
Τέλη του 2013, υποβλήθηκαν τρεις μηνύσεις σε δύο διαφορετικά αστυνομικά τμήματα από ανθρώπους που διαπίστωσαν ότι έλειπαν τιμαλφή, χρυσαφικά και χρήματα από τις θυρίδες που διατηρούσαν στο ίδιο υποκατάστημα της Εθνικής Τράπεζας, επί της οδού Ι. Δραγούμη, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης.
Σύμφωνα με πληροφορίες της Voria.gr, oι μηνύσεις διαβιβάστηκαν στην Εισαγγελία Πρωτοδικών που παρήγγειλε αρχικά σε πταισματοδίκη την προκαταρκτική εξέταση, για τη λήψη μαρτυρικών καταθέσεων και τη συσχέτιση των δικογραφιών.
Το περασμένο καλοκαίρι, με εισαγγελική παραγγελία οι δικογραφίες επέστρεψαν στην αστυνομία για περαιτέρω έρευνα.
Η προκαταρκτική εξέταση ανατέθηκε στο τμήμα Εγκλημάτων κατά Ιδιοκτησίας της Διεύθυνσης Ασφαλείας Θεσσαλονίκης που καλείται να διακριβώσει αν αφαιρέθηκαν αντικείμενα και ποια είναι αυτά, από ποιες θυρίδες της τράπεζας και αν στοιχειοθετούνται αδικήματα, έτσι ώστε να προσωποποιήσει-ταυτοποιήσει το δράστη ή τους δράστες. Ο κύκλος των υπόπτων είναι περιορισμένος, καθώς στις θυρίδες έχουν πρόσβαση συγκεκριμένοι υπάλληλοι της τράπεζας.
Τι απαντά η Εθνική Τράπεζα
Η Voria.gr επικοινώνησε για την εν λόγω υπόθεση με τη διοίκηση της Εθνικής Τράπεζας. Μέσω του εκπροσώπου Τύπου της κ. Σπυρόπουλου η Εθνική Τράπεζα δηλώνει ότι δεν μπορεί να επιβεβαιώσει ή να διαψεύσει την έρευνα.
«Ακόμη και να έχουν γίνει μηνύσεις, η τράπεζα δεν μπορεί να τις επιβεβαιώσει ή να τις διαψεύσει λόγω των προσωπικών δεδομένων. Επίσης, και πάλι λόγω προσωπικών δεδομένων δεν μπορεί να γίνει εσωτερική έρευνα», τονίζει στη Voria.gr ο κ. Σπυρόπουλος. Σε κάθε περίπτωση, επισημαίνει ότι η Εθνική Τράπεζα δε γνωρίζει τι υπάρχει μέσα στις θυρίδες, καθώς δεν καταγράφει τα αντικείμενα. Επιπλέον, ο χώρος των θυρίδων δεν βιντεοσκοπείται.
Όπως υπογραμμίζει, ούτε υπάλληλος της τράπεζας μπορεί να ανοίξει μόνος του τη θυρίδα, ούτε μόνος του ο πελάτης. «Η διαδικασία που ακολουθείται είναι συγκεκριμένη: Ο κάθε πελάτης παίρνει δύο κλειδιά για τη θυρίδα του, ενώ ένα κλειδί έχει η τράπεζα. Όταν κάποιος πελάτης θέλει να ανοίξει τη θυρίδα, ο υπάλληλος ελέγχει τα στοιχεία της ταυτότητάς του και στη συνέχεια πηγαίνουν μαζί στις θυρίδες. Για να ανοίξει η θυρίδα απαιτούνται και τα δύο κλειδιά, της τράπεζας και του πελάτη. Αφού τοποθετήσει το κλειδί ο υπάλληλος της τράπεζας αποχωρεί και στη συνέχεια ο κάτοχος της θυρίδας ανοίγει και με το δικό του κλειδί τη θυρίδα. Αν ο πελάτης χάσει τα κλειδιά, μπορεί να έχει πρόσβαση στη θυρίδα μόνο με συμβολαιογράφο και κλειδαρά. Σε περίπτωση που ο κάτοχος της θυρίδας αποβιώσει, η θυρίδα ανοίγει μετά από πέντε χρόνια πάλι παρουσία συμβολαιογράφου και αφού γίνει αίτηση για δικαστική συνδρομή», εξηγεί ο κ. Σπυρόπουλος.
Πηγή: voria.gr