Παρασκευή 1 Νοεμβρίου 2013

«Εισιτήριο» για τη μελλοντική ανάπτυξη της δυτικής Θεσσαλονίκης οι υποδομές

Οι υποδομές στη δυτική Θεσσαλονίκη αποτελούν ένα εισιτήριό της για την μελλοντική της ανάπτυξη, δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας Δημόσιων Έργων Στράτος Σιμόπουλος, στη διάρκεια εκδήλωσης με θέμα “Οι υποδομές στη δυτική Θεσσαλονίκη”, που διοργάνωσε ο δήμος Κορδελιού – Ευόσμου.

Ο κ. Σιμόπουλος αναφέρθηκε στην αναβάθμιση της δυτικής εσωτερικής Περιφερειακής, ένα έργο πνοής – όπως τόνισε – για τη δυτική Θεσσαλονίκη, με κατασκευή έξι ανισόπεδων κόμβων, το οποίο, σήμερα, υλοποιείται με δύο εργολαβίες. Στον κόμβο του Ευόσμου έχει εγκατασταθεί ήδη ο εργολάβος και εντός των ημερών εγκαθίσταται ο ανάδοχος στα διοικητικά όρια του δήμου Σταυρούπολης.

Επίσης, με σημαντικούς ρυθμούς κατασκευάζεται και ο κόμβος της Λαχαναγοράς από την Περιφέρεια. Παράλληλα, προχωρά η σύνδεση της ΠΑΘΕ και της Εγνατίας Οδού με τον έκτο προβλήτα του λιμανιού.

Αναφερόμενος στις σιδηροδρομικές υποδομές τόνισε ότι, η υπογειοποίηση των σιδηροδρομικών γραμμών στη Μενεμένη εντάσσεται στο νέο ΕΣΠΑ και γίνεται πραγματικότητα η σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με τον Άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη-Ειδομένη.

Παράλληλα, διαχωρίζεται η οδική από τη σιδηροδρομική κυκλοφορία και με έργα διασταύρωσης που περιέχουν ανισόπεδους κόμβους/ανισοπεδοποιήσεις σε εννέα θέσεις συνολικά στη δυτική Θεσσαλονίκη (λιμάνι, θέση Μυτιληνάκια, Λεωφόρος Καραμανλή, Διαβατά, Νέα Μαγνησία, Ίωνος Δραγούμη-Γαλλικός, Λαχανόκηποι-Ωραιόκαστρο) και καταργούνται οι ισόπεδες διαβάσεις του τρένου με το κατά τόπους οδικό δίκτυο. Ήδη, πραγματοποιούνται από την ΕΡΓΟΣΕ οι μελέτες πρώτης φάσης για το έργο αυτό, καθώς έχουν ενταχθεί στο ΕΣΠΑ, ως τμήμα των διευρωπαϊκών δικτύων μεταφορών.

Αναφερόμενος στο έργο του μετρό της Θεσσαλονίκης, το μεγαλύτερο – όπως είπε – αναπτυξιακό έργο που εκτελείται αυτή τη στιγμή στην πόλη, ο κ. Σιμόπουλος υπογράμμισε ότι “θα επεκταθεί και στα δυτικά”.

Για τις αρχαιότητες της οδού Βενιζέλου επανέλαβε ότι, δεν αμφισβητεί την αξία των ευρημάτων, ούτε και την πρόθεση των επιστημόνων να τα προστατεύσουν. “Υπάρχει, όμως, τεχνική λύση, η οποία λύνει το πρόβλημα” υπογράμμισε, την οποία – όπως είπε, υπέδειξαν άλλωστε οι πλέον αρμόδιοι φορείς.

“Από εκεί και πέρα, ένα έργο με τέτοια υπεραξία για την πόλη και την τοπική οικονομία είναι άδικο να γίνεται δημοτικό προεκλογικό πυροτέχνημα και να επιλύεται στα δικαστήρια”, σημείωσε.

Επανέλαβε δε, ότι, οι λύσεις που έχουν προτείνει το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας-Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας και το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και οι οποίες προϋποθέτουν απόσπαση και επανατοποθέτηση κατά 70-80% είναι βιώσιμες και αυτές – όπως τόνισε – πρέπει να υλοποιηθούν.

Η επέκταση του μετρό προς Σταυρούπολη, μήκους περίπου πέντε χιλιομέτρων με πέντε σταθμούς (Νεάπολη, Π.Μελά, Σταυρούπολη, Πολίχνη και Ευκαρπία) βρίσκεται στο στάδιο εκπόνησης της προμελέτης. Έχουν ήδη ολοκληρωθεί οι τοπογραφικές και οι γεωτεχνικές έρευνες, καθώς και η προκαταρκτική μελέτη, με την οποία καθορίστηκε η χάραξη του έργου και η χωροθέτηση των σταθμών και των λοιπών εγκαταστάσεων. Προϋπολογισμός έργου 500 εκατομμύρια ευρώ.

Η επέκταση του μετρό προς Εύοσμο, μήκους περίπου 4,4 χλμ. με τέσσερις σταθμούς (Επτάλοφος, Μενεμένη, Εύοσμος-Πλατεία, Κορδελιό), με προϋπολογισμό 400 εκατομμύρια ευρώ, βρίσκεται στο στάδιο εκπόνησης των προκαταρκτικών μελετών. Πρόσφατα πραγματοποιήθηκε ο διαγωνισμός για τις τοπογραφικές εργασίες και ετοιμάζονται τα τεύχη δημοπράτησης για τις γεωλογικές μελέτες.

Όπως είπε, ο κ. Σιμόπουλος, “παρά τις συντονισμένες προσπάθειες για την ολοκλήρωση του μετρό Θεσσαλονίκης, κάποιοι σχεδιάζουν την κατασκευή τραμ, επαναφέροντας στην επιφάνεια μια συζήτηση από το παρελθόν”.

“Γνωρίζουμε ότι στη Θεσσαλονίκη θέματα αμιγώς τεχνοκρατικά αποκτούν και πολιτική διάσταση”, είπε ο κ. Σιμόπουλος και συμπλήρωσε ότι “αυτό δεν θα πρέπει να μας κάνει να παραγνωρίζουμε δύο κρίσιμους παράγοντες αφενός ότι το τραμ δεν πρέπει να είναι μέσο ανταγωνιστικό του μετρό και αφετέρου ότι πρέπει να έχει δυνατότητα χρηματοδότησής του”.

Σύμφωνα με τον ίδιο, δεδομένων των οικονομικών συνθηκών, “σήμερα και για τα επόμενα χρόνια, η προτεραιότητα όλων μας στην πόλη πρέπει να είναι η ολοκλήρωση της βασικής γραμμής του μετρό, η προώθηση των μελετών για τις επεκτάσεις του και η εξεύρεση χρηματοδότησης για την κατασκευή τους”.

Υπογράμμισε δε, ότι, “το τραμ θα μπορούσε να λειτουργήσει συμπληρωματικά, φέρνοντας ακτινωτά επιβάτες στους σταθμούς του μετρό και να συνδυασθεί με την αναβάθμιση της περιφερειακής και με τη θαλάσσια συγκοινωνία”.

Αναφερόμενος στη σχολική στέγη, υπενθύμισε, μεταξύ άλλων, ότι, “ήδη δρομολογήσαμε 14 νέα σχολικά συγκροτήματα για την Περιφερειακή Ενότητα της Θεσσαλονίκης”.

ΑΜΠΕ
"Καθημερινή"