Έξι κάμερες ελέγχου τήρησης της νομιμότητας στις νέες λεωφορειολωρίδες της Θεσσαλονίκης αποφάσισε να λειτουργήσει το Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΣΑΣΘ), σε συνεργασία με τον ΟΑΣΘ και τη Διεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης, προκειμένου να αντιμετωπίσει το εκτεταμένο φαινόμενο της αυθαίρετης κατάληψης των λωρίδων αποκλειστικής κίνησης αστικών λεωφορείων.
Το ΣΑΣΘ είχε συστήσει ομάδα εργασίας, με πρόεδρο τον αστυνομικό διευθυντή Θεόδωρο Τυριακίδη, και έπειτα από αυτοψίες στις οδούς Αγγελάκη, Γεωργίου Παπανδρέου (Ανθέων), Αλ. Παπαναστασίου και λ. Στρατού, αποφάνθηκε ότι το πρόβλημα των παράνομων σταθμεύσεων και στάσεων, της παράνομης διέλευσης και της καταστρατήγησης της απαγόρευσης κυκλοφορίας εντός των λεωφορειολωρίδων είναι εκτεταμένο. Έτσι, εισηγήθηκε στον πρόεδρο του ΣΑΣΘ Γιάννη Παλαιστή την τοποθέτηση “ηλεκτρονικών συστημάτων καταγραφής του ΚΟΚ” σε συγκεκριμένα σημεία των παραπάνω δρόμων.
Όπως τόνισε ο κ. Παλαιστής, “εγκρίναμε την εισήγηση της επιτροπής, που ήρθε μετά και το σχετικό αίτημα του ΟΑΣΘ. Άλλωστε, πήραμε την πρωτοβουλία να τη συστήσουμε, ακριβώς επειδή είχαμε διαπιστώσει πόσο έντονο είναι το πρόβλημα και είχαμε πολλά παράπονα από τους οδηγούς του ΟΑΣΘ και από επιβάτες. Δυστυχώς, πολλοί είναι εκείνοι που δεν σέβονται τις λεωφορειολωρίδες και η κατάσταση έχει ξεφύγει από κάθε έλεγχο. Η τροχαία με τα μέσα και το προσωπικό που διαθέτει αδυνατεί να αστυνομεύσει τις λεωφορειολωρίδες και έτσι αποφασίσαμε να το κάνουμε με κάμερες, προκειμένου να συμβάλουμε στην καλύτερη λειτουργία της πόλης, στη μείωση του κυκλοφοριακού και για να μην ακυρωθεί στην πράξη ένα έργο που έγινε έπειτα από εκτεταμένη διαβούλευση και πολύ καιρό. Ρόλος του ΣΑΣΘ δεν είναι να τιμωρήσει τους οδηγούς Ι.Χ. ούτε να αστυνομεύσει την πόλη. Εμείς επιδιώκουμε να διευκολύνουμε τα μέσα μαζικής μεταφοράς και ειδικά τα αστικά λεωφορεία που μεταφέρουν πολλαπλάσιους επιβάτες από τα Ι.Χ., και να στρέψουμε τους πολίτες στη χρήση τους”.
Οι έξι νέες κάμερες θα τοποθετηθούν στα εξής σημεία: Λεωφορειολωρίδα Αγγελάκη στον αριθμό 4 μπροστά από το ΚΕΠ. 2. Λεωφορειολωρίδα Γ. Παπανδρέου στον αριθμό 8. 3. Λεωφορειολωρίδα Αλ. Παπαναστασίου (με κατεύθυνση προς το κέντρο της πόλης) πέντε μέτρα πριν από τον αριθμό 11. 4. Λεωφορειολωρίδα Αλ. Παπαναστασίου (με κατεύθυνση προς Χαριλάου), στον αριθμό 2 ή τρία μέτρα μετά τον αριθμό 12. 5. Λεωφορειολωρίδα λ. Στρατού (με κατεύθυνση προς το κέντρο της πόλης) έξι μέτρα μετά τον αριθμό 33. 6. Λεωφορειολωρίδα λ. Στρατού (με κατεύθυνση προς Χαριλάου) στον αριθμό 6 (δέκα μέτρα πριν από την υφιστάμενη διάβαση). Οι νέες κάμερες θα μπορούν να τεθούν σε λειτουργία σε διάστημα περίπου δύο μηνών από σήμερα.
