Παρασκευή 6 Σεπτεμβρίου 2013

Δήμος Θεσσαλονίκης προς ταξί: Απελευθερώστε τις λεωφορειολωρίδες

Αυστηρή προθεσμία δύο μηνών θέτει ο δήμος Θεσσαλονίκης προς τους οδηγούς των ταξί να απελευθερώσουν τις λεωφορειολωρίδες του κέντρου, η κατάληψη των οποίων έχει δημιουργήσει συνθήκες κυκλοφοριακής ασφυξίας σε ολόκληρη την πόλη.

Της Βαρβάρας Ζούκα
 
«Η πλήρης απελευθέρωση των λεωφορειολωρίδων από τα σταθμευμένα ταξί δεν τίθεται υπό καμία συζήτηση. Είναι απολύτως αναγκαία, όπως εξάλλου και η γενικότερη βελτίωση της εικόνας που παρουσιάζεται στο κέντρο της πόλης», είναι το ξεκάθαρο μήνυμα που στέλνει ο εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος σε θέματα κυκλοφορίας Γιώργος Δημαρέλος.
Έπειτα από μαραθώνιες διαβουλεύσεις του κ. Δημαρέλου με το σωματείο των ταξί, οι οποίες εξελίχθηκαν σε βάθος ενάμιση χρόνου, η διεύθυνση Βιώσιμης Κινητικότητας του δήμου Θεσσαλονίκης κατέληξε σε ένα πακέτο προτάσεων, που προβλέπει νέες πιάτσες στο κέντρο, υπό την αυστηρή προϋπόθεση ότι οι οδηγοί θα τηρούν τα όριά τους και θα σταματήσουν να σταθμεύουν κατά μήκος των λεωφορειολωρίδων.
Τα μέτρα που προτείνονται, με σκοπό να μπει τάξη στα τεράστια κυκλοφοριακά προβλήματα που προκαλούνται εξαιτίας της κατάληψης των λεωφορειολωρίδων από τα ταξί, αναμένεται να αποτελέσουν ένα από τα κρισιμότερα θέματα συζήτησης στην προσεχή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης.
Όπως τονίζεται στην εισήγηση που θα κατατεθεί προς έγκριση στο δημοτικό συμβούλιο, εάν η εικόνα δεν αποκατασταθεί μέσα σε ένα δίμηνο, «οι εγκεκριμένοι χώροι στάθμευσης επιβατηγών αυτοκινήτων ταξί, οι οποίοι αποδεδειγμένα δημιουργούν προβλήματα είτε στην ομαλή κυκλοφορία των μέσων μαζικής μεταφοράς είτε στην ομαλή κυκλοφορία των Ι.Χ. λόγω παραβατικότητας των οδηγών ταξί, καταργούνται».
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του σωματείου ιδιοκτητών ταξί Θεσσαλονίκης «Ο Ερμής» Κώστα Γιαννακάκη αγκάθι για την επίτευξη καθολικής συμφωνίας με το δήμο αποτελεί η περίπτωση της οδού Καρόλου Ντηλ, καθώς οι οδηγοί επιθυμούν τη δημιουργία νέας πιάτσας στο κομμάτι επάνω από την Τσιμισκή, ενώ αυτό που παραχωρείται βρίσκεται προς την πλευρά της Μητροπόλεως.

ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝΤΑΙ ΝΕΕΣ ΠΙΑΤΣΕΣ
01. Στην οδό Εθνικής Αμύνης, μετά τη Λέσχη Αξιωματικών, για τέσσερα οχήματα.
02. Στην Παύλου Μελά, μεταξύ των οδών Γρηγορίου Παλαμά και Τσιμισκή, για δέκα οχήματα.
03. Στη Μακένζι Κινγκ, αμέσως μετά την πλατεία Αγίας Σοφίας, για τέσσερα οχήματα.
04. Στην Αγίας Σοφίας, μεταξύ της Τσιμισκή και της Μητροπόλεως, για έξι οχήματα.
05. Στη Βενιζέλου, μεταξύ της Τσιμισκή και της Βασιλέως Ηρακλείου, για τέσσερα οχήματα.
06. Στη Δελφών, πριν από τη Βασιλίσσης Όλγας, για τρία οχήματα.
07. Στη Βασιλίσσης Όλγας, μεταξύ της Γραβιάς και της Κορομηλά, για δέκα οχήματα.
08. Στην Καραϊσκάκη, πριν από τη Βασιλίσσης Όλγας, για πέντε οχήματα.
09. Στη Μητροπόλεως, ανάμεσα στην οδό Κομνηνών και στην πλατεία Αριστοτέλους, για τέσσερα οχήματα.
10. Στην Καρόλου Ντηλ, μεταξύ της Τσιμισκή και της Μητροπόλεως, για δέκα οχήματα (οι δύο θέσεις που έχουν διατεθεί στα προξενεία Νότιας Αφρικής και Περού θα μεταφερθούν σε άλλα σημεία).
11. Στη Λασκαράτου, πριν από τη Βασιλίσσης Όλγας, για πέντε οχήματα.
12. Στη διασταύρωση των οδών Γρηγορίου Λαμπράκη και Αγίας Μαρίνης για τρία οχήματα.
13. Στη διασταύρωση των οδών Επιδαύρου και Αμφιπόλεως για τέσσερα οχήματα.
14. Στη Μάρκου Μπότσαρη, μεταξύ των οδών Ιωνίας και Καππαδοκίας, για πέντε οχήματα.
15. Στην Παπάφη, μεταξύ των οδών Κλεάνθους και Αργέντη, για τέσσερα οχήματα.

