Στα 3 δισ. ευρώ θα φθάσει το ποσό που θα δοθεί από τα διορθωτικά ταμεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ με 750 εκατ. ευρώ συμβάλλει η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για όλα τα έργα στους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους, σύμφωνα με τον επικεφαλής της ομάδας δράσης για την Ελλάδα Χορστ Ράιχενμπαχ.
Ο κ. Ράιχενμπαχ επισκέφτηκε χθες μαζί με τον υπουργό Υποδομών Μιχάλη Χρυσοχοΐδη τις υπό κατασκευή σήραγγες στα Τέμπη και τον Πλαταμώνα, και δήλωσε ικανοποιημένος από τη συνεισφορά της Ε.Ε. στα έργα, τα οποία χαρακτήρισε σημαντική επένδυση. Ο ευρωπαίος επίτροπος, ευρισκόμενος μέσα σ’ ένα από τα τούνελ της κοιλάδας των Τεμπών, σημείωσε με νόημα ότι “βρισκόμαστε σ’ ένα τούνελ και έχω πολλές φορές ακούσει από τους Έλληνες ότι έχουν ανάγκη να δουν το φως στην άκρη του τούνελ. Πιστεύω πως σύντομα θα το δούμε”. Ο έλληνας υπουργός Υποδομών, από την πλευρά του, αναφέρθηκε στο έργο που γίνεται στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου (Μαλλιακός - Κλειδί), υπογραμμίζοντας πως πρόκειται για έργο άριστης ποιότητας, που θα ολοκληρωθεί σε 1,5 χρόνο. Σύμφωνα με τον ίδιο, απασχολούνται 1.500 άτομα και 100 τοπικές εταιρείες (ως υπεργολάβοι και προμηθευτές) τονώνοντας την τοπική και την εθνική οικονομία. Για τα διόδια που καταβάλλουν οι χρήστες ανέφερε ότι αποτελούν μέρος του χρηματοδοτικού μοντέλου που έχει επιλεγεί για το έργο. Σε σύσκεψη που έγινε στη Σκοτίνα, παρουσία του περιφερειάρχη Θεσσαλίας κ. Αγοραστού, ο υπουργός δεσμεύτηκε για την κατασκευή ανισόπεδου κόμβου στον Πυργετό, ο οποίος εκτιμάται ότι θα κοστίσει 1 εκατ. ευρώ.
ΤΑ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ
Τα στελέχη της “Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.” ενημέρωσαν τους αξιωματούχους για την πορεία των έργων που έχουν γίνει στο 77% και έχουν δαπανηθεί 770 εκατ. ευρώ από τα συνολικά 1 δισ. ευρώ που θα φθάσει το κόστος της παράκαμψης Τεμπών και Πλαταμώνα. Στα 24 χλμ. του έργου συμπεριλαμβάνονται 3 σήραγγες με μήκος 2 χλμ., 6 χλμ. στα Τέμπη και 2,8 χιλιόμετρα στον Πλαταμώνα. Στις δύο πρώτες σήραγγες τα έργα πολιτικού μηχανικού έχουν ολοκληρωθεί και πλέον αυτό που απομένει είναι η οδοστρωσία, τα ασφαλτικά και τα Η/Μ έργα. Στη σήραγγα Τ3 (γνωστή και ως σήραγγα Πλαταμώνα), για να ολοκληρωθεί η διάνοιξη απομένουν 60 μέτρα στο ρεύμα προς Θεσσαλονίκη και 300 μέτρα στο ρεύμα προς Αθήνα. Υπολογίζεται πως μέχρι τον ερχόμενο Ιούνιο θα έχει ολοκληρωθεί η διάνοιξη και στα δύο ρεύματα, ενώ τον Οκτώβριο θα έχει ολοκληρωθεί και η επένδυσή της. Στα έργα συμπεριλαμβάνονται 20 γέφυρες, ενώ υπάρχει έτοιμο (από εργολαβίες του παρελθόντος) ένα ανοιχτό τμήμα στην περιοχή της Ραψάνης συνολικού μήκους 5,5 χλμ. Η χρονοαπόσταση για το τμήμα Ευαγγελισμός - Σκοτίνα θα μειωθεί από τα 45 λεπτά σήμερα σε 15 λεπτά με την ολοκλήρωση των έργων.