Τετάρτη 14 Μαΐου 2014

Προχωρούν τα 3 έργα στην Δυτική Περιφερειακή Θεσσαλονίκης

Τρέχουν τα έργα στα 3 έργα για την μετατροπή της Δυτικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης σε κλειστό αυτοκινητόδρομο. Οι εργολάβοι τρέχουν να προλάβουν τις σφιχτές χρονικές προθεσμίες που απαιτούν μέχρι τα τέλη του 2015 να έχουν όλα ολοκληρωθεί.

Το πρόβλημα που υπάρχει στα έργα είναι πως γίνονται σε ένα "ζωντανό" δρόμο που εν πολλοίς διαχειρίζεται ένα μεγάλο τμήμα της καθημερινής κίνησης της πόλης αλλά ευτυχώς μέχρι σήμερα οι καθυστερήσεις είναι περιορισμένες. 

Στο σύνολο των 3 έργων από τον Ανισόπεδο Κόμβο στην Λαχαναγορά (στην συμβολή με τον ΠΑΘΕ) μέχρι τον Ανισόπεδο Κόμβο του Παπαγεωργίου κατασκευάζονται έξι νέοι ανισόπεδοι κόμβοι σε μήκος 8 χιλιομέτρων. Το τρία έργα είναι :

-Κατασκευή του ανισόπεδου κόμβου 16: Ο ΑΚ16 είναι ένας πολυώροφος κόμβος και σήμερα κατασκευάζονται εννέα γέφυρες, οι τρεις στη διασταύρωση του ΠΑΘΕ με την εσωτερική περιφερειακή, η μία πάνω από την εσωτερική περιφερειακή (επί της οδού Πόντου, διπλής κυκλοφορίας) και οι υπόλοιπες πέντε πάνω από το σωληνοδιάδρομο των ΕΛΠΕ. Το κόστος του έργου είναι 89,5 εκατ. ευρώ. Η ολοκλήρωση του τοποθετείται στα τέλη του 2015.

-Α/Κ16- Α/Κ ΜΑΙΝΔΡΟΥ (ΕΥΟΣΜΟΣ):Το δεύτερο έργο έχει μήκος 3,2 χιλιομέτρα. Περιλαμβάνει την ανισοπεδοποίηση έξι υφιστάμενων κόμβων, μία άνω διάβαση και τέσσερις πεζογέφυρες. Οι κόμβοι είναι: 1) 3ης Σεπτεμβρίου και Βέμπο (Ελευθέρια). 2) Μαιάνδρου (Εύοσμος). 3) Μακρυγιάννη (Ηλιούπολη). 4) Λαγκαδά - Σταυρουπόλεως. 5) Κ14 25ης Μαρτίου (Πολίχνη). 6) Κυκλοφοριακή αναμόρφωση κόμβου Μοναστηρίου.

Με την ολοκλήρωση του στα τέλη του 2015 η σημερινή εικόνα των ακινητοποιημένων αυτοκινήτων θα εκλείψει. Το κόστος του έργου είναι 40,6εκ.ευρώ.

-Α/Κ ΜΑΙΑΝΔΡΟΥ- Α/Κ ΕΥΚΑΡΠΙΑΣ: Το τρίτο έργο έχει μήκος 5 χιλιομέτρων. Στις εργασίες περιλαμβάνονται η κατασκευή δύο νέων ανισόπεδων κόμβων (Κ14 25ης Μαρτίου και Α/Κ Μακρυγιάννη), η αναβάθμιση του ΑΚ Λαγκαδά, η αντικατάσταση στηθαίων ασφαλείας, της κεντρικής νησίδας (βάσει νέων προδιαγραφών) και του ασφαλτοτάπητα σε όλο το μήκος του τμήματος, καθώς και παρεμβάσεις στο παράπλευρο και τοπικό δίκτυο.

Το έργο έχει κόστος 41,43 εκατ. ευρώ και η ολοκλήρωση προβλέπεται στα τέλη τυ 2015.

Το ποσοστό προόδου αυτή την εποχή κυμαίνεται περίπου στο 30% για το πρώτο έργο και στο 20% για τα υπόλοιπα δύο. Συνολικά στα 3 έργα απασχολούνται περίπου 800 εργαζόμενοι.

ypodomes.com