Oμάδα εργασίας, με στόχο την ανταλλαγή τεχνογνωσίας για θέματα όπως το ηλεκτρονικό εισιτήριο και η τηλεματική στις αστικές συγκοινωνίες θα συσταθεί μεταξύ των Οργανισμών Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών και Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΑ και ΟΑΣΘ), καθώς και του Συμβουλίου Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΣΑΣΘ).
Τα παραπάνω επισήμανε ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Μιχάλης Παπαδόπουλος, μιλώντας στο 6ο Φόρουμ Κινητικότητας, που διοργάνωσε το ΣΑΣΘ, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου ATTAC, προσθέτοντας ότι αυτή η ομάδα εργασίας θα μπορούσε να οδηγήσει, ακόμα και σε μια “έξυπνη κάρτα” για κοινή χρήση στα μέσα μαζικής μεταφοράς Θεσσαλονίκης και Αθηνών.
Ο κ. Παπαδόπουλος επισήμανε ότι ο διαγωνισμός για την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στην Αθήνα βρίσκεται στην τελική φάση, ενώ το έργο χρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης με 29,5 ευρώ.
Τόνισε, δε, ότι το ηλεκτρονικό εισιτήριο πρέπει να εφαρμοστεί τόσο στα μέσα μαζικής μεταφορά που υπάρχουν όσο και σε αυτά που προγραμματίζεται να γίνουν στη Θεσσαλονίκη, όπως το μετρό, το τραμ.
Ο πρόεδρος του ΣΑΣΘ, Γιάννης Παλαιστής επισήμανε ότι η μελέτη για την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης θα εφαρμοστεί και “δεν θα μείνει στα ράφια της βιβλιοθήκης”.
Όπως τονίστηκε στην εκδήλωση, έχει ολοκληρωθεί η μελέτη σκοπιμότητας για την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης και βρίσκεται στο στάδιο ολοκλήρωσης η πιλοτική μελέτη. Το διοικητικό συμβούλιο του ΟΑΣΘ έχει αποφασίσει την προμήθεια 40 μηχανημάτων που θα διαχειριστούν τόσο το συμβατικό όσο και το ηλεκτρονικό εισιτήριο, ωστόσο δεν έχει αποφασιστεί σε ποιες λεωφορειακές γραμμές θα τοποθετηθούν.
Το ενιαίο ηλεκτρονικό εισιτήριο
Ταχύτερη επιβίβαση, δικαιότερη χρέωση, καλύτερο σχεδιασμό των αστικών μεταφορών και μείωση της “εισιτηριο-διαφυγής” από 25%, που είναι σήμερα, σε 5%-7% είναι από τα πιο σημαντικά οφέλη που αναμένεται να προκύψουν από τη χρήση του ενιαίου ηλεκτρονικού εισιτηρίου στα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Σύμφωνα με τον Πολύκαρπο Καρκαβίτσα, μέλος της ομάδας του έργου ATTAC, η μελέτη που αναμένεται να παραδοθεί στο τέλος του έτους, αφορά σε ένα ενιαίο εισιτήριο, μια κάρτα δηλαδή, που θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε όλα τα μέσα, από τα αστικά λεωφορεία και τα ταξί μέχρι και στο πάρκινγκ.
“Η κάρτα αυτή θα αντιστοιχεί σε ένα ποσό και θα επικυρώνεται εύκολα και γρήγορα σε όλα τα μέσα που θα διαθέτουν το αντίστοιχο μηχάνημα. Θα 'φορτίζεται' σε συγκεκριμένα σημεία (πχ στα σημεία πώλησης) ή μέσω ίντερνετ ενώ ο καθένας θα πληρώνει ανάλογα με τη διαδρομή που θα κάνει”, υπογράμμισε ο κ.Καρκαβίτσας.
“Μακροπρόθεσμα το εισιτήριο θα μπορεί να υπάρχει και ως εφαρμογή στο κινητό αξιοποιώντας την τεχνολογία κοντινής εμβέλειας”, πρόσθεσε.
Μάλιστα από έρευνα που έγινε σε δείγμα 1000 ατόμων, προέκυψε ότι το 80% θα χρησιμοποιούσε πάντα το ενιαίο εισιτήριο αν αυτό θα βελτίωνε τη συχνότητα των δρομολογίων και τους παρείχε εκπτώσεις, σύμφωνα με τον κ.Καρκαβίτσα. Τόνισε πάντως, πως “η υλοποίηση του έργου είναι εφικτή σε ένα διάστημα δύο ετών”.
Το πρωί πραγματοποιήθηκε τεχνική συνάντηση όπου έγινε επίδειξη του ηλεκτρονικού εισιτηρίου παρουσία των διακρατικών εταίρων από Οράντεα και Ανκόνα όπου εφαρμόζεται το συγκεκριμένο σύστημα. Στη συνάντηση συμμετείχαν εκτός από τον πρόεδρο του ΣΑΣΘ Ιωάννη Παλαιστή και τον διευθυντή της Ομάδας του έργου ATTAC, Εμμανουήλ Βουγιούκα, αρμόδια στελέχη του ΟΑΣΘ, του Μετρό και του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