Παραδόθηκε στην κυκλοφορία στον κόμβο Λαχανά
Στην κυκλοφορία παραδόθηκε χθες ο ανισόπεδος κόμβος Λαχανά του κάθετου άξονα της Εγνατίας οδού Θεσσαλονίκη - Σέρρες - Προμαχώνας. Ο εν λόγω κόμβος συνδέει τον κάθετο άξονα με τους οικισμούς Λαχανά, Θεοδοσίων και Ισώματος, αποτελεί σημαντική κυκλοφοριακή αναβάθμιση για την ευρύτερη περιοχή και διευκολύνει τις μετακινήσεις των κατοίκων.
“Η ολοκλήρωση του ανισόπεδου κόμβου ήταν βασικό αίτημα του δήμου Λαγκαδά, καθώς η δημοτική αρχή δίνει μεγάλη βαρύτητα στα έργα υποδομής, τα οποία συμβάλλουν τα μέγιστα στη βελτίωση της καθημερινότητας των κατοίκων του δήμου. Πρόκειται για ένα έργο ουσίας, το οποίο θα διευκολύνει την πρόσβαση με το βασικό εθνικό δίκτυο και τους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής στις μετακινήσεις τους” επισήμανε ο δήμαρχος Λαγκαδά Ιωάννης Αναστασιάδης. Η παράδοση (φωτ.) έγινε παρουσία του γ.γ. Δημοσίων Έργων Στράτου Σιμόπουλου, του προέδρου της Εγνατίας οδού Α.Ε. Παρασκευά Σαββαΐδη, του βουλευτή ΝΔ Σάββα Αναστασιάδη, ο οποίος έκανε προσπάθειες για την επιτάχυνση του έργου, του προέδρου της τοπικής κοινότητας Λαχανά Αλέκου Λεσπουρίδη, του αντιδημάρχου Λαγκαδά Γεώργιου Τουλουπίδη, του δημοτικού συμβούλου Απόστολου Καλαϊτζίδη κ.ά. Το έργο κατασκεύασε η κοινοπραξία “ΤΕΡΝΑ Α.Ε. - ΑΕΓΕΚ Κατασκευαστική Α.Ε.” με προϋπολογισμό 23,3 εκατ. ευρώ και ανάθεση από την Εγνατία οδό Α.Ε.
Ο κάθετος άξονας Θεσσαλονίκη - Σέρρες - Προμαχώνας αποτελεί απόληξη του Πανευρωπαϊκού Διαδρόμου ΙV (Βερολίνο - Πράγα- Βουδαπέστη - Σόφια - ελληνοβουλγαρικά σύνορα) και βασική σύνδεση του οδικού δικτύου της χώρας μας με τη Βουλγαρία. Η ολοκλήρωση του άξονα από Θεσσαλονίκη έως Σόφια αποτελεί έργο προτεραιότητας τόσο σε εθνικό όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Μελετάται και κατασκευάζεται με διατομή τετράιχνου αυτοκινητοδρόμου με δύο λωρίδες κυκλοφορίας και λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ) ανά κατεύθυνση. Ο άξονας έχει μήκος 96 χλμ. Μέχρι σήμερα έχουν δοθεί σε κυκλοφορία 65 χλμ., ενώ υπό κατασκευή τελούν τα υπόλοιπα 31 χλμ., που είναι τα τμήματα Στρυμονικό - Χριστός και Καμαρωτό - Πετρίτσι. Υπολογίζεται ότι μέχρι το τέλος του 2014 θα παραδοθεί το σύνολο του άξονα.
"Μ"