ΠΟΙΟΙ ΧΩΡΟΙ ΕΠΕΚΤΕΙΝΟΝΤΑΙ
01. Στη διασταύρωση της 28ης Οκτωβρίου με τη Βασιλίσσης Όλγας οι τρεις υφιστάμενες θέσεις αυξάνονται σε πέντε.
02. Στη διασταύρωση της Μπότσαρη με τη Βασιλίσσης Όλγας οι θέσεις αυξάνονται από πέντε σε οκτώ.
03. Στην πάροδο της Βασιλίσσης Όλγας (Αγ. Σχινά) οι θέσεις αυξάνονται από πέντε σε επτά.
04. Στη διασταύρωση της Αγίου Δημητρίου με την Αγίου Νικολάου η δυναμικότητα της υφιστάμενης πιάτσας αυξάνεται από τρεις σε πέντε θέσεις.
05. Στην Αγίου Δημητρίου, απέναντι από το υπουργείο Μακεδονίας-Θράκης, θα σταθμεύουν έξι αντί τεσσάρων σήμερα ταξί.
06. Στην οδό Αλ. Συμεωνίδη οι δύο υφιστάμενες θέσεις θα γίνουν τέσσερις.
07. Στη Γρηγορίου Λαμπράκη (από την Περραιβού μέχρι την Αγίου Ιωάννη του Προδρόμου) θα σταθμεύουν έξι ταξί αντί πέντε σήμερα.
08. Στη διασταύρωση της Γρηγορίου Λαμπράκη με τη Διαγόρα οι δύο θέσεις θα γίνουν πέντε με κατάργηση του χώρου στάθμευσης δικύκλων που υπάρχει στο σημείο.
09. Στο «Ιπποκράτειο» (λεωφόρος Κωνσταντίνου Καραμανλή) η υφιστάμενη πιάτσα θα φιλοξενεί πέντε ταξί αντί τριών σήμερα.
10. Στο «Ιπποκράτειο» (Κωνσταντινουπόλεως) οι διαθέσιμες θέσεις θα αυξηθούν από τέσσερις σε έξι.
11. Στη διασταύρωση της Δελφών και με την Καρακάση οι τέσσερις θέσεις θα γίνουν επτά.
12. Στην οδό Αγίου Σπυρίδωνος στην Τριανδρία θα μπορούν να σταθμεύουν έξι ταξί αντί τριών σήμερα.
13. Στην Εθνικής Αμύνης (Νοσοκομείο Γεννηματά) οι θέσεις αυξάνονται από τρεις σε έξι.
14. Στην Παύλου Μελά (στο κομμάτι από τη Δημητρίου Γούναρη μέχρι τον πεζόδρομο της Νικηφόρου Φωκά) στις έντεκα υφιστάμενες θέσεις προστίθεται άλλη μία.
15. Στην οδό Μούσκου (πλατεία Αγίων Αναργύρων) οι θέσεις αυξάνονται από τρεις σε πέντε.

ΠΟΙΕΣ ΠΙΑΤΣΕΣ ΚΑΤΑΡΓΟΥΝΤΑΙ
01. Στη διασταύρωση της Αμμουλιανής με τη Γρηγορίου Λαμπράκη για τέσσερα οχήματα.
02. Στη διασταύρωση της Βούλγαρη με την Κωνσταντίνου Καραμανλή για τέσσερα οχήματα.
03. Στη διασταύρωση της Δελφών με την Εκάβης για τρία οχήματα.
04. Στη διασταύρωση της Δελφών με τη Δροσίνη για τρία οχήματα.
05. Στην παράπλευρη οδό της Λαγκαδά (δωδεκαώροφες πολυκατοικίες) και συγκεκριμένα στη συμβολή της με την οδό Καπάτου για τρία οχήματα.
06. Στη διασταύρωση της Γρηγορίου Λαμπράκη με την Κλεάνθους για τέσσερα οχήματα.